Nieuwe zenders FRSKY X9D X12D X16D

Discussie in 'Model elektronica' gestart door tfcw2000, 18 nov 2012.

  1. PH-SVV

    PH-SVV

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    2.000
    Locatie:
    Ede
    Wanneer ik nu weer een systeem zou moeten kiezen dan zou ik voor de FrSky Taranis gaan ipv Graupner HoTT.
    Met deze zender kan je echt een hele tijd vooruit en je krijg veel meer waar voor voor je geld.

    - 16 Kanalen (uitbreidbaar naar 32)
    - 60 modelgeheugens
    - Spraak en eigen samples
    - Sliders
    - JR module slot, dus uitbreidbaar.
    - Actieve Opensource community.

    Bijkomend voordeel zijn de goed betaalbare ontvangers en telemetrie modules, ook de ACCST techniek heeft zich de afgelopen jaren zeker bewezen.

    Taranis manual

    Meer info over de zender op RCgroups, HIER (in het Engels)
    En er is ook een Howto draadje op RCgroups waar men elkaar helpt..

    R. Scott Page maakt op Youtube hele fijne filmpjes voor het programmeren van de zender (KLIK

    OpenRC forum waar OpenTX voor FrSky bijgehouden word: HIER

    Echt een erg actieve community alles bij elkaar genomen.

    Review filmpje:


    Ik heb er net een uurtje geleden een besteld, nu dus even afwachten, meer info volgt.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - België - EBZW
    Mooie keuze Sander!
    Ik gebruik nu ongeveer een jaartje of 4 de FrSky spullen en ben er heel tevreden over. Ik ben al een tijdje aan het twijfelen om de Taranis aan te schaffen. Ik heb op dit moment een Futaba 10CAP en 2 T9CHP's in gebruik met FrSky-modulen. Eigenlijk wil ik nog even wachten op de "Horus" (X12D) of de X16D van FrSky maar mijn vingers jeuken wel heel erg om in afwachting toch reeds een Taranis te bestellen. Ik zou dan wel onmiddellijk de futabas in de verkoop gooien want anders blijven ze tot het einde der tijden toch maar in de lade liggen...
     
  3. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Hoe kun je die nu bestellen?? Nergens voorradig! Heb nog nooit een bestelmail van microtechnics gehad :(
     
  4. PH-SVV

    PH-SVV

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    2.000
    Locatie:
    Ede
    Ik ook niet Jaap, maar er staan er nog 3 op de site dus nu snel wezen !!
    (en nee ik heb geen aandelen)
     
  5. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Ah shit zeg, heb net t14sg aangeschaft voor de telemetrie. Heb ik ff 300 euro door de plee getrokken.. Zucht
     
  6. PH-SVV

    PH-SVV

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    2.000
    Locatie:
    Ede
    Oen! :D

    Verstuurd van mijn GT-I9300
     
  7. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - België - EBZW
    Zelfs als je de prijs helemaal buiten beschouwing laat is er geen enkele reden om NIET voor een Taranis te kiezen...
     
  8. PH-SVV

    PH-SVV

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    2.000
    Locatie:
    Ede
    Er komt tzt ook een Plus uitvoering, de verschillen zijn:
    The Taranis X9D+ will have some new features and functions over the Taranis X9D, including haptic, upgraded sliders, dual-color LED backlight grey-scale display, 6-position replaceable encoder, etc.

    Deze upgrade kan door de gebruiker zelf uitgevoerd.
    (toch weer netjes)
     
  9. Emanuel

    Emanuel

    Lid geworden:
    9 feb 2011
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Waalwijk
  10. PH-SVV

    PH-SVV

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    2.000
    Locatie:
    Ede
    Mooi gemaakt, hier zullen de Aussies ook wel blij van worden.
    (Post het ook eens op RCGroups, via Dropbox om je bestand te delen gaat het makkelijkst)

    Vraagje, waarom heb je er niet een in het NL gemaakt als je toch bezig gaat?
    (heb ik nog niet kunnen vinden)

    Radio Veronica had ooit een TTS vrouwenstem die ik daar voor zou willen gebruiken, maar ik dan deze niet meer vinden.
    Zoe bij Acapella is ook goed te doen, misschien moet ik me daar maar eens voor inzetten :)
    Ik vraag me alleen af hoe je dat gedaan hebt.
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2013
  11. Emanuel

    Emanuel

    Lid geworden:
    9 feb 2011
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Waalwijk
    Ik heb op het OpenTX forum een 2tal lijsten gevonden met de benodigde teksten en getallen. Die heb ik een delen ingevoerd op de Acapella website. Druk dan op Listen en je hoort je tekst. Klik met je rechtermuisknop op de webpagina en kies toon bron. Daar staat een URL met een MP3 file. Die knip en plak je in Chrome en daarna download je die MP3. Met Audacity zet je hem in het juiste format en selecteer je de gewenste stukken en sla die op onder de juiste bestandsnaam. Kost een paar uur maar dan heb je ook wat. Nederlands vind ik persoonlijk niet zo handig. Ik vond de NL stemmen ook niet zo mooi.
    Ik zat verkouden thuis en had toch niets beters te doen ;-)
     
  12. marwin

    marwin

    Lid geworden:
    15 mei 2010
    Berichten:
    492
    Locatie:
    Zuid-Holland
    Nou ik sta ook op de pre order lijst bij T9 Hobby Sport en bij GiantShark RC Supplies.

    Nu hopen dat het niet te lang gaat duren.

    Nog andere Europese sites die jullie kunnen adviseren waar ik kan voor bestellen?
     
  13. martkrui

    martkrui

    Lid geworden:
    27 aug 2009
    Berichten:
    129
    Locatie:
    Oost Gelderland
    Ik heb 'm bij microtechnics.eu vandaan.
     
  14. marwin

    marwin

    Lid geworden:
    15 mei 2010
    Berichten:
    492
    Locatie:
    Zuid-Holland
    Ook 0 stock. En in de UK is die goedkoper blijkt dan bij microtechnics.eu

    Maar bedankt voor je tip.
     
  15. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - België - EBZW
    Ik heb ook overal vergeleken maar ik dacht toch dat FrSky-spullen bij microtechnics.eu goedkoper zijn. Zij zijn ook hoofdverdeler voor FrSky in Europa.
     
  16. Emanuel

    Emanuel

    Lid geworden:
    9 feb 2011
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Waalwijk
  17. marwin

    marwin

    Lid geworden:
    15 mei 2010
    Berichten:
    492
    Locatie:
    Zuid-Holland
    Hoe is jullie ervaring met het "standaard"koppelen en instellen van een ontvanger? Is het echt hogere wiskunde of gewoon met beetje gezond verstand wel goed te doen?

    Wat is jullie ervaring met de menu instellingen enzo.
     
  18. blaauwen

    blaauwen

    Lid geworden:
    15 aug 2004
    Berichten:
    1.504
    Locatie:
    Valkenburg ZH
    Mijn ervaring met de FRsky en ook de Taranis zijn eigenlijk alleen maar goed. Het binden van de ontvanger betrouwbaar en erg snel. Wat betreft de menu's is het geen hogere wiskunde, in het begin lijkt het onduidelijk maar als het kwartje valt dan kun je er mee lezen en schrijven en kent het weinig beperkingen en heeft het veel extra's in huis. Wat erg handig is het softwarepakketje waarmee je de zender ook kan instellen, verder zou iemand ook het initiatief moeten nemen om plek op het internet te creëren waar je templates zou kunnen downloaden en je eigen bevindingen in de vorm van modelgeheugens zou kunnen uploaden. Maakt dat de leercurve veel korter is. Wat echt netjes is de uitwisselbaarheid met ander systemen. Door een losse module aan te schaffen kun je eigenlijk elke ontvanger blijven gebruiken. Heb je veel spektrum ontvangers, dan de DSM2/DMSX module in je Taranis en dan werken die ook gewoon. Wat netjes is dat je dan de interne module uitzet en dan de externe aan zet en alles vanuit de software. Tel daarbij op de prijzen, betrouwbaarheid dan kom je tot de conclusie dat het best wel revolutionair is ten op zichten van andere systemen.
     
  19. marwin

    marwin

    Lid geworden:
    15 mei 2010
    Berichten:
    492
    Locatie:
    Zuid-Holland

    Ik ben overtuigt, maar nu nog winkel vinden die hem kan slijten aan mij :)
     
  20. PH-SVV

    PH-SVV

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    2.000
    Locatie:
    Ede
    Ik ben inmiddels al een heel eind met het Nederlandse spraak pakket en de zender is binnen, wauw wat een apparaat!

    verstuurd vanaf mijn Android telefoon.
     

Deel Deze Pagina