Nine Eagles Solo Pro

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Leeuwarden, 17 jan 2010.

  1. Leeuwarden

    Leeuwarden Guest

    Om het andere topic over de Nine Eagles Solo niet verder te vervuilen met vragen mijnerzijds over de Nine Eagles Solo Pro een eigen topic over deze heli!

    Mijn interesse voor modelvliegen is ongeveer 35 jaar oud. Indertijd was het voor mij als kleine jongen onbetaalbaar. Heb wel een paar vrij-vlucht zwevers gehad en later nog met een 2,5cc trainer een beetje RC ervaring opgedaan maar toen is het opgehouden.

    Totdat... we Sinterklaasinkopen deden en we in een speelgoedwinkel langs een €20,- heli-tje liepen en ik een opmerking tegen mijn bijzonder charmante vrouw maakte dat ik dat altijd wel eens had willen proberen... Mijn zoon (9 jaar) raakte ook enthousiast en dus besloten mijn vrouw en ik hem zoiets op Sinterklaas te geven. Het werd een coaxiale tandem heli van Revell die in de aanbieding was (we blijven Nederlander, nietwaar). Leuk voor zoonlief, ook leuk voor mij! Maar mijn vrouw is van het "onverwachte" type... groot was dan ook mijn verbazing dat ik op pakjesavond een Nikko twee kanaals kreeg. En sindsdien wordt er hier in huis dapper gevlogen. De Nikko is inmiddels gesneuveld tijdens een ernstig vliegongeval maar de Revell fladdert hier nog regelmatig door de kamer. Aangezien deze Revell duidelijk minder begint te vliegen nu er steeds meer speling op de rotor-assen komt ben ik me gaan verdiepen in een andere, beter sturende, heli.
    Mijn lijstje was: Walkera CB 100 of CB 180, de Blade MSR of deze Nine Eagles Solo Pro.

    Na een paar vragen in het andere Nine Eagles topic kwam het verlossende woord van RCkix: deze heli is geschikt voor beginners! En dus heb ik besloten om binnenkort tot aanschaf over te gaan.

    Tot het zover is laat ik graag enkele ervaringsdeskundigen aan het woord over deze heli!
     
  2. RcKIX

    RcKIX

    Lid geworden:
    29 okt 2008
    Berichten:
    41
    Heb alvast een foto van de heli in actie genomen. Zoals je kan zien best wel stabiel. Had rustig de tijd om men fototoestel te nemen, zender even in de hand te nemen en bijhorende foto te registreren :cool:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2010
  3. Leeuwarden

    Leeuwarden Guest

    Cool! Ik heb van de MsR eens een filmpje gezien dat ze een hoverende MsR een tikje met de hand geven en de heli zich onmiddellijk weer stabiliseert.
    Hoe reageert deze heli?
     
  4. RcKIX

    RcKIX

    Lid geworden:
    29 okt 2008
    Berichten:
    41
    Idemdito. Tikje meer of minder maakt hem weinig uit, hangt steeds onmiddellijk terug horizontaal.
     
  5. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    Kan het niet terugvinden op je website :(
     
  6. Leeuwarden

    Leeuwarden Guest

    Dat komt omdat ze nog onderweg zijn uit het verre oosten... Ik kan nauwelijks wachten tot ze arriveren!
     
  7. Leeuwarden

    Leeuwarden Guest

  8. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    Laatst bewerkt: 24 jan 2010
  9. Peter Greeny

    Peter Greeny

    Lid geworden:
    28 dec 2009
    Berichten:
    122
    Locatie:
    Hendrik Ido Ambacht
    Ik kan nergens opmaken dat daar de extra's bij zitten (koffer, lader exta accu en set bladen).

    Bij inhoud van de doos staat alleen de helikopter, accu en zender......

    Peter
     
  10. Heli freak

    Heli freak

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    196
    Locatie:
    Velsen Noord
    Ik ben best onder de indruk van deze kleine heli en heb er net ook eentje besteld, de gele versie in de aluminium koffer.

    Deze vliegt zo goed dat mijn vrouw er waarschijnlijk ook wel mee kan vliegen :D
     
  11. RcKIX

    RcKIX

    Lid geworden:
    29 okt 2008
    Berichten:
    41
  12. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    Ik zou mijn blade msx accu's erop willen gebruiken, zie je daartoe een mogelijkheid? Of heb je goedkope accu's voor de solo?
    aan hoeveel amp (of C) laadt de bijgeleverde lader?
    Ik heb al stekkertjes die op de msx lipo passen.
     
  13. Taya-chan

    Taya-chan

    Lid geworden:
    12 sep 2009
    Berichten:
    450
    Locatie:
    Hoog boven de wolken
    Wat nou, vrouwendiscriminatie? Hier zit er toevallig ook één, deze vliegt met alles wat los en vast zit!!! :D (Sorry, off topic)
     
  14. Heli freak

    Heli freak

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    196
    Locatie:
    Velsen Noord
    Hehehehe :D, zeker geen discriminatie, ik vind het alleen maar mooi als mijn vrouw ook zou vliegen maar ze vindt het niet echt leuk :(
    Mijn dochtertje van 18 maanden vindt het fantastisch en ze heeft sinds kort een defecte afstandsbediening en zit dan naast mij als ik aan het vliegen ben, net te doen of zij vliegt :D Helemaal te gek. (jong geleerd :))

    Het is een hobby voor iedereen en ik juich het alleen maar toe als er meer vrouwen zijn die het doen.
     
  15. Leeuwarden

    Leeuwarden Guest

    Eigenlijk ben ik heel benieuwd of mijn zoon van 9 mij straks met dat ding om de oren vliegt... Als ik zie hoe precies die vingertjes bewegen met dat coaxiale ding dan denk ik eigenlijk dat hij het sneller en beter kan als ik als we hem straks krijgen...


    Noch twee nachtjes slapen...:sleepy:
     
  16. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    Mijn pa had op jouw leeftijd een zoon van 18jaar die met afstandbedieningetjes speelt, maar dat is niet zo schattig als jouw geval ;-)
     
  17. Heli freak

    Heli freak

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    196
    Locatie:
    Velsen Noord
    Hehehehe, die zoon was jij zeker :)

    Ja, het is wel heel schattig als ze zo naast mij zit, wat niet zo schattig is, wat ze doet als ze hem te pakken krijgt, bijten, rondslingeren, heen en weer schudden en mijn vrouw maar lachen. Ergens is het wel grappig. :D

    Mijn vader, m'n broer en ik speelden vroeger ook samen met rc spul, vooral auto's.

    Nu is het mijn beurt, ben benieuwd of ze het nog zo leuk vindt als ze 18 is.
     
  18. Taya-chan

    Taya-chan

    Lid geworden:
    12 sep 2009
    Berichten:
    450
    Locatie:
    Hoog boven de wolken
    :D Wat schattig! Idd, hopelijk dat ze het leuk blijft vinden, er zijn niet zoveel meisjes die vliegen. Volgens mij ben ik een raar soort, ik ben nog nooit een ander tegen gekomen. :D
     
  19. Heli freak

    Heli freak

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    196
    Locatie:
    Velsen Noord
    Hahaha, wees gerust, met het rare soort is niets mis :D

    Ik blijf door vliegen en zal mijn dochter er ook zeker bij betrekken en als ze zelf echt wil gaan vliegen dan staan er in het begin genoeg heli's voor haar op de plank :D

    Wil ze dan nog steeds verder dan mag ze er van mij eentje uitzoeken. Dat duurt nog wel een jaar of 12-14 dus heb even tijd om te sparen.
     
  20. lieves

    lieves

    Lid geworden:
    4 jan 2007
    Berichten:
    101
    Locatie:
    Staden, België
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015

Deel Deze Pagina