onze modelvliegvakantie bij Glocknerhof

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door TC01, 6 sep 2018.

  1. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Nadat we zaterdag definitief afscheid hebben genomen van Landhuas Kitzblick zijn we verder getrokken Oostenrijk in. Na een rit van ruim 2 uur kwamen we aan bij Hotel Glocknerhof. Ondanks dat we veel te vroeg waren voor het inchecken konden we wel al terecht. We mochten zelfs nog aanschuiven voor de lunch. De ontvangst was heel hartelijk en goed. Na de lunch werden e naar onze kamer gebracht en konden we ons gaan settelen. in de middag hebben we wat rond gehangen bij het hotel en de directe omgeving te voet verkend. Er is voldoende te doen in het hotel zelf, van kegelbaan tot buiten en binnen zwembad tot een complete wellnes ruimte met sauna en diverse soorten massages die men kan boeken. Ook de ligweide voor het hotel bij het buitenbad is mooi en alles is er netjes verzorgd. Het avond eten bestaat elke dag uit een 4 gangen menu met een keuze voor het hoofdgerecht uit vlees, vis of vegetarisch. de rest is voor allen gelijk. na het avond eten is het gezellig verblijven in de bar ruimte of het lounge gedeelte van de lobby.

    [​IMG]

    Op de zondagochtend zijn we te voet de berg afgelopen in de richting van het modelvliegveld, dit is ongeveer 5 minuten wandelen. Dus dat kan met je vliegtuig in een rugzak gemakkelijk gedaan worden. Met de auto is het ongeveer 2 minuten rijden. Nadat we daar alles bekeken hadden zijn we terug die berg opgelopen waar we ruim 30 minuten voor nodig hadden, bergop is toch ene stuk moeilijker dan berg af....... Bij het hotel aangekomen heb ik enkele toestellen in de auto geladen en ben ik naar het veld gereden om daar enkele rondjes te gaan vliegen. Echter kon ik niet lang blijven omdat om 12 uur het eten (lunchbuffet) alweer klaar stond. Daarna ben ik nog enkele uren terug geweest om lekker te vliegen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]



    De maandag was het iets minder weer en ben ik niet gaan vliegen maar samen met de vrouw naar Landskroon gereden voor een vliegshow met grote roofvogels, jammer genoeg ging die show niet door doordat het slecht weer was en de bewolking laag hing. Daarna weer op ons gemak naar het hotel en toen het droog werd even een stukje gaan wandelen. om daarna rond 18:30 uur weer aan te sluiten voor het diner.


    Op de dinsdag ochtend zijn we vertrokken om eens te gaan kijken op de vlieghelling van het hotel, dat is een klein half uurtje rijden. Echter kreeg ik op een gegeven moment op dat bergweggetje weer last van hoogtevrees/angst ingegeven door mijn PTSS. Ik heb me toen helaas moeten omdraaien. De weg was amper breder dan de auto met net naast de weg een diepe afgrond. er zat geen vangrail of hekwerk tussen de weg en de afgrond. Om de een of andere manier kan ik daar niet meer zo goed mee omgaan. Volgens een van de andere vliegers was het prachtig vliegen op de helling en had hij behoorlijk sterke thermiek gehad terwijl wij in het dal geen thermiek hadden. Ook hij vond dat stukje van de weg akelig, en begrijpelijk dat ik was omgedraaid.

    Op het lokale vliegveld mag je vliegen van 8 uur tot zonsondergang. wel met de beperking dat brandstof niet mag vliegen van 12 tot 3 uur.

    Ook de woensdag was voor mij een prachtige vliegdag met enkele mooie thermiek vluchten vanaf dat vliegveld. de eerste thermiek ging hard omhoog, 50 meter binenn30 seconden...... met mijn Inside F5J zwever. de anderen met hun zwaardere toestellen hadden het een stukje moeilijker om de thermiek goed uit te kunne vliegen. Elke dag is het vanaf 8 uur in de ochtend redelijk druk op het vliegveld, maar iedereen komt goed aan zijn trekken. je kan vliegen zoveel je wil en kan, niemand die je tegen houdt. wel kreeg ik een verzoek om te landen zodat men een nieuw groot model kon invliegen. Maar nog voordat ik geland was zaten ze al in de lucht.


    Vandaag donderdag zijn we na het ontbijt gaan wandelen door het dal en langs de Drau. na ruim 1,5 uur waren we weer terug in het hotel. Ik zit dit nu te tikken nog voordat we gaan lunchen. de weersverwachting voor vandaag was 100% regen, maar het is nog steeds droog met veel zon en die is echt warm. Na de lunch misschien nog even vliegen om dan voor 17:00 uur terug te zijn voor mijn massage in het wellnes gebeuren.
     
    E.hof en Hans N. vinden dit leuk.
  2. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Ik ben enkele jaren geleden op de helling van hotel Glocknerhof lang geweest. Die weg er naartoe kon mijn vrouw ook niet echt waarderen:p

    Ik vind de helling zelf vrij heftig. Hij is enorm stijl dus niet makkelijk om te landen en maar met 1 windrichting vliegbaar. Er was 1 andere hotelgast (je mag er anders niet vliegen, ik mocht wel omdat ik bij het hotel ben geweest voor een praatje) en die klaagde steen en been dat hij in de week dat hij er zat niet 1 keer goede omstandgheden heeft gehad.
     
  3. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Justus, dat klopt. het zijn privé hellingen/gronden van de familie, naast het hotel hebben ze ook nog een boerderij, en daar zijn die grondstukken van.

    Gisteravond zaten we met wat vliegers bij elkaar en een van de Duitse gasten was naar de helling geweest, waar ik mij omgedraaid heb was niet ver meer van de helling.

    Gistermiddag toen ik naar het veld wilde gaan kwam er een onweersbui op en dan wil ik niet op een open veld staan. Vele piloten kwamen terug, maar de echte diehards bleven daar en hebben tussen de buien door nog gevlogen. Ik vond dat een beetje onverantwoord i.v.m. dat onweer dat toch wel in de buurt bleef met zijn gerommel en geflits.

    Vandaag voor mij een beetje een dubbele en emotionele dag, precies 4 jaar geleden sloeg het noodlot toe en moesten de artsen vechten voor mijn leven. Dit is nog net allemaal goed gekomen, maar wel met veel schade in het gezicht dat ook weer zover goed is gekomen door de vele operaties die ik gehad heb. Van vliegen zal er vandaag daardoor wel niet veel terecht komen. Als je zo een aandoening hebt gehad en je houdt er ook nog eens PTSS aan over dan wordt het soms effe moeilijk. Velen kunnen of willen niet begrijpen wat dit allemaal met een mens kan doen.
     
  4. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Ik weet niet wat er gebeurd is, dat maakt ook niet zo veel uit voor mij, maar veel sterkte gewenst.
    Mooi om te zien dat u ondanks alles toch nog kan genieten van modelbouw en het vliegen!
     
  5. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Ruud, dat voert te ver, er zijn mensen die er niet tegen kunnen...…………………..

    Vandaag de laatste ochtend in Oostenrijk, de vrouw is de laatste spullen aan het inpakken en daarna stouwen we dat nog in de auto en gaan we ontbijten. We hebben een heel mooie vakantie gehad op beide plekken. Landhaus Kitzblick is helaas historie, maar dat betekend niet dat onze vriendschap met Gert en Esther stopt, zodra hun iets nieuws gevonden hebben zullen we daar ook weer gaan kijken.

    Glocknerhof is ons ook zeer goed bevallen en ook daar zullen we zeker te weten weer terug keren. Het modelvliegveld van glocknerhof is mooi gelegen en goed verzorgd. Zelfs daar werden de toiletten iedere dag gepoetst en het gras werd er kort gehouden. het veld is van alle gemakken voorzien, je hebt bij elke tafel 220 volt om te laden en er is zelfs een laadpunt voor electrische auto's met voldoende capaciteit. Het hotel zelf is netjes en alles is er goed verzorgd. Wij hadden volpension met getranke pauschale. Dat betekende dat we vanaf 10:00 uur tot 22:00 uur volgens een bepaalde kaart de drankjes konden bestellen. Dit geld wel alleen in het hoofdgebouw. neem je van dat iets mee naar de kamer, zwembad of andere plek dan wordt het in rekening gebracht.

    Het grote verschil tussen de omgeving van Kaprun is dat het daar veel toeristischer is dan in het Drautal. Maar voor de fietser en wandelaar is in het Drautal meer dan genoeg te doen en er zijn voldoende meren waar je met je gezin goed kan vermaken. Wij hebben elke dag wel een wandeling gemaakt door de omgeving van een kleine 2 uur. en ik heb meer dan voldoende kunnen vliegen, een dag mest ik zelfs de lipo's op het veld bijladen. Thermiek was er meer dan voldoende en die Inside F5J heeft niet veel nodig om lekker lang te kunne zweven.

    Kortom resume, Ook Glocknerhof is best een aanrader, wel moet je bestendig zijn tegen die weg omhoog naar hun helling. Voor mij op dit moment was dat te heftig, maar hoop een volgend keer daar wel heen te kunnen gaan.

    Zo dadelijk begint de thuis reis en dat doen we weer in 2 stukken, we hebben immers nog vakantie en de autowegen zullen wel weer vol zitten.
     
    classicracer vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina