Nine Eagles Solo Pro/Bravo SX FAQ (ook geldig voor "rebranded" heli's zoals de Revell Proto Max en a

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Indoorvlieger, 18 nov 2010.

  1. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Inleiding


    Na een aantal verzoeken, en de blijkbaar toenemende populariteit van deze heli, zal ik beginnen met vertalen van de FAQ die ik voor de Solo Pro en Bravo SX op RC Groups heb geplaatst: Nine Eagles Solo Pro FAQ (Also applies to rebrands like Revell Proto Max and others) - RC Groups

    Ik zal proberen mijn tekst zo snel mogelijk naar Nederlands om te zetten, maar ook ik heb maar 24 uur per dag beschikbaar, dus geef het even wat tijd. Ik hoop dat deze FAQ veel beginnende en meer ervaren Solo Pro en Bravo SX vliegers zal helpen meer uit deze leuke kleine heli's te halen. :D



    Disclaimer: Ik werk niet voor Nine Eagles en verkoop geen helicopters. Veel van de hier geplaatste informatie is uit persoonlijke ervaring, of gevonden op forums als dit, RcGroups, en andere bronnen. Dus ik kan niet voor alles claimen degene te zijn die het heeft uitgevonden. Zie je hier een tip of mod van je voorbij komen, beschouw het dan als een compliment. Deze FAQ is een Work in Progress, dus ontbrekende informatie zal in de loop van de tijd worden toegevoegd.




    Eerste indrukken:


    V 1: Ik heb een Revell Proto Max, Soar, Robbe Nano Arrow, Merlin Tracer 90... en die lijkt sprekend op de Solo Pro. Is mijn heli namaak?

    A: Nine Eagles produceert ook heli's voor andere merken, dus je heli is waarschijnlijk geen namaak. Vaak betekent dit niet meer dan een andere kleur canopy en staartvin, de rest van de heli is hetzelfde. Dus onderdelen van de Solo Pro passen gewoon. Of als je een Solo Pro hebt, kun je ook onderdelen van Revell of andere merken gebruiken.


    V 2: Wat betekenen de knipperende leds als ik de batterij plaats, en gas geef. Is er iets misschien iets mis?

    A: De leds op de ontvanger werken als indicators. Als je de akku plaatst, zal de blauwe led eerst gaan branden, daarna knipperen, en vervolgens weer constant gaan branden, ter indicatie dat de heli is "opgestart" en verbonden is met de zender. Blijft de led blauw knipperen, dan staat of de zender nog uit, of de heli is niet verbonden met de zender, of is die verbinding kwijt geraakt. Hoe de heli weer te "binden" vind je verderop in deze FAQ, in het "andere problemen" gedeelte.

    Als je verbinding hebt, en gas geeft, gaat een groene led knipperen. Dit geeft aan dat de ontvanger de hoofd- en staartmotor aanstuurt. Dit kan helpen bij het troubleshooten. Knippert de led wel, maar draaien de motoren niet, dan is er of iets mis met de motoren of de draden tussen motoren en ontvanger (losse stekker op de ontvanger!), of de snelheidregelaars (ESC) zijn defect.


    V 3: Als ik de motoren aanzet, gaan de servo's ineens even een stukje op en neer bewegen. Als ik direct daarna weer gas geef, gebeurt dat niet meer. Is mijn ontvanger kapot?

    A: Nee, dit is geen storing. Deze schijnbaar willekeurige servo-bewegingen zijn bedoeld om te helpen recht op te stijgen. Deze mix is in de ontvanger geprogrammeerd. Wil je dit niet en zelf corrigeren bij het opstijgen, geef dan even een beetje gas, en wacht tot de servo's hun "take off" procedure hebben afgewerkt, (duurt een paar seconden) en geef dan meer gas om op te stijgen.


    V 4: Is de V2 een nieuwere versie dan de V1?

    A: Nee, totaal niet. Het cijfer geeft alleen de kleur aan. Een V2 betekent dat de heli een gele canopy en staartvin heeft, en een wit landingsgestel, hoofd- en staartrotorbladen. Behalve dat de witte onderdelen "glow in the dark" zijn, is een V2 technisch gelijk aan de V1. Zelfde geldt voor de eerdere versies van de Solo Pro, de, de I en II, ok dan geeft het nummer alleen de kleur van de heli aan, niet de specificaties.


    V 5: Ik hoor dat er meerdere versies van de rotorkop zijn bij de Solo Pro. Wat zijn de verschillen?

    A: De grootste zichtbare aanpassing is een ander type linkje tussen swash plate en mixer armen op de bladen. De oudere rotorkop gebruikt "banaanvormige" linkjes, de nieuwere versie lijken meer op een uitgerekte O. Door deze aanpassing zijn de dunne pinnetjes op de kop, waar deze linkjes langs bewegen, ook iets verplaatst t.o.v. de oudere versie kop. Het is dus niet aan te raden om de nieuwe linkjes op de oudere kop te gebruiken, en andersom. Wil je een oudere versie Solo Pro upgraden naar de nieuwe rotorkop, dan moet je met de linkjes tegelijk de main shaft set kopen.

    De plaatjes hieronder tonen eerst het oudere type kop, en daarna het nieuwere type.

    [​IMG]

    [​IMG]



    V 6: Onder de linker ski van het landingsgestel zitten een paar ronde uitsteeksels. De heli staat daardoor scheef op de grond. Zijn dit gietrestjes die ze in de fabriek zijn vergeten te verwijderen?

    A: Deze uitsteeksels lijken hier niet te horen, maar hebben wel degelijk een doel. Bij het onderkopje "vlieggedrag" zal ter sprake komen dat deze heli scheef in de lucht hangt om op zijn plaats te kunnen blijven hoveren. Op de grond kan dit normaal gesproken niet. Dus als de rotor op gang komt, zal de druk van de staartrotor de heli willen omduwen voordat je kan opstijgen. Om dit te voorkomen, hebben de ontwerpers, samen net de "opstijg-hulp" door de servo's, de kleine uitsteeksels onder de linker ski gemaakt, zodat de heli al iets naar rechts staat voor het opstijgen. Dus je kan deze uitsteeksels beter laten zitten, omdat je anders bij opstijgen meer zelf moet compenseren met de sticks, voor een nette take off.


    V 7: Waarom zijn er 2 verschillende soorten kogels op de bovenkant van de swash plate? Welke moet ik gebruiken?

    A: Standaard komt de Solo Pro met de links op de langere kogels. Dit geeft meer stuuruitslag. Om de heli "tammer" te maken kun je ze overzetten naar de kortere kogels, maar het is handiger om daar de "dual rate" van de zender voor te gebruiken, waardoor de servouitslagen worden beperkt. Dit doe je door, met de zender in mode 2, de rechter stick in te drukken, zodat er een half cirkeltje op het display komt te staan.


    V 8: Ik zie een paar koperkleurige dikke draden aan de achterkant van de ontvangerprintplaat zitten, maar die zijn nergens op aangesloten. Kan dit kwaad?

    A: Die koperkleurige draden vormen de antenne. Deze horen alleen aan de ontvangerprint te zitten, dus dat klopt. Waar je wel op moet letten is dat ze niet tussen draaiende delen kunnen komen, zoals de swash plate of het motortandwiel. De RX-01 ontvanger, die in de Bravo SX zit, en ook in de nieuwste Solo Pro's, heeft trouwens maar 1 antennedraad.


    V 9: Waarom zitten er kleine rechthoekige uitsparingen in de zijde van de romp?

    A: Zoals je wellicht weet is de Bravo SX ook in legeruitvoering te krijgen, met camouflage patroon. Voor degenen die ook bewapening op hun heli willen, heeft Nine Eagles ook een setje daarvoor uitgebracht. Op de onderstaande plaatjes is dit te zien:

    [​IMG]

    En deze passen precies in die uitsparingen:

    [​IMG]


    V 10: Ik heb al een goede losse zender (Dx6i, of ander merk/type) dus kan ik die gebruiken om een losse Solo Pro (Bind & Fly versie) te besturen?


    A: Nee, helaas niet. Hoewel de 2.4 GHz technology voordelen bied boven de oudere MHz zenders, is daarmee ook een situatie ontstaan dat elke fabrikant zijn eigen besturingssignaal heeft bedacht. Daardoor kun je een heli van merk "A" alleen vliegen met een zender van merk "A" en niet van een ander merk. De enige manier om de Solo Pro met een Spektrum compatible zender, zoals de DX6i te vliegen, is de ontvanger in de heli te vervangen door die van de mSR. Niet eenvoudig, en een mSR ontvanger kost al bijna net zoveel als een Solo Pro RTF set.


    V 11: Kan ik een los gekochte (BnF versie) Solo Pro of Bravo SX ook besturen met mijn huidige Nine Eagles zender?

    A: Als je eerder bijvoorbeeld een Solo coax, Bravi III of Draco hebt gekocht, kun je die zender prima gebruiken. Dit geldt ook voor "rebranded" exemplaren, zoals de Proto CX van Revell. Ook kan de meer "professioneel" uitziende zender van de Kestrel 500 serie worden gebruikt. Verder staat Nine Eagles op het punt een 6 kanaals computerzender uit te brengen, met onder andere modelgeheugen. Maar het is nog niet bekend of deze te binden is aan de micro heli's.

    Let op! Nine Eagles maakt ook micro vliegtuigen, en hoewel de zender die daarbij wordt meegeleverd exact op die van de Solo Pro lijkt, op de stickers na, kan deze niet worden "gebonden" aan de heli's. Waarom ze dit hebben gedaan is me nog onduidelijk, maar het is helaas niet anders.



    Op RC Groups heeft een zekere Michael Heer een prima review geplaatst van de Revell Proto Max. Aangezien dit in weze een Solo Pro is, kan het interessant zijn om deze engelstalige review ook door te nemen. Er staan ook een aantal duidelijke foto's in. De review staat hier: Revell Proto Max Ultra-Micro 4 Channel 2.4GHz Helicopter RTF Review - RC Groups


    Deze Youtube video's geven een aardige indruk van hoe deze heli's vliegen.

    Solo Pro:

    HobbyKing Online R/C Hobby Store : Mini Plug Extention for Micro Battery 10cm (5pcs/bag)

    Nu zijn er sinds kort ook Hyperion en Intellect 130 lipo's beschikbaar met NE connector. Dus zonder aanpassingen toch meer vermogen. Ze zijn nog niet overal verkrijgbaar, maar dat zal wel snel beter worden. Wil je daar niet op wachten, dan is het ook mogelijk om zelf een micro JST connector van een lipo te verwijderen en er een NE connector op te zetten. Het is daarbij wel oppassen dat je niet de akku beschadigd, wat tot gevaarlijke situaties kan leiden.


    V: Ok, nu heb ik een aantal lipos met Eflite type connector. Kan ik die opladen met de Nine Eagles lader?

    A: Dat kan, alleen moet er dan wel wat aan de lader worden aangepast. Schroef de lader open, en soldeer 1 of 2 kabels, van het type die je ook voor de heli hebt gebruikt, aan de contactpunten in de lader. Deze zijn gemerkt met + en -, rood aan de plus, zwart aan de min. Maak aan de zijkant 2 kleine uitsparingen zodat de draden een weg naar buiten hebben, en schroef de lader weer dicht.

    Er is ook een manier waarbij je niets aan de lader hoeft te doen. Alleen heb je dan een oude akku nodig, waarvan je de connector verwijdert. Dan soldeer je de draad die je anders in de lader had gesoldeerd, aan de metalen strips van de connector. Een 2e voordeel van deze methode is dat je zo ook eenvoudig de spanning van de aangesloten lipo kan meten met een voltmeter. Hier zijn een paar plaatjes om deze mod te verduidelijken:

    [​IMG]

    [​IMG]


    V: Kan ik oplaadbare batterijen in de zender gebruiken?

    A: Op zich wel, en zeker als je de zender gebruikt om de lipos op te laden, kan dit erg handig zijn, anders kost het je een vermogen aan batterijen. Het voltage van oplaadbare batterijen (tenzij je oplaadbare alkaline achtige hebt) is wel lager dan met gewone batterijen. Het blijft dus aan te raden om de lipos met de losse lader op te laden en de zender alleen in "noodgevallen" voor het opladen van de lipos te gebruiken. Als je de zender alleen voor vliegen gebruikt, kun je maanden met batterijen doen. Maak goed gebruik van de indicator op het display van de zender, vooral als je buiten vliegt kan het aan te raden zijn de batterijen bij 1 streepje te vervangen.



    Trimmen:

    V 1: De swash plate staat niet vlak. Dat moet ik vast even afstellen...

    A: Doe maar niet. Door de gewichtsverdeling en het scheef hangen zal de swash zowel achterover moeten hellen, als, schuin naar links, van achteren gezien. Beste is gewoon te vliegen en dan de trim of de linkjes tussen servo's en swash aan te passen, om een stabiele hover te krijgen, zonder te hoeven corrigeren met de sticks.


    V 2: Ik heb bijna maximale trim naar rechts op de staart nodig om te voorkomen dat de heli gaat spinnen. Dat kan niet goed zijn, of wel?

    A: Het kan een teken zijn dat je staartmotor wat minder is, misschien als gevolg van een crash. Kijk wel eerst even of de rotor niet slipt op het asje. Het kan echter ook zijn dat de middenstand voor de staart niet goed staat, net als bij een slecht getrimde servo. Met de zender in mode 2 kun je de middenstand van de staart aanpassen. Zet zender en heli aan, en druk 3 keer snel achter elkaar op het kleine ronde knopje aan de achterkant, vlakbij waar de antenne zit. Je hoort een piepje, en alle trim indicators op het scherm springen naar neutraal. Je kan nu gewoon vliegen (let wel op, je kan de staart niet sturen in deze mode!) en de staart trimmen zodat hij stil staat. De trim indicators zullen daarbij nog steeds in het midden blijven staan, dit hoort zo. Land vervolgens, en druk nog een keer op het knopje aan de achterkant, om de instellingen op te slaan. Als het goed hoef je nu niet meer extreem veel te trimmen om de staart stil te houden tijdens de vlucht, hooguit een paar klikjes als de lipo leger raakt.


    V 3: Ik heb bijna maximale trim nodig om de heli stil te laten hoveren.

    A: Even er van uitgaand dat er niets mechanisch mis is, heb je 2 opties. Subtrimmen, of mechanisch afstellen. Het laatste houdt in dat je de stuurstangetjes van de swash plate los haalt, de platic connector een paar slagen in- of uitdraait, en dan weer vastklikt. Dit is aan te raden als bij het trimmen de servo erg ver uit het midden zou komen te staan.

    Hoe in subtrim mode te komen is al behandeld in de vorige vraag. Het enige verschil met het subtrimmen van de staart is dat je andere trimknoppen gebruikt, namelijk dezelfde die je in normale mode zou gebruiken om aileron of elevator te trimmen.


    Waarschuwing!
    In subtrim mode kun je ook de gyro instelling aanpassen! De gas trim omhoog drukken levert meer gyro werking op, naar beneden juist minder. Een lager ingestelde gyro betekent snellere pirouettes, maar ook een nerveuzer reagerende staart. Zie onderstaande video:



    Er is echter geen manier om simpel terug te gaan naar de fabrieksinstelling van de gyro (sommigen zeggen dat hij standaard op maximaal staat, maar anderen weer niet) en ik heb ook geen idee of er nog wel buiten mee te vliegen is als de staart zo snel reageert. Dus het is aan te raden voorzichtig te zijn met het aanpassen van deze instelling.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. RipD

    RipD

    Lid geworden:
    13 aug 2010
    Berichten:
    221
    Locatie:
    midden Limburg (BE)
    ahhh, zeer goede toevoeging op mijn favoriete forum! :p
     
  3. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Dank je. Gelukkig valt het vertalen wel mee, ik heb het natuurlijk eerst in gedachten vanuit het nederlands naar het engels moeten vertalen, dus de meeste uitdrukkingen zitten nog wel in mijn hoofd. Het eerste hoofdstuk is inmiddels al klaar. :D
     
  4. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Nog weer een paar stukjes vertaald, en de "bind" procedure toegevoegd.

    En als iemand nog een goede toevoeging weet, meld het dan hier even.
     
  5. RipD

    RipD

    Lid geworden:
    13 aug 2010
    Berichten:
    221
    Locatie:
    midden Limburg (BE)
    misschien gewoon een lijstje van de rebranded modellen zodat andere weten dat ze eigenlijk allemaal dezelfde heli hebben.
     
  6. Yov

    Yov

    Lid geworden:
    28 sep 2010
    Berichten:
    497
    Mss een goed idee om dit toe te voegen al is het ABSOLUUT niet de bedoeling om dit te doen als alles goed verloopt:
    RC Groups - View Single Post - Nine Eagles Solo Pro Single Rotor submicro heli
    Maar helaas had ik vandaag samen met een ander forumlid een probleem. In mijn uurtjes zoekwerk heb ik geleerd dat heel wat mensen dit probleem ook hadden. Veel solo pro's zijn hierdoor onterecht naar de fabrikant trug gezonden en hierboven staat dan de oplossing.
     
  7. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Daarom had ik het nog niet in de FAQ gezet (moet trouwens al weer aardig wat bijwerken, aan de Engelse FAQ heb ik inmiddels al weer een stuk toegevoegd en ik loop wat achter), met EPA kun je wel wat fixen, maar ook om zeep helpen... Maar het staat ook in de Engelse FAQ, dus het komt hier ook te staan.
     
  8. Yov

    Yov

    Lid geworden:
    28 sep 2010
    Berichten:
    497
    Jup, mijn Easy mode is nu hard geworden omdat k de settings allemaal opnieuw heb gezet. Mjah geen zin om het trug omzeep te helpen! :eek:
     
  9. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Je hebt in easy mode wel minder vermogen, je gas reactie wordt namelijk ook beperkt.
     
  10. Yov

    Yov

    Lid geworden:
    28 sep 2010
    Berichten:
    497
    Ach owkey! Njah eerst had ik in Easy mode Maar de helft van mijn servo's. Nu aangezien ik niet wist hoe ik ze precies "juist" Moest zetten heb k ze maar op Max boven en MAX onder getrimd. Dus op deze manier is links rechts en voor achter dus volle snelheid geworden.
     
  11. The Thorn

    The Thorn

    Lid geworden:
    21 sep 2007
    Berichten:
    118
    Locatie:
    Amsterdam
    Ik heb de solo pro nu ook in mijn bezit. Na een korte test en trimvlucht ook een paar echte vluchtjes gemaakt.

    Is weer even wennen na een tijdje uit de heli's te zijn geweest, maar het ging wel aardig. ik moet zeggen dat ik nog veel trim om hem goed recht te krijgen. Het overhellen in een hover is niet eens zo heel erg. Ik ben het gewend, en het heeft natuurlijk een logische rede.

    Wel is me opgevallen dat ik weer moet wennen aan het stabiliseren van de heli. Ik was gewend om stick input te geven, en daarna weer tegen te sturen om hem recht te krijgen. Dat hoeft dus niet echt meer. Voordat ik dat door had waren de bewegingen wat wiebelig, maar als ik de stick rustig in neutraal zet, dan hangt de heli weer mooi stil.

    Ik vind het nu al een erg leuke heli, en ga er zeker meer lol mee beleven. Ik houd wel van precisie landingen, dus ik zet mijn uitdagingen alvast klaar. :)
     
  12. Yov

    Yov

    Lid geworden:
    28 sep 2010
    Berichten:
    497
    Jah met trim kan je hem redelijk stil laten hangen. Maar De stapjes zijn mss net iets te groot. Mijn toestel gaat of net iets voor of net iets achter. tussenin bestaat niet. En dit zelfde met links rechts. Al is links wel vrij stil. :)
     
  13. Yov

    Yov

    Lid geworden:
    28 sep 2010
    Berichten:
    497
    Inmiddels alles al heel fijn afgetrimt. ik heb ondervonden dat als je in het Sub trim menu werkt de trimming stukken fijner verloopt dan het gewoon trimmen. Ook ben ik nu zeker dat 1 batterij defect is. Ik merkte de eerste maal al dat hier iets niet met klopte. tijd was gewoon veel te kort. toen heb ik deze gemerkt met een stipje alcoholstift. De vorige vlucht merkte ik ook dat er een batterij minder presteerde. Bij het controleren hiervan Ja hoor! Weer diezelfde batterij. Nu na een 3de vlucht zeg ik weer van hmm.. zou het? En idd weer de zelfde. Slechts 1 min enkel aftrimmen dus geen vol gas etc! Nu zag ik dat de Lipo ook bol is komen te staan. Echt merkbaar. K heb inmiddels een mail gezonden naar de verkoper. Ik vermoed dat ik deze zal moeten trug zenden maar ik hoop op een beetje vertrouwen en foto's ook voldoende bewijs zullen zijn. Mss kan ik de NE aansluiting gebruiken voor een andere Lipo.+ Ik verzend niet graag een Defecte lipo in een envelop. :S
     
  14. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland

    Mooi te horen dat je vooruitgang boekt. Subtrim kan inderdaad een uitweg bieden om net dat ene "tussenstapje" te vinden.

    Een bol staande lipo is op weg naar een voortijdig einde. Je zal een kortere vlucht merken, en meer spanningsval, wat weer in extra bijtrimmen wordt vertaald. Ik vraag me af of je die vergoed gaat krijgen. Meestal gaan ze er vanuit dat je hem toch wat tever hebt leeggetrokken. Maar goed, proberen kan altijd...


    En eindelijk weer eens een stukje bijgewerkt. Het eerste gedeelte is nu wee up to date met de Engelse versie, en ook al gedeeltelijk voorzien van de nieuwe layout. De rest volgt wanneer tijd en zin beide aanwezig zijn. ;)
     
  15. Yov

    Yov

    Lid geworden:
    28 sep 2010
    Berichten:
    497
    Elke Lipo die ik vlieg vliegt de Heli als maar beter en beter! Als de standaards maar 40 keer meegaan zijn deze binnen de 4 dagen nog op! :p
    Ik merk wel dat als ik een redelijke "crash" zet. Meestal gevolg van overstekende stoelen en muren die op de heli vallen enz... Heb k niets met te maken ben altijd in men recht in de living haha! Dan blijft mijn tail full speed draaien of draaien mijn blades steeds nog aan een lage snelheid. Is dit normaal of is er mss toch iets mis met het printje?
     
  16. Yov

    Yov

    Lid geworden:
    28 sep 2010
    Berichten:
    497
    K heb net gevlogen in een ruime zaal. GENIAAAL die heli! echt wauw! K snap nu wat Flybar strickes zijn! :p Meestal geen probleem maar zo nu en dan krijgt de tail een klap en spint ie rond. Op de HARD mode vol rechtdoor vliegen en een bocht nemen lukt bijna niet. De Heli hangt zo schuin dat hij geen hoogte meer kan houden. De lipo is wel veel te snel op als je je zo goed amuseerd!! haha! :p Voor de rest niets te melden. Behalve dat mijn canopy nu voleldig uit elkaar valt lol!
     
  17. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Dat klinkt goed, als je zoveel fun hebt met deze mini heli. Alleen vraag ik me af wat het aan de FAQ toevoegt. :confused:

    Of had je dit eigenlijk in het algemene Solo Pro topic willen zetten? ;)
     
  18. Yov

    Yov

    Lid geworden:
    28 sep 2010
    Berichten:
    497
    Mijn fout! ;) HEt mag idd verplaatst worden!
     
  19. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland

    Fout is wel een groot woord, vergissen is menselijk.
     
  20. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Ik zag dat ik deze vraag nog niet had beantwoord. Misschien dat de gas trim een stukje naar boven staat, waardoor de motoren bij stick op nul toch nog een beetje spanning krijgen? Anders zou ik het ook niet weten.


    Ook weer een stukje vertaald, bij het aanpassen van de lader, en het begin van "Trimmen"
     

Deel Deze Pagina