NK F3J Losser

Discussie in 'F3J' gestart door Alpha21, 3 sep 2016.

  1. Alpha21

    Alpha21

    Lid geworden:
    29 okt 2010
    Berichten:
    573
    Locatie:
    Gld
    Hi allen,

    in het weekend van 10 & 11 September vindt de afsluittende wedstrijd van het NK F3J plaats te Losser. Momenteel hebben we nog 1 vrij plekje in de indeling, dus er kan nog een gelegenheidsvlieger bij. Gevlogen wordt over 2 wedstrijddagen (het hele weekend dus), Zaterdag eerste ronde om 10:30, Zondag om 9:30.
    De wedstrijd vind plaats te Losser - Punthuizerweg 14, Beuningen.

    MVC Losser organiseert Zaterdagavond tevens een "Oosters" buffet. Dit is ook open voor supporters, vrienden, partners, etc. Kosten 10€ per persoon (kinder <16jr 5€) Wel graag even aanmelden!
     
    Laatst bewerkt: 4 sep 2016
    bgo vindt dit leuk.
  2. F3J-Karel

    F3J-Karel

    Lid geworden:
    24 sep 2008
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Hengelo
    Het was in een woord een TOP weekend, een faire en strakke competitie gecombineerd met een gezellig buffet. Zo was het ook bedoeld met de weekend wedstrijden en zo moeten we maar doorgaan in 2017 ook al zal het deelnemer veld veranderen.

    Als de "verlaters" er maar geen spijt van krijgen.
     
    PascalvO, Paul E, bobt en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Alpha21

    Alpha21

    Lid geworden:
    29 okt 2010
    Berichten:
    573
    Locatie:
    Gld
    Ik sluit me helemaal aan bij voorgaande post! Dit was een top F3J weekend:

    * een uitstekend veld om te vliegen: lekker ruim met mooi kort gras.
    * de weerscondities waren excellent. Flink warm, amper wind (1-2 Bft) maar met meestal dunne thermiek. Het was zeker niet evident om die thermiek te vinden en ook effectief te benutten om vol te vliegen. Ik tel zelfs 5 rondes waar niet de maximale vliegtijd (>9 min) gehaald werd.
    * Geen incidenten, dus geen reflights en met een efficiënte wedstrijdleiding hebben we 10 rondes (met toch 5 groepen) + 2 fly-offs op tijd volgemaakt dit weekend. Een totaal dus van 215 starts! (rondes * groepen * piloten)
    * En met de zwakke wind ging het dit weekend echt om thermiekvliegen op het scherpst van de snee - niks hellingvliegen maar puur thermieksnuffelen en dat belletje pakken (IMHO best aangetoond door Frank van Melick in Fly-of ronde 2 - quote Frank: "mijn knuppels staan nog in mijn vingers geprent")

    Behalve de competitie ook nog een groot compliment aan de organisatie door MVC Losser. Goed voorbereid, voldoende helpers tijdens de wedstrijd, uitstekend en gezellig Oosters buffer Zaterdagavond. Uitstekend gedaan, waarvoor dank!
     
    Paul E, bobt en bgo vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina