onderdelen belt cp v2

  • Topicstarter Topicstarter <<hobbyist>>
  • Startdatum Startdatum
H

<<hobbyist>>

Guest
niet alle onderdeen voor de belt cp v2 zijn al te koop,

dus nu was mijn vraag, passen bijv de tandwielen van de 1e belt cp ook op de v2 versie? of weet iemand een goeie site waar alle onderdelen te bestellen zijn?

groet
 
Hoi,

Ik heb ook pas net een maandje mijn belt cp v2, maar wat ik weet is dat de tandwielen en gears iig wel compatible zijn.

Ik ben het overigens persoonlijk een tikkeltje zat dat bij het minste of geringste de main gear verrot gaat. (1x te snel optoeren en tis al gebeurd.) Dus ik heb net, na advies van iemand ergens op het forum, vanuit USA een zooi tandwielen gekocht van steviger plastic. Te weten van HONEY BEE BELT-CP V2 - HeliDirect - Helidirect.com is your source for RC Helicopters & Micro

Interesant daar zijn de extra sterke materialen van precision steel die je niet in NL kan krijgen, en die soms nog goedkoper zijn dan het zwakke stock materiaal.
Aanraders zijn: de sterke main shaft: http://www.helidirect.com/precision-stainless-steel-main-shaft-3pcs-belt-p-7773.hdx
main gears (upper): http://www.helidirect.com/new-design-stronger-main-gears-hub-2pcs-black-belt-p-9862.hdx
main gears (lower): http://www.helidirect.com/new-design-lower-main-gear-2pcs-black-belt-p-9863.hdx
flybar rod: http://www.helidirect.com/precision-stainless-steel-flybar-rod-2pcs-belt-p-7772.hdx
en evt sterkere feathering shaft: http://www.helidirect.com/hardened-steel-spindle-shaft-4pcs-king-p-7882.hdx

Let wel dat de sterkere main gear (fup-104) alleen op de sterkere lower gear past (fup-103) en dat er nog een normale stock bearing in moet. Die moet je dus apart bestellen. Ik heb zelf 10x2 upper gears besteld, en 3x2 lower gears en ik bestel uit nederland de bearings.

Ik raad je de sterke feathering shaft AF, omdat de krachten toch ergens op moeten komen en als je feathering shaft te sterk is slaat je hele kop verrot.. ik heb dus 24 zachtere (normale) shafts besteld en maar 1 pakje (van 4) sterke, die ik eigenlijk voorlopig niet ga gebruiken. De feathering shaft is lekker makkelijk te verwisselen dus laat die maar lekker de klappen absorberen.. ik heb 24 van deze genomen, ze zijn een stuk goedkoper dan in nl, je krijgt er nml gelijk 4 in een pakje: http://www.helidirect.com/feathering-shafts-belt-cpking-p-1763.hdx

Ik heb wel een sterkere main shaft genomen (pakje van 3).. http://www.helidirect.com/precision-stainless-steel-main-shaft-3pcs-belt-p-7773.hdx
ik zie het nut niet van het verbuigen van mn main shaft.. dat absorbeerd nou niet echt klappen.. zoals de featheringshaft dat zou doen bij verbuiging..

Deze rubbertjes om je landingsgestel te beschermen + wat meer grip te hebben op harde oppervlaktes zullen heus wel in nl te krijgen zijn maar ik had ze nog nergens gezien dus die heb ik er ook maar gelijk bijgenomen: http://www.helidirect.com/landing-skid-mat-esky-belt-ek10505-p-2053.hdx

Ik was in eerste instantie 100 dollar kwijt aan de spullen, en daar kwam 69 dollar verzendkosten bovenop, toen heb ik effe gebeld en gevraagd of hun systeem wel in orde was omdat ik de kosten te hoog vond. Alles in 1 doos zou nml niet zoveel hoeven kosten zei ik, daarna werden de verzendkosten naar 22 dollar gezet! :)

Voor lipos, laders, en wings moet je duidelijk op EBAY zijn.
Blades voor de belt cp zijn in nl op zn goedkoopst E 7.50 dat ik weet. op ebay 31 dollar per 20, mooie zwarte, witte zijn nog eens goedkoper. http://shop.ebay.com/merchant/planemodel99 (winkel met veel blades)
Op ebay vind je ook een B6 lader voor 21 dollar en de bijpassende 5A voeding voor 15 euro.
Lipos kosten een kwart van wat er in nl voor betaald moet worden. Door verzendkosten zit je op de helft van de NL prijs. http://shop.ebay.com/11.1v%202200mah?_from=R40&_trksid=m38&_nkw=11.1v+2200mah&_naf=1

In nl koop ik o.a. bij 4rc.nl en rctechnics.eu .. daarvoor alles bij v-nix.nl maar 2 van de 7 m'n bestellingen kwamen te laat of helemaal niet aan en de berichtgeving hierover liet te wensen over.. :(

Ik hoop je hiermee een stukje op weg te hebben geholpen.

Groetjes,
Trail
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die riem verstel je door 4 imbusjes geplaatst in een rechthoek aan 1 zijkant los te draaien waarna je de staart naar buiten kan schuiven.. zoek naar 4 schroeven, geplaatst in een rechthoek waar de staart (tail boom) in schuift..

Het asje waar je het over hebt is dus de feathering shaft waar ik zo over heb uitgewijd, daar mag je er zeker wel een berg van kopen want die gaat dus snel kapot.
 
oke dus bij die klap heeft de belt de tail boom eigenlijk gewoon weer naar binnen getrokken??

t vervelende is dat het helemaal geen crash was, ik wou ff kijken of alles nog goed draaide en goed gebalanceerd was, dus ik toer de heli iets op waarna ik de zender op de grond legde, en toen gebeurde het, de heli begon ineens volgas te toeren,

noob als ik ben en niet wetend wat me overkomt, grijp ik het landingsgestel waarna de rotorbladen in mijn arm tot stilstand komen :mad:, me arm was ff zo dik dat ik dacht dat ik alles gebroken had :D maargoed mijn arm was in iedergeval zachter dan de muur ofzoiets :roll:

nadertijd gekeken wat nou de oorzaak van het probleem zo kunnen zijn en zag ik gelijk dat de idle schakelaar niet goed stond, die is natuurlijk met het op de grond leggen van de zender omgeschakeld :evil:, wat is dat extra klote zeg dat door zo'n stomme fout je heli kapot is.. maargoed, weer een wijze les geleerd ;)

heb trouwens die schakelaar flink ingekort aangezien ik hem nu toch nog niet gebruik en deze in orginele toestand bij en zuchtje wind volgens mij al omslaat

groet
 
Laatst bewerkt door een moderator:
OMG.. ja ik ben zelf heel erg paranoia dat ik die 3d trigger omhaal.. ik hoop dat het mij niet overkomt.. zonde hoor.. maar niet getreurd hij zit zo weer in elkaar.. ik heb al 2x mn feathering shaft verbogen.. bestel er nou gelijk een zooi..
 
Op mijn zender gebruik ik de throttle-hold schakelaar om te voorkomen dat de rotor per ongeluk gaat draaien. De kans dat je 2 schakelaars per ongeluk overhaalt is een stuk kleiner..
 
gvde tering vliegen gaat heerlijk, al weer heel wat accu's gehoverd en langzaam de draai aan het oefenen, land ik gister avond, rotorbladen stonden stil, en weer die fucking idle switch, RATS alle tanden van de main gear weg, en het belangrijkste, weer 2 mooie vliegdagen weg!! :(

heb gelijk maar 10 setjes main gears bestel en de idle up switch vervangen door een tuimelaar waar een dopje omheen past/zit, dit was echt de laatste keer dat me dit gebeurd. BAH daar word je toch goed ziek van..

groet
 
Tip:
In idle-up mode vliegen is vele malen fijner dan in normal mode, vandaar de aanwezigheid van die schakelaar.
Gebruik altijd de throttle hold schakelaar als je niet vliegt, nu was het een pijnlijke arm, de volgende keer misschien je oog ;)
Die throttle hold schakelaar zit er uiteraard ook niet voor niets, deze zet je gas altijd op 0, ongeacht welke schakelaar of knuppel geactiveerd wordt.

Eric
 
er zit geen throttle hold op de esky 2.4 gig zender,

iemand uit de achterhoek nog een main gear te koop?

groet
 
Dan heeft Murdock geen Esky zender dan?
Een zender met idle-up en geen throttle hold....mag wat mij betreft de markt niet op, gevaarlijke rommel.
 
heb nu zo'n tuimelschakelaartje waar je een dopje omheen kan schroeven,dat dopje schroeft zeg maar over de schroefdraad van de voet van de tuimelaar,

zo kan mij niks meer gebeuren :cool: (heb voor de zekerheid de schakelaar nog met een papiertje in het dopje vastgezet :D safety first ;)

ff ''remove before flight'' erop spuiten en dat is het helemaal af :thumbsup:

groet
 
Back
Top