Nu verkrijgbaar: "FROG Penguin plastic scale model kits 1936-1950"

Discussie in 'Plastic Modelbouw' gestart door Peter van Lune, 4 apr 2017.

  1. Peter van Lune

    Peter van Lune

    Lid geworden:
    5 okt 2016
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Zwolle Nederland
    Al eerder aangekondigd...

    Ik wil jullie graag laten weten dat ik een boek heb geschreven over de geschiedenis van FROG Penguin. Verkrijgbaar via mijn website www.frogpenguin.com.

    The Penguins was de eerste reeks plastic bouwmodellen ter wereld - in de jaren 50 - 70 een wereldwijd favoriete hobby, dankzij bekende merken zoals Airfix en Revell. Tot nu toe was het enige boek dat vertelde over de geschiedenis "Frog Modelaircraft 1932 - 1976", geschreven door Richard Lines en Leif Hellström, uitgegeven in 1989. Mijn boek is het eerste dat volledig handelt over de Penguin modellen.

    Zowel Richard Lines (inmiddels 89 jaar oud) en enkele familieleden van Joe Mansour, Charles en John Wilmot - de starters van FROG - hebben hun ervaringen en kennis met mij gedeeld. Het geheel is zeer goed leesbaar boek geworden, ook dankzij het toevoegen van diverse herinneringen van modelbouwers uit die tijd, nu gerespecteerde senioren van 80 - 90 jaar oud.

    Ik heb er meer dan 10 jaar over gedaan om het klaar te krijgen en ik hoop dat het resultaat er ook naar is: 256 bladzijden, meer dan 400 kleur en z/w afbeeldingen, waarvan de meesten nog nooit eerder gepubliceerd. Het vertelt het verhaal in een chronologische volgorde, startend in 1929 - vertelt het verhaal in de context van de Tweede Wereldoorlog en geeft ook allerlei praktische tips in het verzamelen en restaureren van deze oude modelletjes - met nog een gedetailleerde "value guide".

    De datum van publicatie is geen toeval: onze hobby bestaat 80 jaar!

    Op mijn website kan je nog veel meer informatie vinden...

    Vriendelijke groet,
    Peter van Lune
    Zwolle
     
  2. Peter van Lune

    Peter van Lune

    Lid geworden:
    5 okt 2016
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Zwolle Nederland
    Erg blij met de recensie in het Engelse IPMS Magazine:
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. Peter van Lune

    Peter van Lune

    Lid geworden:
    5 okt 2016
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Zwolle Nederland
    En van de Nederlandse IPMS:
    "Dit indrukwekkende boek leest als een trein en is verplichte kost voor iedereen die geïnteresseerd is in de historie van onze hobby en van FROG 'Penguin' in het bijzonder".
     

Deel Deze Pagina