Nitro blokje

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door rob444, 11 mrt 2018.

  1. rob444

    rob444

    Lid geworden:
    19 jan 2017
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Nederland
    Goede avond,

    Ben toch maar weer begonnen met de savage op te knappen.

    Nu haalde ik het standaard motortje eraf omdat die behoorlijk stroef rond draaide. Ik haalde de Koelkop eraf en het gedeelte wat daar onder zit, weet niet hoe dat heet. Maar tegelijkertijd kwam de koperkleurige bus mee. Die heb ik er terug in gedaan maar verkeerd.

    Probeer nu weer de bus aeruit te krijgen maar dat gaat niet. Al geprobeerd met een t-rip maar die breekt af. Er zat wel een heel klein los pinnetje in. Weer niet war die voor dient. Hoop dat iemand mij kan helpen.
    Gr rob
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Het puntje van een handdoek of theedoek half in de poort proppen werk ook wel goed.

    In de rand van de bus zit een sleufje, in het blok waar die rand op komt te liggen zit dan ergens een klein gaatje waar dat pennetje in hoort en daarmee de bus in de juiste positie centreert.
     
  3. rob444

    rob444

    Lid geworden:
    19 jan 2017
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Nederland
    Top ga straks even kijken
     
  4. rob444

    rob444

    Lid geworden:
    19 jan 2017
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Nederland
    Heb de bus eruit, goede tip. Kan niet vinden waar die in moet, nu komt er ook ergen een heel klein veertje uit vallen pfff
     
  5. rob444

    rob444

    Lid geworden:
    19 jan 2017
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Nederland
    Het veertje en het kleine staafje zijn nr 1433, in de Manuel volgens mij. Maar kan geen opening vinden op het te plaatsen. Kan geen foto sturen van Manuel. Wat een ellende
     
  6. rob444

    rob444

    Lid geworden:
    19 jan 2017
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Nederland
    Het is gelukt. Nu het volgen de koperen bus gaat er niet terug in. Ingesmeerd met afterrun, vriezer. Maar wilt niet likken geen beschadigingen. Durf niet teveel kracht erop te zetten doormidden van kleine tikjes boven op de bus te geven.
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Dat pennetje en veertje hoort in de krukas pin waar de drijfstang op zit, dat is voor je starter.

    De bus blijft precies hangen op het randje van de uitlaat poort? Als je een ty-wrap gebruikt wit het wel eens gebeuren dat je het randje bij de uitlaatpoort vervormd. Even een vijltje langs die buitenrand halen. Als een bus heel moeijlijk gaat wil ik wel eens in fijn schuurpapier wikkelen en even een paar keer in rond draaien (vinger in de bus houden om rond te draaien). Het haalt dan net genoeg weg om de bus er makkelijker in te laten schuiven. Kan allemaal geen kwaad maar wel goed afspoelen voordat je hem weer monteert.
     
  8. rob444

    rob444

    Lid geworden:
    19 jan 2017
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Nederland
    Het is allemaal gelukt, dank je wel roelof.
     

Deel Deze Pagina