Omgeving Apeldoorn

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door Beekmanfpv, 15 sep 2018.

  1. Beekmanfpv

    Beekmanfpv

    Lid geworden:
    15 sep 2018
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Apeldoorn
    hey,

    Iemand die in de omgeving Apeldoorn vliegt met een fpv vliegtuig of met een ander soort vliegtuig? Zelf vlieg ik vaak in Lieren en in Terwolde bij mijn opa en oma. Ik ben in bezit van een Zohd Nano Talon (die ik mee kan nemen op de fiets) en een Durafly Tundra. Ook heb ik nog een fpv drone, maar daar ik vlieg ik nauwelijks meer mee. Ik vlieg trouwens ook heel vaak in Wanneperveen (in de buurt van Giethoorn) met de tundra.

    Gr,

    Michiel
     
  2. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.335
    Locatie:
    Woerden
    Apeldoorn heeft een modelvliegclub, daar vindt je gegarandeerd veel medevliegers. De website van deze club vindt je HIER. Jammer dat ik je berichtje niet eerder kon lezen want dan had ik je uitgenodigd om naar Bussloo te komen waar deze club een watervlieg dag had georganiseerd. Het was een mooie vlieg dag, veel vliegtuigen, er is veel gevlogen en voor het publiek was er af en toe ook wat spektakel wanneer er "iets mis" ging. ;)
     
  3. Beekmanfpv

    Beekmanfpv

    Lid geworden:
    15 sep 2018
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Apeldoorn
    Ik had ook al een keer nagedacht om me aan te melden bij de club, maar ik heb daar waarschijnlijk te weinig tijd voor. Ik zoek eigenlijk gewoon een paar mensen waar ik af en toe mee kan vliegen. Het leek me ook wel leuk om mee te doen met watervliegen. Ik ben er inmiddels aardig goed in geworden

    Gr,

    Michiel
     
  4. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Het is niet zo dat vliegen verplicht is, vrijheid blijheid, of dat er een mininum aantal vlieguren gemaakt moet worden.
     
  5. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Inderdaad, het lijkt soms alsof er hele rare ideeën bestaan over wat vliegen bij een club eigenlijk inhoudt.
    Natuurlijk zijn er situaties dat 'wild' vliegen onvermijdelijk is (watervliegen, bijzondere RC projecten en vrije vlucht) maar voor de rest is het toch wenselijk dat modelvliegen niet teveel verspreid plaatsvind, wil je uiteindelijk niet de hele samenleving tegen je in het harnas jagen.
    Wat dat betreft kijken clubvliegers (die daarmee dus moeite hebben gedaan om dit aspect een beetje onder controle te houden) vaak wat argwanend naar mensen die een plekje zoeken en daar (uiteraard met toestemming van de grondeigenaar) gewoon maar gaan vliegen.
    Nogmaals, alle modelvliegen is beter dan geen modelvliegen, maar verlies het bovenstaande niet uit het oog.
     

Deel Deze Pagina