NK 1:10 brandstof

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door arcell, 21 feb 2013.

  1. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    26 augustus zijn we te gast op het circuit van REAL80 in Groningen. Kom eens kijken en maak een praatje met de rijders. Wie weet doe je de volgende keer ook mee ;)

    M.v.g. Mark
     
  2. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    in het weekend van 16 en 17 september rijden we alweer de laatste wedstrijd van het seizoen en dit keer reizen we af naar het Brabantse Rucphen.
    Gezien de stand wordt het erg spannend, want veel rijders zitten dicht bij elkaar qua punten. Hopelijk werkt het weer mee dan.

    Op zaterdag trainen we altijd en zondag is de kwalificatie en de finales! Kom gezellig kijken op 1 van de dagen.

    M.v.g. Mark
     
  3. arcell

    arcell

    Lid geworden:
    21 mrt 2007
    Berichten:
    122
    Locatie:
    Berkhout
    Heren 1:10 rijders, wie kan mij antwoord geven op een paar vragen.
    Wat voor body is tegenwoordig aan te bevelen, 1-10 BC 200mm, merk en model.
    Welke shore banden rijden jullie tegenwoordig, welke banden worden verstrekt tijdens de NK's, merk en shore.
    Bij voorbaat dank voor de reacties.
     
  4. QuiXoTic

    QuiXoTic

    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Berichten:
    651
    Locatie:
    Den Hoorn
    De Protoform SRS-N wordt nog altijd veel gebruikt. Ik heb vorig jaar ook de Brilliant TCX geprobeerd en die deed het wat mij betreft ook prima, al moet ik toegeven dat ik hem heb aangeschaft uit gemakzucht omdat die pre-cut te koop is voor de Shepherd waar ik mee rij (de TCX is overigens ook pre-cut verkrijgbaar voor andere modellen). Ik ben niet zo snel als jij dus wellicht merk ik de nuance verschillen wat minder.

    Qua banden is het reglementair vastgelegd dat er gereden wordt met 37shore voor en 40shore achter. Jaarlijks is er dan een aanbesteding om te bepalen welke leverancier het gehele seizoen de banden kan leveren. Afgelopen seizoen waren dat Capricorn banden via ABC-rc-shop, het jaar daarvoor waren het Enneti's via Shepherd Benelux.

    Ik vind hier https://nomac.nl/wp-content/uploads/2018/12/2018-BC10-Sectievergadering-notulen.pdf de notulen van de sectievergadering. De notulen refereren aan voorstellen die ik op de (vernieuwde) NOMAC site niet terug kan vinden. Aangezien ik ook geen licentiehouder ben (ik rij heel af en toe mee als vrije inschrijving) heb ik geen idee wat de aangenomen voorstellen 1 & 2 zijn geweest, maar uit de notulen maak ik op dat er qua motoren niets verandert, dus de Novarossi Sturm en de Sonic PSS gebruikt moeten worden, maar dat de uitlaat vrij wordt (mits gehomologeerd door EFRA).
     
  5. arcell

    arcell

    Lid geworden:
    21 mrt 2007
    Berichten:
    122
    Locatie:
    Berkhout
    Mijn dank voor je antwoord.
    Heb vorig jaar een paar dagen met een lease auto gereden van Tim Bosman en Richard Keur en dat was weer erg leuk, zo leuk dat ik besloot een nieuwe auto te kopen en die ben ik nu aan het bouwen hetgeen wel weer even wennen is.....:rolleyes:.
    Maar ga ervan uit dat het lukken gaat.
    Ik heb nog geen definitieve doelstelling of plan, ga in eerste instantie voor het plezier weer rijden en van daar uit zien we wel weer verder.
    Mocht je in 2019 een vent met een zender op de stelling zien met daaraan een 40Mhz hengel, grote kans dat ik het ben............:jan:.
     
  6. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Inderdaad de Protoform SRS-n doet het goed als ook de P47 van Protoform doet het prima en je hebt nog de x-ceed spark die ook erg goed is.
    Vorig jaar reden we op capricorn banden en we rijden altijd op 37 shore voor en 40 shore achter. Dit jaar gaan we Enetti rijden, maar de shore blijft hetzelfde.

    Je zou je desnoods ook een keer een wedstrijd kunnen mee pakken ;)

    M.v.g. Mark
     
  7. arcell

    arcell

    Lid geworden:
    21 mrt 2007
    Berichten:
    122
    Locatie:
    Berkhout
    Nou Mark ik ben gevallen voor een Audi RS4 body, beetje old skool maar dat ben ik ook. Wie weet dat ik inderdaad een keer een wedstrijdje pak, echter zolang het weekend samen valt met die herriemakers zal dat niet te vaak gebeuren daarnaast wil ik Julius en Milan niet van de troon stoten...................dus rustig aan................met name Julius zou die emotie niet aan kunnen.................:worship:.
     
  8. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Hoe bedoel je met die herriemakers?

    M.v.g. Mark
     
  9. arcell

    arcell

    Lid geworden:
    21 mrt 2007
    Berichten:
    122
    Locatie:
    Berkhout
    Met herriemakers bedoel ik 1:8 auto's..............
     
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Gaan we weer.....

    Maar hey, er is een nieuwe vorm van herrie op de 1:8 races dat nog veel erger is, dat heet een kilowatt boombox met hardhouse muziek. Wordt je erg vrolijk van, wel wat extacy pilletjes meenemen :p
     
  11. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Zoals het nu lijkt gaan we samen met de 1:8 rijden ;)

    M.v.g. Mark
     
  12. arcell

    arcell

    Lid geworden:
    21 mrt 2007
    Berichten:
    122
    Locatie:
    Berkhout
    Roelof het is niet persoonlijk bedoeld en in een grijs verleden reed zelfs ik met een laagvlieger, ja inderdaad.........toen het nog echte "auto's" waren met realistische body's en differentiëlen en zo en niet alleen het vermogen bepalend was, vind het gewoon jammer dat de keuze om de beide klassen samen te voegen gemaakt is omdat het "nodig" blijkt te zijn. We verliezen hiermee onze identiteit en gaan door het "vele" publiek gezien worden als een B-klasse en dagvulling, maar dat vindt ik en zal niet voor iedereen gelden. Het is treurig dat de sport deze kant op moet en dat weinigen het snappen, hetzelfde geldt voor het feit dat er steeds maar nieuwe wedstrijd klassen gecreëerd blijven worden door mensen die niet mee kunnen in het "andere" wat ze hebben geprobeerd en ook de onzinnigheid van "NOMAC" klassen omdat we anders nooit een bekertje kunnen winnen is een ding. Ook de commercie heeft wat dat betreft veel kapot gemaakt......maar ja wij rijden in de onderkant van de autosport, in de top van de autosport is het helaas niet anders....................
    Gelukkig proberen ze daar door "nieuwe" regelgeving het tij te keren iets waar de model-autosport ook beter van zou kunnen worden, helaas ben ik een dromer en zal dat niet in mijn tijd gaan gebeuren.
    Ik ga in 2019 weer een rondje rijden en zal zeker 1 of meerdere NK's bezoeken en het aanzien als toeschouwer daarna zien we wel verder..........
     
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Je praat over identiteit en vulling. Kan je nog over een identiteit praten met een gemiddelde opkomst van 12 tot 13 man? En vulling.... Goh, hoe moet de 1:8 promo, de Kyosho cup en onlangs de GT rijders zich gevoeld hebben? Die fungeerden namelijk wel degelijk als veldvulling om "jullie identiteit" te behouden.
    Maar de keuze om samen te trekken is gewoon een logisch gevolg van leegloop, leegloop waar heel weinig aan gedaan wordt om weer aan te vullen. Kartclubs vieren hoogtij met de Maxmania, de RC wereld doet er weinig mee.

    Ik ben het afgelopen seizoen om div redenen in België gaan rijden en daar rijden de B08, B10 en de E08 op de racedag en niemand klaagt over herrie, stank en 2e rangs klasses, er wordt gewoon een gezellig weekend gemaakt zonder gezeur.
     
  14. arcell

    arcell

    Lid geworden:
    21 mrt 2007
    Berichten:
    122
    Locatie:
    Berkhout
    Roelof vanuit een ander oogpunt heb ook jij gelijk, laten we echter voorop stellen dat ik niet klaag en niet voor een groep spreek, "jullie" is wat dat betreft niet het juist gekozen woord. Iets jammer vinden is geen klagen........daarnaast heb ik geen recht van spreken omdat ik al jaren niet meer heb gereden doch uit ik slechts mijn gevoel en praat er hier over. Overigens is in België rijden als Nederlander ook een keuze dus had je net als ik reden om iets anders te ambiëren dan het NK in Nederland en zijn opzet.
     
  15. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Klopt, misschien iets te veel "jullie" maar je schreef immers wel "onze identiteid" ;)

    Maar promotie is wel het toverwoord om de RC sport een nieuw leven in te blazen. Er zijn genoeg autofans te vinden die een echte raceklasse door wat voor reden dan ook onhaalbaar vinden, ik zeg al jaren dat de RC autosport een goede betaalbare alternatief is welke met het afstellen en strategieën toch heel dicht het echte kan evenaren maar helaas wordt het zwaar overschaduwd door de algemene gedachte van een Nikko en consorten.

    Verenigingen zien een leegloop als ook de NOMAC wat voor een deel ook te wijten is aan een overmaat aan keuzes zoals ETS/ENS, Nitro west en nu lijkt ook België meer in beeld te zijn als ik de hoeveelheid Nederlanders moet geloven die gaan. Het neemt niet weg dat de 100+ man F1 en F3 en 40 man F2 in alleen de 1:8 klasse terug in 1991 toen ik begon met NK's nooit meer terug gaat komen.
    Alle pogingen van een fatsoenlijke PR zijn per definitie gedoemd te mislukken omdat dat in het verleden ook al mislukt is tenzij je een goed plan hebt met een redelijk budget en vooral inzet.

    Maar ja, de gemiddelde rijder beseft niet dat zonder genoeg leden en collega rijders er dan ook niet veel meer te rijden is......
     
  16. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Ik ken genoeg rijders die puur voor de fun willen rijden en niet aan wedstrijden mee willen doen. Ze willen de "verplichting" van het hele weekend bezig zijn niet hebben en de afstand maar het circuit is een reden wat ik hoor van sommige om niet te gaan.

    Wat ik wel vaak zeg is dat ze eens moeten gaan kijken bij een wedstrijddag om te zien wat het is en hoe de sfeer is. Bij de 1:10 gaan we eigenlijk allemaal heel gemoedelijk met elkaar om en iedereen wil elkaar helpen. Het maakt niet uit wat voor merk je rijdt of dat je een langzamere of juist snelle rijder bent, we helpen elkaar waar nodig!

    Bij de 1:10 zitten we nu op 17 licenties en ik hoop dat er nog iets bij komt, maar ben bang dat het hier bij blijft. Dus de keuze om samen met de 1:8 gaan lijkt mij een logische keuze.

    M.v.g Mark..
     
  17. arcell

    arcell

    Lid geworden:
    21 mrt 2007
    Berichten:
    122
    Locatie:
    Berkhout
    Technisch zit het bijna vol, volgens mij is de limiet 3 x 18 man, als de 1:8 nog 7 man levert dan heb je 54 man. Met helpers en nog wat los volk er omheen ga je richting een man of 80 op een circuit................oude tijden herleven of wordt het toch een lastige opgave. Circuits in NL kunnen dit soort hoeveelheden nauwelijks meer bergen...............pit krapte...........volle hotels............parkeerproblemen.............hahahaha ben benieuwd. Electro is ook zoooooo vol, 40 soorten auto's en anderhalve deelnemer per klasse.................hoe verzinnen ze het.
     
  18. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Pit krapte..... Als iedereen zijn tassen en koelboxen op tafel zet is het snel vol, bij een EK of WK krijg je ook hooguit iets meer dan een meter tafel. Een kwestie van aanpassen. Voor de rest zal het wel meevallen denk ik.

    Overigens denk ik net zo over de elektro klasse. Te veel keuze en ook te veel toestemming om al die klasses te rijden. Door alleen slecht grip met de Volante banden zijn er een paar F1 rijders overgestapt naar de frontwiel klasse in plaats van het F1 reglement aanpakken voor een betere band, maar wel zeuren om het toestaan van de frontwiel klasse.
     
  19. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    1e NK was prima verlopen samen met de 1:8 mannen. Zaterdag hadden we een klok ingesteld voor trainen en iedereen hield zich hier keurig aan, waardoor alles prima verliep.
    Op naar het volgende NK in Utrecht!

    M.v.g. Mark
     

Deel Deze Pagina