Ofna Hyper 10SC

Omdat ik graag een 4wd shortcourse wilde en iets anders dan een traxxas heb ik vorige week in de states een Ofna besteld. 2 dagen erna was hij binnen (ups express). In Europa voor zover ik weet niet nog niet te koop.

Op dit moment gebouwd met:
Mamba Max 5700
Futuba S9451

Het pre assembled onderstel. 90% klaar volgens ofna. De shocks moeten gemaakt worden, banden geplakt en elektronica erin. Wat wel apart dan wel jammer is, is dat je een deel uit elkaar moet halen omdat je anders de motor en pinion niet kunt plaatsen. Niet echt praktisch.

Van de week nog even de kap een likje verf geven (wel al uitgeknipt) en dan kan hij de boekelermeer op ;-)



10sc.jpg


Body

10sc0.jpg


Shocktowers

10sc1.jpg


Motor mount

10sc2.jpg


Onderplaat

10sc3.jpg



En alles gebouwd.
10sc4.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit. Zit er ook een slipper clutch ingebouwd?

Hij ziet er alleen wel uit of hij zo door een Slash heen dendert bij een T-bone.
 
Moest je differentieel nou ook nog in mekaar zetten en olieen??
Lijkt mij wel te doen toch??
Ik zit er ook aan te denken om zoiets aan te schaffen of die Jammin.
Maar misschien komen ze ook wel RTR, alhoewel ik heb nog een brushless setje liggen.
Tja nog genoeg bedenktijd, het is nog veel te wit buiten.
Veel succes met de verdere op[bouw.
 
Moest je differentieel nou ook nog in mekaar zetten en olieen??
Lijkt mij wel te doen toch??
Ik zit er ook aan te denken om zoiets aan te schaffen of die Jammin.
Maar misschien komen ze ook wel RTR, alhoewel ik heb nog een brushless setje liggen.
Tja nog genoeg bedenktijd, het is nog veel te wit buiten.
Veel succes met de verdere op[bouw.

Nee de diffs zaten al in elkaar. Enkel de shocks, banden, elektronica, kap. De diffs zitten standaard gevuld met vet ipv olie. Sommigen stoppen er meteen olie in maar het zit me wel lekker :-)

Die jammin is ook stoer ja, dat was even een afweging maar hier is iets meer over te vinden.
 
Zeer degelijke wagen. Ik heb zelf een Ofna Hyper Mini STe en die bevalt me tot nu toe zeer goed. Degelijk gebouwd en nog geen defecte onderdelen (ook nog niet zo heel veel mee gereden).

Als je de kans krijgt hem 'side-by-side' met een Slash 4x4 te zetten dan zeker doen, zullen veel mensen benieuwd naar zijn! Denk dat voor racen deze Ofna die Slash op eet.
 
Laatst bewerkt:
Als je de kans krijgt hem 'side-by-side' met een SAlash 4x4 te zetten dan zeker doen, zullen veel mensen benieuwd naar zijn! Denk dat voor racen deze Ofna die Slash op eet.

Het lijkt er op dat deze kans voorbij gaat komen, voeg misschien zelfs maar een Jammin toe aan deze side-by-side-by-side...
Ja dames en heren, in de Boekelermeer in Alkmaar, daar gebeurt het allemaal... (als het niet te hard sneeuwt)
(of regent)
(of de zon niet te hard schijnt)
 
Ahh mooi zo, ben benieuwd. Vooral ook naar jou ervaring aangezien jij meer objectief kunt zijn omdat je beide auto's dan hebt.
 
Zeer degelijke wagen. Ik heb zelf een Ofna Hyper Mini STe en die bevalt me tot nu toe zeer goed. Degelijk gebouwd en nog geen defecte onderdelen (ook nog niet zo heel veel mee gereden).

Als je de kans krijgt hem 'side-by-side' met een Slash 4x4 te zetten dan zeker doen, zullen veel mensen benieuwd naar zijn! Denk dat voor racen deze Ofna die Slash op eet.

Dat gaat ongetwijfeld een keer komen ja. We zullen zien.

Heb jij meteen je diffs gevuld met olie of gewoon met vet van je mini ste?
 
Mijn STe heb ik 2de hands gekocht (via RCM), was licht gebruikt. De kerel zelf had er al olie in gedaan.

Maar mijn Flux diffs waren ook gevult met vet, toen ik de pinions kapot reed heb ik meteen de complete diffs vervangen voor Cenn Diffs welke ik met olie heb gevuld. Daarna de Flux diffs uit elkaar gehaald en schoon gemaakt en die waren met vet gevuld.

Ik zou het gewoon zo laten tenzij er veel speling op zit en je moet gaan shimmen of tenzij je echt de rij eigenschappen wilt veranderen.
 
Ik heb er mee gereden in de straat ja, meer niet. Het blokje had ik nodig voor mijn AE sc10 dus de echte vuurdoop moet nog komen. Voor deze heb ik een Novak 5.5 HV Pro besteld. Deze zou het super doen volgens berichten op rctech... ik ben benieuwd.
 
Heb je je motor al binnen?
Ik las dat er in de states veel met die motoren wordt gereden, vooral 4,5t.
Maar nu heeft de racebond (naam effe kwijt) alle 550 motoren gebanned en maakt Novak ongeveer die motor maar dan kleiner 540 of 1/10.
Dan heet ie ballistic.
Ik ben ook aan het brainstormen en googelen voor een motor en esc.
Dus ben ik benieuwd naar jou ervaringen.
 
hey Gies,

Toevallig, donderdag is hij net binnen gekomen. Ik heb de 5.5T met een 14T pinion. Morgen voor het eerst mee rijden. Inderdaad is hij niet gecertificeerd door de ROAR (die bond bedoel je volgens mij). Inderdaad hebben ze in de states veel de 4.5T maar die is slechter verkrijgbaar (op nitrohouse na). Ik gebruik nu de novak hv ESC zelf, volgens de RCtech guys is het rommel maar dat wil ik zelf eerst ervaren. Het eerste wat me opvalt is een berg koppel. Ik had een klein instel foutje gemaakt :) waarom hij als een gek begon te rijden. Door het koppel dat hij had trok hij helemaal strepen op de vloer toen ik hem vasthield haha. Niet echt de bedoeling maar wel grappig.

Wel is er een mamba max pro onderweg. Die schijnt heerlijk te lopen op die 5.5T. Tevens een speedpassion silver arrow V10 4.5R besteld. Ook een 1/8 motor. Ben benieuwd naar die prestaties. Ik heb hem eindelijk rijklaar en als het weer morgen meezit kunnen we knallen!

Jij bent aan het kijken voor je slash 4x4 toch? (ik lees voornamelijk topics ;-) )
 
Inderdaad, heb gister een rollend chassis binnengekregen, weet nog niet wat voor motor en esc ik ga inbouwen.
Of ik ga voor cheap (ezrun en/of xerun of ZTW) of ik ga voor het duurdere (1/8 Novak).
Maar ik las dus op RCtech dat die ballistic motoren ook niet verkeerd zijn.
Ik heb tijd genoeg dus ik kijk het effe af.
Een hyper 10 SC ligt misschien straks ook wel binnen mn budget als mn vacantiegeld komt.
Ik had al gezien dat ie nu ook hier (via Duitsland) te leveren is, daar heet ie geloof ik Graupner SC10 (klinkt voor geen meter maarja).
 
Back
Top