ombouw f3a modelletje

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door eclipse86, 11 apr 2017.

  1. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.581
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    hallo,
    Ik heb van een clublid een orca overgenomen, dit is een klein f3a modelletje uit de oude tijd, kijk eens naar het rudder hoe leuk:p

    nu weegt hij 2210 gram inclusief servo's tank en motor supertiger 46 (7.5cc)
    heeft een wingspan van 1350mm en een lengte van 1400mm

    zoals bij mn andere ombouwprojectjes heb ik hier telkens raad gekregen van forumleden, en die zaten er altijd goed op! dus bij deze zoek ik terug een vervanger, ik zal de romp wel wat moeten ombouwen voor een accu luik, maar is haalbaar... de cover is toch al serieus verkleurd...

    nu zit er een 11x7 prop op, ik kan gaan tot een 13 inch prop, maar dat lijkt al vrij groot!

    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Heb je bepaalde lipo's waarmee je deze wil vliegen? Mij lijkt het een randgevalletje 4s-5s
     
  3. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.581
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    Neen ik heb enkel 6s...ja ik heb 2stuks 2600 mah 4s maar die zijn zowoso te klein denk ik.dus die worden nieuw gekocht
     
  4. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.886
    Locatie:
    Velserbroek
    Je zal ivm de max prop grootte een wat hogere KV motor moeten nemen,
    in de puma vlieg ik met een 650kv motor op 5S met een 13x8 of 12x7.
    Als je echt F3A style wilt vliegen, de G46 van hobbyking op 5S/4500 met 13x10
     
  5. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.581
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    Echt f3a is niet de bedoeling hoor... ik zie hem aals een beter vliegende funflyer... hehe geen grote figuren enzo dus
     
  6. kurt

    kurt

    Lid geworden:
    19 dec 2003
    Berichten:
    1.379
    Locatie:
    Tielt-Winge Belgie
    Een Orka, dat is een ontwerp een 20 jaar geleden ongeveer van iemand van de Modelclub in Diepenbeek (ik ben zijn naam kwijt - Stefaan ...). Ontwikkeld voor de Sportsman klasse, met succes. op de club vlogen er enkele, gebouwd vanaf tekening. Met een 7.5cc ging dat prima
     
  7. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.581
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    project gaat niet door, toestelletje wordt te koop aangeboden. toch bedankt voor de reacties!
     

Deel Deze Pagina