Nine Eagles Solo Pro

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Leeuwarden, 17 jan 2010.

  1. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    Heren,

    nog even een vraag met betrekking tot mijn staart.
    Ik heb de NE180 weer opgebouwd, maar nu...

    De blade-grips van de staartbladen zitten me niet lekker vast.

    De schroefjes zijn maximaal aangedraaid, maar er zit naar mijn mening veel te veel speling op de grips.
    Het oude setje wat ik er namelijk af heb gehaald die gemonteerd was in de fabriek zit namelijk veel strakker en is zelfs niet los te krijgen.

    Het is wat lastig uitleggen, maar heb er een foto bij gedaan.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Het lagertje in de blade grip schuift over de uiteindes en vervolgens zit er een schoefje in die 'm vast houd.
    Of zou moeten...
    naar mijn mening is het buisje waar dat lagertje overheen schuift een kleine mm langer dan de dikte van het lager en ontstaat zo de speling.

    Is het een optie om de schroefjes in ieder geval met wat loc-tite te bevestigen?
     
  2. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Heb je de lagers wel helemaal goed aangedrukt ? Probleem had ik ook met de V120D02S maar toen zag ik pas dat de lagers niet helemaal in de grip zaten :). Of verkeerd schroefje misschien ?
     
  3. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    Ja dat had ik allemaal wel gecheckt.
    Ik heb uiteindelijk de schroefjes met een beetje loc-tite vast gezet en dat leek te werken.

    Maarja zoals ik al elders op het forum had verteld heb ik 'm nu definitief aan de kant gezet. Want tijdens de testvlucht van maar liefst 20sec. brak er uiteraard weer een servo-houder af van 't mainframe en een nieuw tandwiel naar z'n grootje.

    Dus einde Nine Eagles, dat komt er bij mij niet meer in.
     
  4. Koala2

    Koala2

    Lid geworden:
    14 feb 2012
    Berichten:
    61
    Locatie:
    Sint-Pieters-Leeuw
    Loctite op alle schroefjes is imo voor alle helischroefjes een goed idee, alleen goed kijken dat het product niet te ver zit en geen bewegende delen hindert (vb bij vastzetten buis-asje van mixers op rotorkop).
     
  5. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    ik ben blij dat ie aan de kant staat.

    Persoonlijk vind ik de NE ook geen "klus" heli.
    Onderdelen te zwak, en aanhechtingen werken niet meer na 1x een schroef ergens uit draaien.

    Beleef veel meer plezier aan de MCP van walkera.
     
  6. Yov

    Yov

    Lid geworden:
    28 sep 2010
    Berichten:
    497
    Hallo,

    Na een lange tijd er een beetje van tussen geweest te zijn toch nog even de heli's boven gehaald. OA de solo pro. na enkele breuken in het verleden heb ik heel het centraal gedeelte veranderd door een alu upgrade. (dit maakt de solo wel een pak zwaarder!) en dat voel je ook maar hierdoor is het toestel onverwoestbaar geworden! Het eerste wat mij nu opviel is dat (na pakweg 1 jaar?) de Lipo's van nine eagles het niet meer doen! (ze kunnen niet genoeg opbrengen om de solo van de grond te krijgen) maar de goedkope HK-lipo's werken nog perfect! Alle lipo's staan wel "bol" maar dat was van in het begin al zo. Ik merk nu wel dat mijn tail weer aan het openbreken is en wou dit toch oplossen. Ik dacht er eerst aan om dit gewoon wat toe te tapen of met een krimpkous stevig te maken maar dit verzwaard mijn achterkant toch al weer! Nu zag ik ergens en upgrade passeren van een solo pro waar de tail motor in het center gemonteerd is (zoals de solo pro 180) heeft er hier iemand ervaring met deze upgrade? Is dit een stuk uit de 180 ? Ben ik dan niet beter om direct een 180 aan te schaffen ipv mijn solo te verminken?
     
  7. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Dat van die lipo's heb ik hier ook deels, vooral de goedkope Hobby King OEM blijven goed, de originele en de Nanotech sneuvelen wel eens. Wel ligt de prestatie van de originel 150 mAh BA927 van Nine Eagles hoger dan van de andere types, het is de enige accu waarmee ik met de Bravo SX een volledige 5 minuten in de lucht kan houden.
     
  8. Sandertje

    Sandertje

    Lid geworden:
    2 aug 2010
    Berichten:
    48
    Locatie:
    hilversum en omstreken
    hoi allemaal,

    lange tijd afwezig geweest maar toch af en toe nog gevlogen met de solo pro.
    Echter, ik heb laatst de solo pro tegen een boom geparkeerd waarbij de pinnetjes op de as waar de rotors dan op schuiven zijn gebroken. ik heb t geheel uit elkaar gehaald.

    Helaas, mijn adres waar ik onderdelen bestelde heeft ze niet meer en ik weet ook niet meer hoe ik t allemaal in elkaar moet krijgen of waar ik andere onderdelen moet bestellen.

    Iemand goede (simpele) tips? Anders wil ik 'm ook best verkopen. Hele complete set met flight case, 5 accu's, oplader, zowel rode als gele canopy, schroevendraaier en nog een extra set blades (wit volgens mij). oh en natuurlijk de afstandbediening. Geheel kostte nieuw iets over de 100 euro. (Denk 115/120 met extra accu's en staart).
     
  9. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Gat boren op de plek waar de pinnetjes zaten, en een tandenstoker erdoor, of iets anders van vergelijkbare diameter. Als je het netjes doet zal hij vliegen als voorheen.


    Anders heb ik wel interesse voor de case, en ik denk dat Headlight wel interesse heeft in de andere onderdelen.
     
  10. headlight

    headlight

    Lid geworden:
    15 jun 2014
    Berichten:
    23
    Locatie:
    drenthe

    klopt, en ik heb ook wel erg belang bij de schroevendraaier. want laat ik die nu eens niet in mijn case hebben
     
  11. headlight

    headlight

    Lid geworden:
    15 jun 2014
    Berichten:
    23
    Locatie:
    drenthe
    vraagje: ik heb een tweede nine eagles 4ch heli remote

    de sticks zijn ingekort en er is met de subtrim geklooid.
    is deze remote nog bruikbaar (te resetten) of kan ik deze weggooien?
     

Deel Deze Pagina