Nieuwe zender aanschaffen

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door Andreas Dirkx, 18 mei 2017.

  1. Andreas Dirkx

    Andreas Dirkx

    Lid geworden:
    16 mei 2017
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Utrecht
    Hallo allemaal,

    Momenteel heb ik een Spektrum 6 kanaals zender. Met mijn lesvliegtuig ( 4 kanaals) heb ik hier genoeg aan merk ik. Maar stel dat als ik later een vliegtuig wil maken met meer functie's, is het dan handig om een bijvoorbeeld een 8 kanaals zender aan te schaffen om zo elke servo (flap, aileron, elevator) nauwkeuriger af te stellen? Kortom, een 6 kanaals zender is genoeg voor de functie's throttle, aileron, flap, gear, rudder en elevator. Komt het op afstellen (mechanisch) aan wordt het wat lastiger toch dan?
    Alvast bedankt voor een antwoord.
    Groet.
     
  2. renetl50

    renetl50

    Lid geworden:
    1 jun 2014
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Borne (OV)
    Als je bij spectrum wilt blijven zou ik voor een DX9 gaan worden te kust en te keur aan geboden op allerlei verkoop sites
     
  3. Emanuel

    Emanuel

    Lid geworden:
    9 feb 2011
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Waalwijk
    Er zijn tegenwoordig meer zaken van belang bij het kiezen van een zender dan het aantal kanalen. Hoe flexibel is de software? Zit er telemetrie op? Zit er spraakfunctionaliteit in? Wat voor schakelaars en knoppen zitten erop om die extra functies te bedienen? Wil je een handzender of liever een pult zender? Wat kosten extra ontvangers? Wat kosten sensoren?
    Bedenk van te voren dus goed wat je allemaal wil met je zender. Tip van mij, kijk eens naar FrSky.
     
  4. Andreas Dirkx

    Andreas Dirkx

    Lid geworden:
    16 mei 2017
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Utrecht
    Dank je emanuel voor de info!
     
  5. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Tips en overwegingen voor/bij aanschaf van radiobesturing, een goed algemeen verhaal door Bart:
    Een zender kiezen - MBF
     

Deel Deze Pagina