NK-F3K wedstrijd Bergeijk zaterdag 10 maart 2018

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door jaap27, 3 mrt 2018.

  1. jaap27

    jaap27

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    560
    Locatie:
    Arnhem
    Brabantse Bellen!

    De ModelVliegClub Bergeijk (MVCB) nodigt ons allen uit om voor de 3e keer een wedstrijd op hun mooie veld aan de ‘Holle Witrijt’ vlakbij Bergeijk te houden. Dit wordt de 2e wedstrijd in het F3K-NK seizoen 2018 en gezien de ligging van het veld gaan we ervan uit dat het een spannende wedstrijd zal worden. Dus als jullie een Brabantse Bel willen uitdraaien kom dan allen naar Bergeijk!

    NB: vergeet niet je sportlicentie mee te nemen of een WA-verzekeringsbewijs!

    Locatie:
    De locatie is niet eenvoudig te vinden dus raden wij aan om op de website van de vliegclub te kijken en het een en ander uit te printen.

    Klasse:
    F3K volgens parafgraaf 5.7 uit de FAI Sporting code 2018. Dit reglementenboek vind je onder het kopje: Downloads, Documenten, getiteld: 2018. Section 4_Vol_F3_soaring_2018.pdf (pagina 28 t/m 35).


    Aanvangstijdstip en tijdsschema (onder voorbehoud):
    09:00 Invliegen
    09:30 Briefing
    09:45 Start wedstrijd
    16:00 Laatste taak
    Het precieze tijdschema wordt ter plaatse bekendgemaakt. Er wordt getracht minimaal 5 ronden te vliegen.

    Wedstrijdleiding:
    Wedstrijdleider: Mark Plaisant
    Organisatie: MVCB
    Jury: wordt ter plaatse bekend gemaakt

    Inschrijving:
    Inschrijven kan alleen via de Inschrijftool en is mogelijk tot en met woensdag 7 maart 2018, vóór 18.00 uur. NB: Op de woensdag zelf kun je je alleen inschrijven door een mail te sturen naar: Vincent Merlijn, vóór 18.00 uur.

    Piloten die zich na deze datum inschrijven, kunnen mogelijk niet meer deelnemen aan de wedstrijd!

    Vermelding van de taken die gevlogen gaan worden, staan hier de donderdag of vrijdag vóór de wedstrijd vermeld. Tevens worden deze op het Modelbouwforum onder het betreffende draadje vermeld.

    Een uitleg van de taken vind je in het F3K Handboek. Dit Handboek vind je onder het kopje: Downloads, Documenten.

    Voorinschrijving met opgave van minimaal twee frequenties (indien geen 2.4GHz) is verplicht.

    Inschrijfgeld:
    Betalingen moeten aan de wedstrijdleiding worden voldaan op de dag van de wedstrijd. Bij betaling ontvangt u uw score-formulieren en een schema met de groepsindeling en taken.

    KNVvL leden: € 10,00.
    Junioren: € 5,00.

    Leden van een buitenlandse zuster organisatie betalen € 10,00 (senioren) c.q. € 5,00 (junioren): beide onder voorbehoud.

    Niet-KNVvL leden betalen € 15.00. Breng een WA-verzekeringsbewijs mee! Op deze manier kun je op 2 NK-wedstrijden meevliegen.

    Bijzonderheden:
    • Informatie over het al dan niet doorgaan van de wedstrijd zal vanaf vrijdag 9 maart 2018 rond 20.00h op het Modelbouwforum onder het betreffende draadje of hier te vinden zijn.

    • De wedstrijd gaat niet door:
      Als de kans op neerslag hoger is dan 70% en de te verwachten neerslaghoeveelheid meer dan 1 mm, gedurende ten minste 30% van de periode tussen 09:45 en 16:45uur (ongeveer 2 uur).
      En/of de windkracht voorspelling gelijk aan of hoger is dan 8 m/s nominaal, gedurende ten minste 30% van de periode tussen 09:45 en 16:45uur (ongeveer 2 uur).


    • In afwijking van het reglement zal er geen zenderinname plaatsvinden. Indien een 35Mhz zender wordt gebruikt: voor het inschakelen van de zender zal men eerst de betreffende "frequentieknijper" op de antenne van zijn zender moeten hebben! Indien mensen zich niet aan deze regel houden behoud de wedstrijdleider zich het recht voor deze mensen van verdere deelname uit te sluiten. (veiligheid)

    • De wedstrijdleiding heeft in principe geen tijdopnemers beschikbaar. Deelnemers die zelf niet actief in een ronde meedoen worden verzocht als tijdopnemer te fungeren.

    • De gevlogen en genoteerde tijden kunnen door de wedstrijdleiding steekproefsgewijs gecheckt worden.
    Aanvullende informatie en/of aanpassingen over de wedstrijd zullen op het Modelbouwforum onder het betreffende draadje of op deze site (www.f3k.nl) worden getoond.

    Heeft u verder nog vragen over de wedstrijd? Neem gerust contact op: mailto:wedstrijdvraag@f3k.nl

    Tot 10 maart!

    Aanvullende informatie:

    MVCB zal zorgen voor een kopje koffie of frisdrank tegen schappelijke prijzen. Daarnaast wordt de lunch kosteloos aangeboden en bestaat uit zelf te smeren bolletjes met normaal beleg. Indien je kaviaar wilt zal je dat dus zelf mee moeten nemen.
    Op het veld zal een mobiel campingtoilet worden geplaatst (tentje). Eventueel kunnen mensen overnachten op de camping (1km).
     
  2. Vink

    Vink

    Lid geworden:
    10 dec 2017
    Berichten:
    173
    Locatie:
    Utrecht
    Heb erg veel zin in Bergeijk aankomende zaterdag (mits het weer geen roet in het eten gooit) maar zoals sommigen van jullie al weten rijd ik geen auto en ben ik afhankelijk van OV. Doorgaans kom ik daar vanuit Utrecht prima mee uit maar ik ben er achtergekomen dat ik helaas met geen mogelijkheid op tijd in Bergeijk kan komen met het OV zonder wat hulp in de vorm van een lift. Dus ik ben op zoek naar iemand met wie ik het laatste stuk(je) kan meerijden.

    Kan één van jullie me misschien helpen? Ik kan behoorlijk vroeg op de grote stations van Nederland, zoals bv. Den Bosch, Eindhoven maar ook Nijmegen, Arnhem, Zwolle, Amsterdam etc. komen. Of ik kan in Utrecht op een slimme plek langs de snelweg opstappen, net wat handig is. Een bijdrage in de benzinekosten is natuurlijk geen probleem. Al mijn spullen en vliegtuig zitten in een case van 120x40x20.

    Ik hoor het graag! Overleg of afspreken is denk ik het handigst via PM. Als er een oplossing is gevonden laat ik dat hier weten.
     
  3. bgo

    bgo

    Lid geworden:
    10 okt 2008
    Berichten:
    646
    Locatie:
    Almelo
    Vincent, doe je nog even je regendans?

    We zijn inmiddels gewend aan prachtig vliegweer tijdens de wedstrijden?
     
    heino, specialpainter.nl en tunderman vinden dit leuk.
  4. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    ik dans me een ongeluk;)
     
    Vink, tunderman, bgo en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    De wedstrijd gaat morgen door, het blijft droog, zelfs warm vergeleken met voorgaande weken! neem wel voldoende ballast mee, de wind zal zeker aanwezig zijn.

    f3k forever
     
    tunderman, bgo en Vink vinden dit leuk.
  6. bgo

    bgo

    Lid geworden:
    10 okt 2008
    Berichten:
    646
    Locatie:
    Almelo
    De weergoden hebben je verzoek gehoord Vincent. Goed gedaan
     
    specialpainter.nl en tunderman vinden dit leuk.
  7. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Bergeijk 2018 zit erop!
    Wat een dagje weer, mooie opkomst en de nieuwe gezichten blijven komen.
    Het weer was wat spannend voor mij als wedstrijdleider, de wind was stevig voorspeld en regen zou er pas aan het eind vd middag zijn. Klopte precies en hoewel de wind toch een stevige 3 bft was, was het toch goed vliegbaar. Makkelijk was het echter niet, met de wind schuin over de bomen was het op werphoogte en daaronder verschrikkelijk turbulent. Qua entertainment waarde heel goed om naar te kijken, spannende situaties al om. Het weertype bood evenveel kansen om onverwacht heel laag toch nog weg te komen en om vanaf 75 meter binnen 1 minuut weer te liggen, oppassen was het;).
    Jorn Beerendonk heeft maar liefst 3x een boom beklommen om de betreffende dlg's er weer veilig uit te halen, wat een held! De schades bleken alleszins mee te vallen , dus eind goed al goed. Met wat kleine verschuivingen van de pauzes ivm. de klimwerkzaamheden van Jorn, hebben we toch nog een ''volle'' wedstrijd van 7 ronden gevlogen, paste op letterlijk de minuut in de dag;) binnen 30 sec na de laatste groep veranderden de enkele spatjes in echte regen.

    een dikke bedankt voor de volgende personen;

    Jaap , technisch directeur
    Monique en Helle, scorebook directing managers and quality control
    Jorn , phd. in moving up a tree and general assistant.

    Modelvliegclub Bergeijk bedank ik even apart voor de meer dan fijne ontvangst en verzorging. De broodjes knak en hamburgers hebben zeer goed gesmaakt!

    Voorlopige podium;
    1. Ondergetekende
    2. Robert-Jan
    3.Bastiaan

    Heren van harte gefeliciteerd met deze podiumplaats, welverdiend in zulke omstandigheden.

    Martijn gefeliciteerd met de 2 kst servo's die we als f3k nederland gesponsord krijgen door KST. Ze zijn je meer dan gegund!

    Tot de volgende wedstrijd, 15 april in Deventer.

    F3k forever!!
     
    bobt, spedter, heino en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. tunderman

    tunderman

    Lid geworden:
    21 okt 2007
    Berichten:
    111
    Locatie:
    Gemert NB
    Hier zijn nog een paar foto’s van de dag.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Gr. Richard.
     
    jorn, Vink, bobt en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. heino

    heino

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    306
    Locatie:
    Venray
    Dag luitjes,

    Het was leuk om mee te doen en sommige waren benieuwd of ik net zo goed kon vliegen als dat ik erover kon praten want tijdens de clinics en wedstrijd Malden heb ik goed de kat of in dit geval de dlg's uit de boom gekeken.

    Tijdens de wedstrijd in bergeijk had ik twee doelen....geen laatste worden en de boel heel houden en proberen Richard nog wat te kunnen steunen waar mogelijk.
    Nou dat is me gelukt met als bonus dat ik een all-up ronde zelfs nog gewonnen had

    Een nieuwe wedstrijd meedoen is zeker voor herhaling vatbaar!!!!

    Ik zal mijn tweede kist eens invliegen en tweaken en mijn huidige kist nog wat optimaliseren en veel oefenen en uitproberen wat er zit nog meer in het vat wat mij betreft

    Tot de volgende keer,
    Grtz Heino
     
    jorn, tunderman, spedter en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Vink

    Vink

    Lid geworden:
    10 dec 2017
    Berichten:
    173
    Locatie:
    Utrecht
    Ik bedank hier graag nog even iedereen die mee heeft georganiseerd en in het bijzonder Jorn voor het redden van mijn Flitz 2 uit de top van die berk die opeens in mijn vliegpad sprong. Ook waardeer ik het bijzondere gebaar in de vorm van de KST servos, het applaus vanaf het veld toen ik op die lelijke gele NS-fiets kwam aanbaggeren en de goede sfeer gedurende de hele dag.

    Ik heb over mijn eigen vliegkunsten weinig positiefs te zeggen, behalve dat ik beloof dat ik in Deventer/Olst wel ruim op tijd, niet compleet mentaal en fysiek uitgeput en met weer wat meer vlieguren zal aantreden.
     
    spedter, heino en specialpainter.nl vinden dit leuk.
  11. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    een lift vanaf station deventer naar het veld moet te regelen zijn lijkt me;)
     
    Vink vindt dit leuk.
  12. Vink

    Vink

    Lid geworden:
    10 dec 2017
    Berichten:
    173
    Locatie:
    Utrecht
    Olst is voor mij prima bereikbaar, 12 min wandelen vanaf de dichtsbijzijnde bushalte is kinderspel en ik red het echt ruim op tijd.

    Maar, mocht ik een andere keer wel weer 25km moeten trappen op zo'n blauwgeel kinderfietsje dan plaats ik wel eerst even een beleefd verzoekje :rolleyes:
     
    spedter, tunderman en specialpainter.nl vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina