ombouw hydro boot

booto.jpg
ik had al een beetje een idee een as in het midden met een goeie snelle brushless moter.
Afmetingen(L x B x H): 730mm x365mm x 185mm
maar mijn vraag is wat voor as en waar je die kan kopen en de prijs??
en hoe de buiten as goed vast zet???
en wat voor moter en hoe ik hem het beste kan plaatsen??
en wat voor scroef en waar ik hem kan kopen?
wat voor accu?
en hoe kan ik er een werkent roer op zetten?
en hoe ik waterdicht kan krijgen want het zijn twee romp helften?
en hoe ik dat het beste kan doen??

groeten van Dimitri:)

Laatst bewerkt:
Hoi Dimitri,...
Ik kan helaas niet in je portemonnee kijken, maar die 27mhz ...has got to go!
Probeer via ebay ofzo een FASST 2.4ghz zender te kopen. Deze is zeer populair onder de bootracers. schatting 120-160 euro.

maar mijn vraag is wat voor as en waar je die kan kopen en de prijs??

Is dit een plasticboot of een glasmat/epoxy rompje?
ga eens shoppen bij ETTI. ETTI

en hoe de buiten as goed vast zet???
men neme epoxy/glasmat daarvoor. www.rc-raceboats.de shop...
en wat voor moter (motor!) en hoe ik hem het beste kan plaatsen??
ligt eraan hoeveel ruimte je hebt. ik zou hem in het midden plaatsen zodat je nog ruimte hebt om de lipo's voorin de zetten.

en wat voor scroef en waar ik hem kan kopen?
ligt eraan wat voor setup. andy brown props zijn kant en klaar. ga maar googlen:mrgreen:
wat voor accu? lipo's...tja hoe duur wil je het maken? www.hobbycity.com heeft leuke 30C akku's voor weinig.
en hoe kan ik er een werkent roer op zetten?
met schroefjes, moertjes vastzetten aan de romp, en in de romp een servo'tje...die asjes die naar de servo lopen kan je ook bij etti krijgen, even goed zoeken.
en hoe ik waterdicht kan krijgen want het zijn twee romp helften?
CELLPACK plakband. 2brothers heeft dat wel
en hoe ik dat het beste kan doen??
met je handen pak je de tape, haalt daar een streep tape vanaf, plakt dat op de rand, en aandrukken. zou voldoende moeten zijn:mrgreen:

Hallo Dimitri,

Velen zij je al voor gegaan in pogingen om dit gebakje sneller te laten varen, ik heb er zelf ook eentje, volledig gestript, staan, wachtend op een brushless/Lipo aandrijving.

Het grootste euvel van deze romp is het hoge gewicht; dit beperkt je behoorlijk in wat je er nog kunt inbouwen, vóór 'ie door z'n eigen gewicht zinkt...

Een flexas met strut met een apart roer ernaast, geeft je de beste kans om het zwaartepunt op de goede plaats te krijgen.

Houdt wél in het achterhoofd, dat hydroplanes één van de lastigst af te stellen boten is, als je geen hulp bij de hand hebt, zou het wel eens een dure teleurstelling kunnen worden...

Richtwaarde voor het aantal toeren onder last: 30-35000.

Groeten, Jan.

Wij hebben in het verleden ook zo`n poging gedaan met zo`n china knaken ding , kan je zeggen dat ie heel snel in de container lag.

Waterdicht krijgen na alles los gehad te hebben is een ramp , op het plastic plakt bijna geen lijm dan het chemisch goedje waarmee ie in china verlijmd is .

Als je echt serieus wilt beginnen aan een speedboot en wil investeren dan zou ik het hiermee in ieder geval niet doen.

Sorry als mijn antwoord niet is wat je wilt horen maar dit is mijn ervaring ermee , ik krijg alweer rillingen als ik er aan terug denk brrrrr.

Michiel.

Ik heb het ook geprobeerd,maar dat werd echt helemaal niets.
Als je wat leuks wil zal je toch echt een iets beter merk moeten zoeken.
Hier even een paar merken die hele leuke beginners boten hebben:Graupner,Robbe,Kyosho,Academy.
Deze merken hebben echt hele leuke boten voor redelijk lage prijzen.
Het ombouwen van een NQD is echt een ramp.

hoi rigger
het antwoord op je vraar de boot is van dik plastic
ik had me vaandaag al een beetje geinformeerd bij de modelbouw winkel
en ze zijde dat ik de twee romphelften gewoom moest verlijmen en geen cellpack plakband dus ik ga hem gewoom verlijmen met specaile lijm ze zeiden dat dat prima kan.
ik heb al een 3kanaals zender xr-3 van graupner
groeten Dimitri

Laatst bewerkt:
hoi jan ik wel hulp bij de hand van mijn vader hij vindt het ook een traag ding
groeten Dimitri

Hallo Dimitri,

Als je vader verstand van snelle electroboten heeft, dan heb je de hulp die ik bedoel...

Esky? Dat zijn toch heli's? Op 35 MHz?
Als dat het geval is, dan dien je te weten, dat je 35 MHz niet voor een boot mag gebruiken.

Groeten, Jan.

Waarom geen brandstof motor er in... ?
Gezien het gewicht en de prijzen van electro spullen is het in verhouding handiger om er een 3.5cc of wellicht een 7.5cc motor er in te hangen.
En je bent van het geplak af om je boot waterdicht te krijgen.

beste fuzzy ik heb de boot dicht geplakt en heb er twee 540 moters in geplaats en heb op iederen ass een fet nipel.geplaatst en nu gaat hij een stuk sneller en er komt bijna geen water meer in en heb de zelfde zender nog in gebruik en ik ben niet zoon brandstof fan en ik vind het veelste duur dus ik hou het nu nog maar bij electro boten.
groeten Dimitri

933958_0_82_010.jpg
De boot is weer om gebouwt
maar nu de beteren versie
zie foto's er zit een 5cm schroef op en de boot hebt nu ook een speed roer
dat hem veel beter staat,
de electronica een 150amp snelheidsregelaar en met een 3200kv brushless motor
en hij krijgt een 3300 accu van 11,1volt
en hebt een staalen ass van het merk graupner,en hij krijgt robbe afstands bediening ik moet hem nog testen foto's van op het water komen noch dus een NQD hydro boot om bouwen is dus toch mogenlijk en ik ben benieuwd naar jullie reactie's
dit zijn de foto's

Laatst bewerkt:
Back