Nuestra senora del pilar

Discussie in 'Bouwverslagen historische schepen' gestart door durk-jan, 18 jan 2017.

  1. Pingu57

    Pingu57 Forum veteraan

    Lid geworden:
    14 dec 2014
    Berichten:
    8.176
    Locatie:
    Leeuwarden
    Ik ben heel benieuwd naar de daglicht foto, want zoals Hans zegt, het tweede plaatje laat meer iets zien van mosterd- of okergeel.
    :)
     
  2. durk-jan

    durk-jan

    Lid geworden:
    21 mrt 2016
    Berichten:
    79
    Locatie:
    stadskanaal
    Helaas heb ik deze week overdag steeds andere dingen gedaan, dus heb ik foto's bij daglicht kunnen maken. Wel heb ik een aantal foto's met de spiegelreflex gemaakt, in plaats van met de telefoon. Misschien dat dat toch een iets ander beeld geeft, omdat daarop de belichting iets beter te regelen is.

    Ik heb de foto's van te voren nog niet op de laptop bekeken, maar op de camera leken ze iets beter over te komen, dus we zullen zien...

    IMG_5461.JPG
    IMG_5460.JPG

    Ik denk dat dit een iets beter beeld geeft, alhoewel het rood op het schip nog steeds heel erg oranje lijkt. Dus 100% zal het niet kloppen, maar dat heb je vaak toch met foto's.

    Hier is wel te zien dat de gele kleur donkerder is dan bijvoorbeeld de bankschroef in de stanley kleuren, terwijl die op de foto's in de vorige post vrijwel dezelfde kleur leken te hebben.

    Wat natuurlijk ook te zien is, is de spiegel. Daar heb ik me de afgelopen avonden mee bezig gehouden. De zijkanten zijn nog net niet af, dus daar post ik later nog meer foto's van. Zo eerst een paar foto's van het achterste gedeelte.

    De spiegel bestaat volgens de bb bijna volledig uit lasergesneden onderdelen. Helaas pasten deze bijna allemaal niet. Een aantal onderdelen heb ik behoorlijk moeten bewerken, om ervoor te zorgen dat ik het resultaat kreeg van de bouwtekeningen. Ook heb ik een aantal onderdelen nagemaakt van hout dat over was van de vorige projecten.

    Verder heb ik de bb links laten liggen en ben gewoon bezig gegaan. Na een keer of 3 alles weer los te hebben gehaald, heb ik nu een resultaat waar ik tevreden over ben, dus hier de foto's.

    IMG_5463.JPG IMG_5464.JPG IMG_5466.JPG IMG_5465.JPG

    :bye::bye:
     
  3. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.570
    Locatie:
    noord-holland
    heel mooi gemaakt.
     
  4. Pingu57

    Pingu57 Forum veteraan

    Lid geworden:
    14 dec 2014
    Berichten:
    8.176
    Locatie:
    Leeuwarden
    mooi man :worship:
     
  5. Gonzales-Marim

    Gonzales-Marim

    Lid geworden:
    22 jan 2017
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Hoorn
    Op deze tekening kan je zien dat in de werkelijkheid niet eens ruimte is om achter de kanonnen langs te lopen als die in ruststand staan 2017-03-17 (8).png
     
  6. Gonzales-Marim

    Gonzales-Marim

    Lid geworden:
    22 jan 2017
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Hoorn
    En zo was hij (zij) beladen toen het verging 2017-03-17 (10).png
     
    Hans Groenenberg vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina