Nog een projectje erbij, 4 meter zwever, maar welk merk?

Wie kan mij vertellen wat voor zwever dit is? Overgenomen van iemand die er maar niet aan toekomt. Er zitten een nieuwe romp en nieuwe vleugels bij.

Laatst bewerkt:
Ik heb het idee dat het een oud model van multiplex is, de Alpina.

Maar weet dit niet zeker daar ik er geen plaatje van kan vinden.
De zwever bestaat volgens mij al lang en was vroeger anders.

De zwever van maduc is een oud model.
Ik denk toch dat we naar de zwevers van 30 jaar oud moeten kijken.

Bedankt zover, er zijn inderdaad wel veel overeenkomsten met de Alpina. Elevator en stabilizer zelfde vorm, elevator/horizontal stab ook één geheel en wordt van binnenuit bestuurd door een horizontaal asje wat op en neer kan bewegen.

Toestel is van een oude man geweest, heeft er jaren mee gevlogen. Toen aan iemand anders verkocht en die heeft hem jaren in de schuur gehad zonder er aan toe te komen op te knappen. Lijkt dus inderdaad een erg oude kist.

Ik ben benieuwd of er iets te vinden is over deze kist.

Roer van een alpina die ik ken ligt het roerscharnier achter het stabilo en niet er boven.
Maar ik kan het natuurlijk ook verkeerd gezien hebben.
In ieder geval kan ik er hier verder niets meer van vinden.
Succes met herstellen zal het ongetwijfeld zeer goed doen.

Bedankt voor de reacties.

Op RC Groups kwamen reacties als: Graupner Cirrus, ASW 17 en Multiplex Alpina....

Het herstellen zal wel een tijdje in beslag nemen, ik heb teveel projecten, maar goed, we zullen zien, ik ben wel benieuwd hoe het vliegt.

de Graupner Cirrus is het zeker niet die was 3 meter span en een ribbenvleugel

Degene die dat zei, gaf aan dat er mogelijk zelfbouw vleugels op zaten. Maar volgens de info die ik over de Cirrus vond zou de romp van ABS moeten zijn en oorspronkelijk in 2 of meer delen. Dus ik denk ook niet dat het een Cirrus was..... nou ja wie weet komt er nog iemand met het verlossende antwoord.

Is er iemand die een oude alpina heeft?
Ik bedoel van rond de 30 jaar, het lijkt me sterk dat hij toen hetzelfde was als nu.

Nee, de oude was vrij 'rond', inderdaad een beetje zoals op de foto inn dit topic. Kielvlak is alleen anders. De nieuwe Alpina heeft o.a. een veel spitzere neus.

Helaas heb ik geen Alpina :)

what a mistery...... hopelijk is er iemand die me kan vertellen wat voor toestel het is......

Omdat ik tijdens het bouwen ook nog iets moet hebben om te vliegen ben ik de afgelopen dagen bezig geweest met een depron zwever te maken. Vandaag maiden vlucht gehad, conclusie zwaartepunt nog iets naar voren en meer motordomping, maar voor de rest, lekker zweven.

Vliegklaargewicht met 800-3S LiPo 540gr, met 300-3S 500gr. Span 2,26m

Foto's:
http://static.rcgroups.com/forums/attachments/4/4/5/6/1/a2397120-212-P1100998%20%28Medium%29.jpg
http://static.rcgroups.com/forums/attachments/4/4/5/6/1/a2397122-54-P1110001 (Medium).jpg

Filmpje van maidenvlucht:[URL="
- 2.26m foam glider[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
Back