Nieuwe zenders FRSKY X9D X12D X16D

Discussie in 'Model elektronica' gestart door tfcw2000, 18 nov 2012.

  1. marwin

    marwin

    Lid geworden:
    15 mei 2010
    Berichten:
    492
    Locatie:
    Zuid-Holland
    waar besteld en hoe lang heb je moeten wachten??
     
  2. PH-SVV

    PH-SVV

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    2.001
    Locatie:
    Ede
    Zie post #44 en een week (ze waren toen nog op voorraad)

    verstuurd vanaf mijn Android telefoon.
     
  3. Emanuel

    Emanuel

    Lid geworden:
    9 feb 2011
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Waalwijk
    Ik heb gisteren de eerste zwever in de Taranis gezet. 3 Flight modes gebruikt met aparte trims op enkel het hoogteroer. Uitslagen aangepast per flightmode. Motor op de linkerstick in de speed en zweef mode. Remkleppen op dezelfde stick in de landingmode. Ik heb bijna hetzelfde ooit in mijn T10 voor elkaar gekregen en had daarvoor alle beschikbare mixen nodig. In de Taranis stelde het niet veel voor. Als je het eenmaal een beetje door hebt kun je echt handige dingen doen. Ook bij het programmeren van een Heli gaat alles vrij handig. In de software zat een goede hulp om een heli in te stellen als basis. Van daaruit waren de extra zaken er zo bijgemaakt. Ook hier 3 flight modes met bijbehorende gas en pitch curves. Alles ook even voorzien van audio commentaar zodat ik hoor welke flight mode ik kies en welke gyro stand. Echt heel gaaf en niet lastig te programmeren.
     
  4. PH-SVV

    PH-SVV

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    2.001
    Locatie:
    Ede
    Zo, weer een bekeerd :D

    verstuurd vanaf mijn Android telefoon.
     
  5. marwin

    marwin

    Lid geworden:
    15 mei 2010
    Berichten:
    492
    Locatie:
    Zuid-Holland
    Ik heb er gister 2 (1 voor mij en 1 voor mijn broer) besteld bij www.microtechnics.eu.

    Ben benieuwd. kreeg netjes mailtje enzo dat ik me reservatie om kon zetten tot koop.
    dus de knoop maar door gehakt.

    Krijg trouwens type B toegestuurd, blijkt weer nieuwere batch met wat update te zijn ofzo.
     
  6. blaauwen

    blaauwen

    Lid geworden:
    15 aug 2004
    Berichten:
    1.511
    Locatie:
    Valkenburg ZH
    Type B heeft een grotere batterijcapaciteit te weten 2000 ma, en heeft daarmee ook een iets andere ingebouwde lader. Het A type had een kleinere batterijcapaciteit te weten 800 ma. Meer verschil is er niet. De laadstekker is niets meer dan een simpele netadapter, de lader zit reeds in de zender.
     
  7. PH-SVV

    PH-SVV

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    2.001
    Locatie:
    Ede
    eveneens zijn de sticks verbeterd in de B versie, de centering van de A modellen was niet altijd even goed.
    Ook is het zoemen van de speaker aangepakt.
     
  8. Emanuel

    Emanuel

    Lid geworden:
    9 feb 2011
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Waalwijk
    Hoe kun je zien of je een B model hebt? Ik dacht nl een B te hebben maar heb nog steeds licht gezoem uit de speaker, afhankelijk van de antenne stand.
     
  9. Rove

    Rove

    Lid geworden:
    22 jul 2010
    Berichten:
    49
    Locatie:
    Schagen
    Ik las net dat er een nieuwere Taranis in januari uit komt. een "plus" versie. Deze zal waarschijnlijk ook iets duurder worden.
     
  10. R.c. Paul.

    R.c. Paul.

    Lid geworden:
    14 aug 2008
    Berichten:
    1.189
    Locatie:
    Ootmarsum.
    En ik hoor nu ook bij de ''lucky ones'' :).

    Ik hoop hem eind deze week binnen te hebben en ben heel erg benieuwd.
    Ook meteen maar een aantal ontvangers bij onze Chinese vrienden besteld.

    Groeten,

    Paul.
     
  11. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Welke heb je nu uiteindelijk besteld Paul?
     
  12. Emanuel

    Emanuel

    Lid geworden:
    9 feb 2011
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Waalwijk
    Mijn sound files en die van vele anderen zijn hier te donwloaden: https://drive.google.com/folderview?id=0B5COffmKspUOQkRCNHpvSEJfQVU&usp=sharing
    Vandaag heb ik wat Frsky spulletjes binnengekregen, een vario https://www.hobbyking.com/hobbyking...sor_w_Smart_Port_High_Precision_Version_.html, 100Amp stroom sensor en enkele ontvangers. Een ontvanger en de vario in mijn Blizzard gebouwd. De geluiden van de vario zijn wat vreemd, maar daar wordt aan gewerkt naar ik begrepen heb. Ik heb een schakelaar zo ingesteld dat hij of om de 15 seconden de hoogte in meter opleest of de vario piepjes laat horen, of niets doet.
    De vario is overigens aardig nauwkeurig. Op de grond gaf hij 0 meter na een reset, op de tafel 70 centimeter. Klopte dus heel aardig. Dit is mijn eerste vario, ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.
     
  13. Emanuel

    Emanuel

    Lid geworden:
    9 feb 2011
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Waalwijk
    Bekeerd was ik al, na wat spelen met de programmering is dat kwartje nu aan het vallen. Het is zo anders dan mijn Futaba.... Vreemd, maar wel lekker;)
     
  14. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.840
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Mijn maat heeft hem ook binnen hij zegt dat het programmeren makkelijk gaat maar het scherm een beetje goedkoop aandoet.
    Ik ben erg benieuwd om eens mee te sturen.


    verstuurd met mijn smartphone
     
  15. PH-SVV

    PH-SVV

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    2.001
    Locatie:
    Ede
    De blauwe verlichting is wat ongelukkig gekozen, de leesbaarheid is niet altijd even lekker vind ik.
    In de plus versie komen 2 kleuren (ik vermoed wit en blauw)

    Ik zal mijn complete NL soundpack (alle basis geluiden, maar geen speciale voor flaps ed.) binnenkort ook even op mijn site planten.
     
  16. blaauwen

    blaauwen

    Lid geworden:
    15 aug 2004
    Berichten:
    1.511
    Locatie:
    Valkenburg ZH
    Ach ja dat backlight. Ik heb het gedeeltelijk uitgezet omdat het een aanzienlijk langere in mijn geval vliegtijd geeft. Verder is het een prima apparaat en ik koop mijn ontvangers bij de grote Haai in Engeland, blijft de goedkoopste, levert razendsnel en nooit invoerrechten.
     
  17. marwin

    marwin

    Lid geworden:
    15 mei 2010
    Berichten:
    492
    Locatie:
    Zuid-Holland
    Grotehaai??
     
  18. blaauwen

    blaauwen

    Lid geworden:
    15 aug 2004
    Berichten:
    1.511
    Locatie:
    Valkenburg ZH
    Vertaal het naar het engels. En ik bedoel een gigantische haai, oftewel een giant shark.

    link
     
  19. marwin

    marwin

    Lid geworden:
    15 mei 2010
    Berichten:
    492
    Locatie:
    Zuid-Holland
    Ohh zo. Het is nog vroeg..
    Maar thnx he!
     
  20. PH-SVV

    PH-SVV

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    2.001
    Locatie:
    Ede
    Wanneer je de backlight op Keys zet, gaat deze alleen aan als je in het menu bezig bent.
    Ik heb de intensiteit op 50%, scheelt heel veel batterij.

    HIER is mijn Nederlandsche voicepack te downloaden
    Mijn :xmas: cadeau voor jullie.

    verstuurd vanaf mijn Android telefoon en bewerkt op de PC.
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2013

Deel Deze Pagina