Nine Eagles Solo Pro

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Leeuwarden, 17 jan 2010.

  1. Koala2

    Koala2

    Lid geworden:
    14 feb 2012
    Berichten:
    61
    Locatie:
    Sint-Pieters-Leeuw
    Turnigy Lipo's 160 mAh

    HK heeft in zijn assortiment :
    Spec.
    Capacity: 160mAh
    Voltage: 1S1P / 1 Cell / 3.7V
    Discharge: 25C
    Weight: 4.7g (including plug & case)
    Dimensions: 46x6x10.5mm
    Discharge Plug: 2 Prong (Nine Eagles style - T1 Single Rail for 2010+)
    voorzien voor vervanging van de standaard lipo geleverd door NE. Zou met 10C geladen mogen worden, dus 1600 mAh of batterijtje vol na iets meer dan 6 minuten !
    Iemand deze al uitgeprobeerd ?
    K2
     
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2012
  2. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Dat is de NanoTech 160 toch? Werkt wel goed, maar wel wat aan de zware kant, de standaard 120 mAh lipo is maar 3.85 gram of zo. Ik ben zelf meer te spreken over de OEM 120 en de OEM 150. Moet je wel een beetje vijlen aan de plug, de passing is niet perfect (is trouwens bij de Nano160 ook niet helemaal top) maar zijn een stukje lichter, en dan vliegt je Solo Pro weer wat levendiger.

    De Nano160 is wel een aardige battery voor de Bravo SX, al blijft bij die heli de standaard NE BA-927 de beste optie, ondanks dat die 150 mAh is ipv 160 voor de Nano.

    Die 10C zou ik met een dikke korrel zout nemen. Zelfs de topcellen van bijvoorbeeld Hyperion zijn maar tot 6C. Ik zou ze niet hoger laden dan 2 tot 3C. Of gewoon op 1 of 1.5C, en zorgen dat je wat meer lipo's hebt, voor de prijs hoef je het niet te laten...
     
  3. de79

    de79

    Lid geworden:
    22 feb 2012
    Berichten:
    103
    ikzelf heb de NE-BA925 van bij HK. Ben hier super tevreden over (150mAh). De heli vliegt idd een pak levendiger. Vanaf ik een paar van deze lipo's heb worden de originele niet meer gebruikt. Enige nadeel is dat ze een beetje groter zijn dan de originele en dat er geen lipje aanzit om ze uit de skid te trekken.
     
  4. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Dat lipje zit er wel, maar aan de verkeerde kant. Ik haal ze er altijd af, en plak ze aan de goede kant vast, met een drupje secondenlijm. De originele 120 mAh lipo's zijn slecht, alleen gebruiken voor de coaxjes, niet voor de single rotor heli's. Mijn recept is, voor binnen en zo licht mogelijke heli, de OEM 120, en voor buiten de OEM 150 oftewel de BA-925. Het extra gewicht voorin heeft buiten ook voordelen, de neus wil makkelijker naar beneden.
     
  5. de79

    de79

    Lid geworden:
    22 feb 2012
    Berichten:
    103
    Dat truckje met het lipje is idd een goed idee. Ook eens proberen. Aangezien mijn canopy toch versleten was, heb ik om te proberen er een stukje uitgeknipt. Ikzelf ben nog niet lang aan het vliegen en heb bijna altijd binnen gevlogen. Slechts 2x (heel even) buiten. 1x met een originele 120 en 1x met de 150. Vond ook dat hij buiten beter vloog.
    Wat is er slecht aan de originele 120's? Zijn de anderen krachtiger ofzo?
     
  6. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    De originele 120ers gaan een aantal keren goed, daarna gaan ze bol staan, en vlieg je snel een stuk korter. Bovendien zakt de spanning verder in onder belasting, dus bijv. een dot gas. De OEM 120 en 150 hebben duidelijk meer power en gaan langer mee qua aantal keren opladen.
     
  7. Koala2

    Koala2

    Lid geworden:
    14 feb 2012
    Berichten:
    61
    Locatie:
    Sint-Pieters-Leeuw
    Mijn local dealer heeft 150mAh lipo's van Xtreme voor de Solo Pro. Ga ik toch eens uitproberen dit weekend.
    Xtreme Production Official Web Site - Li-po 3.7v Battery 150 mah 15C (Solo PRO).
    De nieuwste lading van NE B918 (modelnummer in zilver-op-zwart i.p.v. blauw-op-zilver) vertonen hetzelfde euvel als wat Indoorvlieger vermeldde i.v.m. de OEM's : socket iets te scherp afgehoekt. Beetje bijvijlen is nodig om ze deftig in de heli te krijgen.
     
  8. Koala2

    Koala2

    Lid geworden:
    14 feb 2012
    Berichten:
    61
    Locatie:
    Sint-Pieters-Leeuw
    Ik dacht dat het verschil tussen 120 en 150 mAh niet zo groot zo zijn maar, met die Xtreme 150's : WOW!
    Ze hebben hetzelfde euvel, nl. dat je hun stekker wat moet bijvijlen.
    Ik heb nu ook een landing skid van Xtreme en die is sterker én lichter dan de originele, wat het extra gewicht van de batterij compenseert. 'k Zal het ding eens precies wegen.
     
  9. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Vergeleken met welke 120ers? De standaard die worden meegeleverd? Dan zeker, alles is bijna beter dan die.

    Xtreme skids zijn wel sterker, maar zeker niet lichter. Ik dacht dat ze zo'n 0.4 gram zwaarder waren, maar dat moet ik even nakijken.

    Gevonden, standaard skids zijn 1.38 gram, Xtreme skids 2.25 gram, dus bijna een gram zwaarder.
     
  10. Koala2

    Koala2

    Lid geworden:
    14 feb 2012
    Berichten:
    61
    Locatie:
    Sint-Pieters-Leeuw
    Yep Xtreme skid weegt idd een gram meer.
    Vandaag was er in de sporthall waar we s'zondags oefenen iemand die de Turnigy 160 mAh nanotechs had (via een Franse site waar die lipootjes slechts 2,25 € kosten). Man, dat is nog een een dag/nacht verschil qua kracht en vliegduur, het leek alsof de kerel wel tien minuten doorheen de hall raasde zonder te landen. Ga ik ook bestellen.
     
  11. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Via Frankrijk zul je ze sneller hebben, maar je weet dat ze bij Hobby King ongeveer de helft kosten?
     
  12. Jmanig

    Jmanig

    Lid geworden:
    22 feb 2012
    Berichten:
    299
    Locatie:
    Enschede
    Nou ik heb even gevlogen met de solo pro 328 buiten, en hij reageert soms helemaal niet.

    Ten eerste, als ik de transmitter start, daarna de lipo aansluit, hoor ik wel tikjes van aanpassing.

    Als ik dan wil starten gaat de hoofdrotor starten, maar de tail blijft stil tenzij ik er een tikje aangeef.

    Als ik dan in de lucht ben wil hij met een onmeunige rotgang naar links soms en een stuk naar achteren.

    Als ik op de transmitter naar rechts wil, dan verrekt zich hij geen spier!, en vooruit wil hij ook nauwelijks.

    Weet iemand waar dat aan zou kunnen liggen?

    Zo zonde van zo'n mooie dag!
     
  13. Rubberenrobbie

    Rubberenrobbie

    Lid geworden:
    18 mrt 2011
    Berichten:
    415
    Locatie:
    Enschede
    Doe eens een reikwijdte-test. Hij moet op een flinke afstand nog zonder haperen reageren.

    Dat hoort zo. Dan 'nemen de servo's hun uitgangspositie in'

    Helaas, dan is de staartmotor al overleden (of bijna). Deze borstelmotortjes gaan niet lang mee, zeker niet op de staart omdat deze érg hard moeten werken.

    Deze helikopter hoort bij 'sticks los' (en windstil weer / binnen) stil te blijven hangen. Gaat hij altijd dezelfde kant op, eens goed controleren of de tuimelschijf wel haaks op de hoofdas staat. Is het iedere keer weer anders of reageert hij niet is de kans erg groot dat de ontvanger niet goed meer is. Blijft Chinese electronica, waar je een beetje geluk mee moet hebben.
     
  14. Jmanig

    Jmanig

    Lid geworden:
    22 feb 2012
    Berichten:
    299
    Locatie:
    Enschede
    Is al opgelost, tail + motor besteld.
     
  15. Koala2

    Koala2

    Lid geworden:
    14 feb 2012
    Berichten:
    61
    Locatie:
    Sint-Pieters-Leeuw
  16. drr

    drr Guest

    Mijn Solo Pro is nieuw en kan simpelweg niet tegen de wind in vliegen. Dat geeft al snel het gevoel dat de heli niet vooruit komt. Met de wind mee vliegen daarintegen maakt de heli oncontroleerbaar snel. Ik vind dit soort fp mini heli's tot nu toe eigenlijk vrij nutteloos, ze hebben teveel ruimte nodig om mee in de huiskamer te kunnen vliegen(in tegenstelling tot een coax) en ze zijn te licht en windgevoelig om buiten mee te vliegen(het waait eigenlijk altijd waar ik woon). Een sporthal of zoiets zou ideaal zijn voor dit soort heli's.
     
  17. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Echt wind kunnen deze vederlichte FP's niet hebben, nee, en een sporthal is ideaal. Je hebt je heli wel op "advanced" staan, dus met maximale servo-uitslag? En als je een dot gas geeft op het moment dat je vol naar voren stuurt, wil de neus meestal beter naar beneden duiken, en kun je iets beter tegen een licht briesje in komen. Maar het blijft lastig, heli weegt ook minder dan 30 gram, moet je bedenken.
     
  18. drr

    drr Guest

    Ik heb hem niet op volle servo uitslag staan, bij zo'n kleine heli is voor mij de 'beginner' modus al nerveus genoeg. Vandaag nog even gevlogen bij windstil weer en dat maakt een wereld van verschil. De heli is normaal te controleren en reageert normaal op stuurbevelen. Ik kon vandaag enkele accu's leeg vlieg zonder wind gerelateerde 'landingen'. Dan nog blijft het lastig bij een windvlaag.
     
  19. jannus

    jannus

    Lid geworden:
    25 nov 2009
    Berichten:
    291
    Het aangedreven tandwiel van een servo van mijn Solo Pro V2 is niet helemaal goed meer. Zie dat alleen de complete printplaat met servos als onderdeel te koop is. Of heeft iemand nog een slooptandwieltje liggen??
     
  20. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    Om het forum niet verder te besmetten met het NE verhaal.

    Zoals sommigen hebben gelezen heb ik m'n 180 weer voor de zoveelste keer opgebouwd... afijn hij zit weer in elkaar.
    Alles word weer aangedreven.

    maar nu, de staart schud als een malle ... en kan nog steeds niet ontdekken waar 't m in ligt.
    Rotorbladen zijn gelijk qua gewicht en balans.

    Iemand tips waar ik eens naar kan kijken?
     

Deel Deze Pagina