Nieuwe zenders FRSKY X9D X12D X16D

Discussie in 'Model elektronica' gestart door tfcw2000, 18 nov 2012.

  1. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    'Verkeerde' topic
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2016
  2. Mike123654

    Mike123654

    Lid geworden:
    3 nov 2013
    Berichten:
    13
    Ik ben op zoek naar goedkope ontvangertjes ,voor indoor depron vliegtuigjes. Ik heb een Taranis x9d plus LBT... Tips ?;)

    Ik zie op internet zoveel ontvangers. Dat ik door de bomen het bos niet meer zie, en niet met zekerheid weet welke met de LBT versie werkeno_O
     
  3. Phaedra

    Phaedra

    Lid geworden:
    20 aug 2011
    Berichten:
    502
    Locatie:
    omgeving Antwerpen
    Check eens op banggood, daar hebben ze een en ander
     
  4. awap

    awap

    Lid geworden:
    24 mrt 2005
    Berichten:
    40
    Locatie:
    Zelhem
    Ik ben nog geen D16 "kloon" ontvanger met telemetrie tegen gekomen waarvan je de firmware kunt flashen óf met het Europese LBT protocol kunt kopen.
    Tot die tijd blijf ik maar de originele FrSky ontvangers kopen...
    Maar als je genoeg hebt aan het D8 protocol, dat wordt niet in het FrSky LBT-protocol ondersteund, dan kun je in de openTX omgeving toch naar de non-eu versie overschakelen?
     
  5. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    In OpenTX is D8 gewoon kiesbaar, ook met EU LBT firmware in de Horus. Je kan uiteraard ook gewoon FCC firmware gebruiken overal :)

    Voor de goedkope schuimpjes gebruik ik DSM ontvangers met een DSM moduul in de Horus.
     
  6. awap

    awap

    Lid geworden:
    24 mrt 2005
    Berichten:
    40
    Locatie:
    Zelhem
    Maar de FrSky D8 ontvangers zijn toch niet te flashen met het EU-LBT protocol (lees: FrSky ondersteund D8 EU-LBT ontvangers toch niet?)? Dus als je D8 gebruikt wordt het std. non EU protocol in de zender gebruikt?

    Orange DSMX is idd een idee, was wat onderaan op mijn verlanglijstje terecht gekomen, upupup :thumbsup:
     
  7. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    Ik weet niet of hij dan USA D8 gaat doen, heb geen D ontvangers. X8R in D8 werkt prima maar die had ook LBT firmware....
     
  8. alm

    alm

    Lid geworden:
    20 jun 2015
    Berichten:
    927
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Er is geen D8-EU of D8-EU-LBT. D8 is er maar in één smaak en dat is ook de reden dat dit op zenders die in Europa worden verkocht standaard uit de besturing-firmware gehaald is als optie (OpenTX en vermoedelijk ook uit het eigen OS van FrSky voor de Horus). EU/EU-LBT is puur iets naar X-type/S-type ontvangers. D8 voldoet niet aan EU-LBT.
     
  9. GVT

    GVT

    Lid geworden:
    1 aug 2012
    Berichten:
    273
    Locatie:
    NL - Elburg - Gelderland
    Ik heb alles op FCC, dus voor mij niet relevant maar er komt een vraag op: in OpenTx kun je toch in EU LBT de D8 mode aanvinken...?
    Zou de zender dan voor D8 omschakelen naar FCC??
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2016
  10. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Jep, enkel het D16 peotocol is LBT voor zover ik weet
     
  11. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    D8 is in OpenTX beschikbaar met EU LBT firmware.....
     
  12. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Dat klopt, maar voor de duidelijkheid, D8 listened niet before hij talked

    Alle D8 ontvangers (D serie) beschikken ook enkel over FCC firmware, daar zijn geen LBT firmwares voor verschenen.
     
  13. j.albers

    j.albers

    Lid geworden:
    19 dec 2007
    Berichten:
    467
    Locatie:
    Feldkirchen in K. (A)
    En het zijn niet alleen de D-serie ontvangers die met D8 in OpenTX met EU-LBT functioneren, ook de V-ontvangers van de 2e generatie (V8R7 II etc.) doen dat.
    Ook met mijn Horus gaat dat, heb ik inmiddels vastgesteld.

    Vraag is alleen of het legaal is om met een na 1 januari 2015 aangeschafte (EU-LBT-)zender deze ontvangers (laten we aannemen dat ze voor 1 januari 2015 gekocht zijn) zo aan te sturen?
     
  14. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    Nee, dus?
     
  15. GVT

    GVT

    Lid geworden:
    1 aug 2012
    Berichten:
    273
    Locatie:
    NL - Elburg - Gelderland
    Mike Shellim heeft zijn EEPE aangepast voor Horus met OpenTX N359: F3J setup voor Horus.
    Zeer uitgebreide EEPE met veel mogelijkheden en toch eenvoudig in te stellen door de special CAL mode.
    Zelf heb ik voor mijn electro zwevers (F5J) de SE switch uit ZOOM en LAUNCH mode gehaald (dus geen zoom en launch mode meer) en als motor 0-50-100% ingesteld.

    http://rc-soar.com/opentx/setups/variants/index.htm

    Samen met Mike hebben we ook een oplossing gevonden voor zwevers met relatief veel down tijdens landingsmode.
    Normaal houd je OF minder down vrij tijdens landen OF heb je te veel down tijdens normaal vliegen. Als je hier mee zit, doe dan even een PB.
     
  16. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Is inderdaad een mooie template voor full house zwevers. Toch blijf ik ze het liefst gewoon heerlijk zelf programmeren
     
  17. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    Ja, anders had ik wel een futaba genomen :)
     
  18. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Hahaha ja zoiets. Feit blijft dat deze template je uren aan programmeerwerk kan besparen. Deze template is zeer goed doordacht en maakt gebruik van vele flexibiliteiten in OpenTX. Dus wel respect voor de programmeur van deze template. Velen kunnen deze als basis goed gebruiken
     
  19. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    Tja, heb geen verstand van grote zwevers.......
     
  20. GVT

    GVT

    Lid geworden:
    1 aug 2012
    Berichten:
    273
    Locatie:
    NL - Elburg - Gelderland
    Deze basis heeft mij in het verleden veel geleerd over opentx met de taranis. Ben er nu zo aangewend dat ik alles nu ook op de horus heb zitten
     

Deel Deze Pagina