Noob vragen

Discussie in 'Multicopters' gestart door mammaplank, 23 dec 2011.

  1. mammaplank

    mammaplank

    Lid geworden:
    26 okt 2011
    Berichten:
    39
    Locatie:
    Wormer, the netherlands
    Hoi Allemaal,

    Achtergrond info

    Allereerst alvast mijn excusses voor de mogelijk veel te domme vragen of het verkeerde topic. Ik ben een programmeur met weinig ervaring in modelbouw. Dus een echte :n00b: maar ik hoop dat iemand toch het geduld heeft dit te lezen en mij iets verder zou willen helpen.

    Ik Heb eerst een robot gemaakt met een lading sensortjes en ben nu een quadcopter aan het bouwen.

    Ik wil een stabiel vliegende quadcopter maken die wat gewicht kan trekken voor toekomstige modules als gps, camera's etc. Ook heb ik op basis van XBee's mijn eigen afstandbediener en ontvanger gemaakt.

    Als microprocessor gebruik ik een Fez Panda II omdat je daarmee met C# kan programmeren en ik daar al ervaring in heb.

    Voor de pitch/roll/yaw graden gebruik ik de Mongoose (Mongoose 9DoF IMU with Barometric Pressure Sensor - ckdevices). Ik kan die waarde al met succes uitlezen. Ook heeft de mongoose een drukmeter.

    Ik heb al een kruis gemaakt met aan elk uiteinde een ledje. Hou je hem recht dan zijn alle ledjes groen, haal je de X of Y as uit balans dan worden die leds blauw.

    Vragen m.b.t. hoogtemeting

    De drukmeting uit de mongoose is vrij waardeloos. Ik laat een ledje knipperen elke keer dat het drukverschil groter is dan 10. De ene keer heb ik dan 3x per 10cm een knipper, soms een keer per meter en soms moet ik de hele trap oplopen voordat hij een keer groot genoeg drukverschil ziet.