NK Indoor Vrije Vlucht 2015, 23 Mei

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door rlucas, 18 jan 2015.

  1. rlucas

    rlucas

    Lid geworden:
    27 aug 2006
    Berichten:
    51
    Hallo allemaal,

    23 Mei willen wij graag een "officieus" NK Indoor Vrije Vlucht organiseren. De klassen waarin wedstrijden worden gevlogen zijn: F1D, F1N, F4F (Peanut), Pistachio, Profielschaal en Wortel. Uiteraard kan er met andere modellen ook worden gevlogen! Meer informatie volgt nog!

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. BBruins

    BBruins

    Lid geworden:
    20 dec 2014
    Berichten:
    1.570
    Locatie:
    Den Haag
    Zijn we er al klaar voor???? De bostonian en sainte zijn al aardig op weg voor die datum. Tijd is dit keer van 12:00 - 17:00 als ik het goed heb begrepen... Wederom in de Jan Massinkhal Nijmegen.
     
  3. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    ik wel, mn kistjes verdienen nog wat aandacht....ben er zeker!
     
  4. crins

    crins

    Lid geworden:
    21 okt 2005
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    hier en daar
    [schuurt nog wat ballast van zijn F1N]
     
    specialpainter.nl vindt dit leuk.
  5. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    ook nog maar wat meer schuren dan...
     
  6. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Ik hoorde zondag van Roel dat de informatie snel zal komen. Wat mij betreft vliegen we ook A-6! Verder wil ik mijn Koolhoven pistachio dan weer vliegklaar hebben. De bovenvleugel moet ik nog spuiten en monteren, maar dat moet voor die tijd wel lukken. Verder vlieg ik natuurlijk met mijn Fokker F.II peanut en mijn Sainte.

     
  7. rlucas

    rlucas

    Lid geworden:
    27 aug 2006
    Berichten:
    51
    Heren,

    Wat details voor komende zaterdag:

    Vliegen is van 12.00 tot 17.00
    Inschrijfgeld is 17,50 voor senioren, 12,50 voor junioren.
    Wedstrijden vliegen we in F1D, F1M, F1N, Wortel, Sainte, F4F Peanut, Pistachio en Profielschaal! Verder mag er natuurlijk ook vrij gevlogen worden met andere lichte modellen. Voor het vliegen met RC modellen even contact opnemen, lichte modellen zijn prima!

    Tot zaterdag!
     
  8. crins

    crins

    Lid geworden:
    21 okt 2005
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    hier en daar
    [lapt mini F3P kist op] Dit ding mag zaterdag d'r maiden maken... Met mij aan de knuppels...
     
  9. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Ik kan er helaas zaterdag niet bij zijn in de Jan Massinkhal. Maar ik wens jullie allemaal veel plezier en succes!

    Wout
     
  10. crins

    crins

    Lid geworden:
    21 okt 2005
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    hier en daar
    Hop! Tien punten voor de organisatie! Veel vliegtijd en veel plezier. Zowaar heus officieus kampieon F1N 'indoor chuck' geworden met twee worpen van 34 seconden! (negen pogingen)
     
  11. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    knap gemaakt die tijden, zeker met die turbulente zaal;) gefeliciteerd!
     
    crins vindt dit leuk.
  12. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Beste modelbouwers,

    Hierbij het verslag wat Roel schreef over dit evenement. Ik zet straks ook de uitslagen op de NLC-website.

    Op 23 mei stond het tweede indoorevenement van het jaar op de wedstrijdkalender. Behalve dat dit net zoals het evenement in maart ook bedoeld was om te funvliegen was het tevens een ´officieus´
    Nederlands Kampioenschap. Officieel is op het moment wat lastig, maar wie weet in de toekomst als de regelementen dit toelaten. De opkomst op de dag was meer dan goed, met 26 vliegers waren we met een grote groep en was dit wederom wat ons als NLC betreft een succes. Weer waren er wat nieuwe gezichten in de hal die het
    goed naar hun zin hadden en tevens wat oude gezichten die al eventjes niet in de hal waren geweest. Ook wat meer kleine RC modellen. Een leuke toevoeging aan het geheel, alhoewel gezien een aantal
    bijna botsingen waarschijnlijk handig om dit een beetje te gaan sturen. Wellicht een aantal specifieke tijdvakken? Nadeel op deze dag waren dat de condities in de hal wat minder waren als vorige keer,
    lucht was stuk onrustiger.
    In de verschillende wedstrijdklassen waren wat meer deelnemers als vorige keer, hopelijk een trend die zich voortzet! In F1N wist Erik beslag te leggen op de eerste plek, Kevin deed met een papieren
    versie verwoede pogingen, kennelijk is een balsa versie toch echt nodig om de wat betere tijden te vliegen… Bij Wortel waren een vijftal vliegers; Niels blies het stof van z´n wortels af en werd hiermee
    eerste.
    Bij Sainte had Bernard schade aan zijn model voordat hij wedstrijdvluchten kon maken. Larissa moest het hierdoor zonder tegenstand doen werd eerste bij de Saintes. Ook in de F1M klasse waren 5
    deelnemers. Gert had een oude F1M uit een doos gehaald die het wonderwel nog goed deed gezien de tijden die hij er mee vloog en er dus ook eerste mee werd.
    In de verschillende schaalklassen werd er wederom alleen gevlogen en niet statisch gejureerd. Bij Peanut draaide de Tipsy S2 van Luis netjes zijn rondjes door de hal met tijden voldoende om
    ondergetekende voor te blijven. De pistachio van Mark deed Kamikaze aanvallen door de hal met een creatief vlieggedrag, wel lang genoeg om 30 seconden boven te blijven, een prestatie opzich
    voor een pistachio! Javier had zijn Profielschaal Fokker Snip goed aan het vliegen en eindigde voor beginner Gjald die het duidelijk naar zijn plezier had tijdens het afstellen van zijn Fokker D.VIII.
    Last but not least, Kevin deed weer verwoede pogingen zijn F1D aan het vliegen te krijgen. Een deel van de problemen die hij vorige keer had waren opgelost door een andere prop te gebruiken.
    Verbeteringen volgen nog waardoor de tijden ongetwijfeld omhoog gaan.
    Alle deelnemers bedankt voor hun komst en het tot een succes maken van deze vliegdag, tot de volgende keer!

    Namens de Nijmeegse Luchtvaart Club,
    Roel Lucassen
     
    Laatst bewerkt: 25 okt 2015

Deel Deze Pagina