Onze vakantie in Landhaus Kitzblick

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door TC01, 31 jul 2011.

  1. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    Oder nach ....:smile:

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.071
    Nee, vanavond was in Piesendorf een muziek avond van de lokale trachtenverrein, maar tussendoor was er ook een modeshow....................... en dat laatste is helaas niet aan mij bestemd.
     
  3. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    Modeshow van lederhosen ?:lol:
     
  4. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.071
    Vandaag zijn we naar Zell am See gegaan vanwege het grote feest dat daar was. Er was van alles te zien, van rommelmarkt tot een muziekkapel op een marktplein.

    Speciaal voor Dirk..........:cool:

    [​IMG]

    Aan en boven het meer vonden demo’s en wedstrijden plaats van alle aard. Toen we daar aankwamen waren de paragliders nog een wedstrijd ronde aan het afwerken. Dit acrogliden of hoe ze het ook noemen is echt spectaculair om te zien. Van loopings tot tumbling, helikopters in vele variëteiten tot death spirals. Tussen door waren er wedstrijden in het springen vanaf een banaan, ofwel je ligt op zo een banaan in het water en enkele anderen springen er op zodat jij vrij ver omhoog gelanceerd wordt. Tijdens die vlucht dien je dan zo mooi mogelijk figuren te maken zoals salto’s en schroeven. Ook waren er demo’s van jetski’s.

    Zo, en nu de foto’s.

    Hoog en nog droog

    [​IMG]

    Droog op het ponton

    [​IMG]

    Death spiral in het water

    [​IMG]

    [​IMG]

    Rondvaartbootje

    [​IMG]

    De vliegshow

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    De not-artzt kwam ook even gedag zeggen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    En als afsluiter een Red Bull Alpha Jet, maar die was op die korte afstand te snel voor de camera.

    Wat actie op het water

    [​IMG]

    en onderwater

    [​IMG]

    En die man op die gele waterskooter deed me soms denken aan Davy als commentator :cool:, en op de achtergrond nog een mooie actie.

    [​IMG]
     
    En zo lok je jezelf naar dat ponton, gewoon een broodje kebab voor je neus houden en er achteraan zwemmen.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
     
    Laatst bewerkt: 6 aug 2011
  5. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    Leuk verslagje Theo!

    Wat is er kapot aan de Blizzard? Ik heb nog een perfecte vleugel liggen. Staartje is ook perfect. Romp is alleen kapot ter hoogte van de vleugelverbinding.


    Fijne vakantie nog komende week! De omgeving ziet er prachtig uit! Misschien moeten wij ook maar eens gebruik gaan maken van dat mooie hotel...
     
  6. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.071
    Jitze, bij mij is alweer de romp kapot. Er is nog een romp onderweg naar mij, en als die weer kapot gaat maak ik zelf een houten romp met T-staart voor die vleugel.


    Dit appartementen Pension is echt een aanrader. We hebben alles door Gert en Esther laten regelen, ontbijt in het pension, lunchpakket voor de middag en avondeten bij een restaurant van vrienden van Gert en Esther. Je kan ook alles zelf regelen en je eigen maaltijden maken. Daarnaast krijgen we elke dag te horen wat er te doen is en ook de leuke plekjes waar nog niet veel toeristen komen. En ze hebben een hele wand met folders van activiteiten, wandelingen en museums.
     
    Laatst bewerkt: 6 aug 2011
  7. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    T, doet de vrouw ook nog wat leuks? Of zit ze op t teras van 'shit weer vliegtuigen'
     
  8. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.071
    Gisteren begon met redelijk weer, maar wel met het risico op regen. We hebben toen toch besloten om de Maiskogel te beklimmen. Rond 10:00 uur zijn we vertrokken naar de lift en daarmee zijn we een stuk naar boven gegaan. Van daaruit zijn we via een klimpad naar de berghut Glocknerblick geklommen.

    [​IMG]

    Deze hut ligt op 1650 meter hoogte. Sommige stukken waren behoorlijk steil en met naast je behoorlijke afgronden. Bij die berghut hebben we een pauze ingelast waarbij we een glaasje radler (citroenbier zonder of met maar een heel klein percentage alcohol, maar wel heel verfrissend) en koffie gedronken hebben. Na een halfuurtje gingen we weer op weg naar de Underbergalm. Ook dit is een berghut, maar daar was niks te krijgen. Volgens mij is dat het onderkomen van de herders die de koeien op de alm verzorgen. Vanuit daar hebben we de verzorgingsweg gevolgd tot Helmi’s Hutte. Daar begon om 12:00 uur het frushoppen. Een duo in trachten verzorgde daar live muziek (trekzak, gitaar en lepels) terwijl wij konden genieten van een Jauseplatte en alweer een radler.

    [​IMG]

    Terwijl we daar zaten te genieten van de muziek sloeg het weer om en ineens zaten we kompleet in de wolken. Ons wandeldoel hebben we toen maar bijgesteld. In de regen helemaal naar beneden lopen zagen we niet zitten dus hebben we de lift weer naar beneden genomen. De gehele trip heeft een kleine 4 uur geduurd inclusief de pauzes in de berghutten.

    Wat een uitzicht

    [​IMG]

    Heel in de verte 2 stuwdammen achter elkaar

    [​IMG]

    [​IMG]

    Van de wandelpaden heb ik geen foto’s genomen omdat we veel te druk waren met veilig lopen/klimmen. Je moest heel goed kijken of je nu nog wel op het pad liep of op een veespoor. Doordat het vee ook hetzelfde pad gebruikte was dit soms spiegelglad en dat naast diepe afgronden.
     
  9. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.071

    Alle trips doen we gezamelijk, alleen die 3 keer dat ik ben gaan vliegen ben ik met Gert alleen weg geweest. Er is zoveel te zien in deze buurt dat je daar rustig de tijd voor moet nemen.

    Vandaag is ook een regendag. dus dat wordt ook weer samen iets doen, alleen is het de vraag wat, want alle indoor activiteiten worden nu natuurlijk overstroomd door de toeristen. Heel misschien dat we naar hangaar 7 rijden en daar eens gaan kijken naar het red-Bull gebeuren.
     
  10. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.071
    Gisteren was een regendag, daarom zijn we maar en binnenactiviteit gaan doen. Besloten werd om eens naar hangar 7 te gaan bij het vliegveld van Salzburg. Hangar 7 ( www.hangar-7.com ) is de hangar waar alle bijzondere Red-Bull gesponsorde projecten staan. Zo staan er vele verschillende vliegtuigen, enkele helikopters en de diverse race wagens formule 1, indycar alsook de Toyota nascar van het Red-Bull team alsook diverse F-1wagens van Toro-Roso.

    Helaas voor jullie, foto’s maken was toegestaan, maar je mag ze niet publiceren. Dus alleen een overzichtsfoto en een foto van het gebouw.

    De overzichtsfoto,

    [​IMG]

    De hal,

    [​IMG]

    Let wel, er zijn 2 van deze hallen waarvan er maar eentje gratis open is voor publiek.

    Dan toch nog iets speciaals.

    [​IMG]

    De specs van die auto

    [​IMG]

    En een leuke tekst die we tegen kwamen op een vrachtwagen daar in de buurt.

    [​IMG]

    Vandaag piept het zonnetje alweer tussen de wolken door, dus eens kijken wat we kunnen gaan doen.

    oh, ja, in die hal stond ook de eerste vleugel waarmee jetman de oversteek over het kanaal heeft gedaan zonder die turbines. Zijn turbine wing stond er helaas niet.
     
  11. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.071
    Vanmorgen toen de wolken steeds verder opentrokken kwam er nog een verrassing achter vandaan.
    De sneeuwgrens is gezakt naar 2000 tot 2300 meter. Dus verse sneeuw op de bergen.

    [​IMG]

    Doorkijkje……………

    [​IMG]

    Nu alles snel klaar maken om te gaan vliegen vanaf het modelvliegveld van Piesendorf, misschien als de wind aantrekt nog even vliegen op een helling.
     
  12. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    Ohh, nu stond de P-38 wel binnen :vamp:
    [​IMG]

    Toen wij gestopt zijn eind juli stond hij in de andere hal waar we niet binnen mochten (zelfs niet na vragen):(
    [​IMG]

    Er was toen s'avonds ook (live??) TV opnames van een of ander sportprograma (vandaar die witte stoelen/banken)


    Wel mooie natuur foto's
    Ik weet niet of ik Linda kan overtuigen om naar een modelvlieg Gasthaus te gaan ;) toch eens proberen.
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2011
  13. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.071
    Die witte stoelen staan daar nu ook. Een hele hoek daar is ingericht als bar met die stoelen en banken. En aan de andere zijde van die hal is een kunsttentoonstelling met banken en rusthoeken zodat je rustig op je gemak van de kunst kunt genieten.

    De natuur is hier prachtig en er is ook voldoende te doen voor de dames, maar ook voor gezelschappen. dit gaat van musea tot een spa met sauna, massages en noem maar op tot de diverse wandelroute's en noem maar op.

    Let wel. het is geen echt modelvlieg gasthaus. De eigenaar, zelf modelvlieger, bied aan om je de leuke plekjes te laten zien en bevliegen. Alleen door de weeks gaat hij mits het weer is met je naar de hellingen of het modelvliegveld omdat je daar als gast niet alleen mag vliegen en op maandag is er een vliegverbod. Als je alleen wil helling vliegen dan wijst hij je op de kaart de leuke hellingen waar je bijna altijd terecht kan, en als hij tijd vrij heeft gaat hij soms mee. het kan dus zomaar zijn dat je niet kan vliegen op het lokale modelvliegveld en je zelf naar de helling toe moet gaan.
     
  14. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.071
    Zoals gezegd vanmorgen hebben we even geprofiteerd en zijn Gert en ikke gaan vliegen op het modelvliegveld. Gert had een heli mee en heeft daar enkele vluchten mee gemaakt. Ik had de Xeno mee en de easyglider. Als eerste heb ik een vlucht gemaakt met de easyglider. Daar had ik na de vorige vlucht een aantal dingen aan veranderd. Zo heb ik die omgebouwd naar 2,4 en een andere regelaar en prop gemonteerd. Echter bleek dat laatste niet goed te zijn. Bij volgas gooide de regelaar alles plat. Bij thuiskomst de regelaar een CC ice 50 light aan de laptop gehangen en de log uitgelezen. Het uitschakelen bleek te komen door over current. De log gaf aan dat dit gebeurde bij 88 ampere…………
    Na die vlucht nog een vlucht gemaakt met de Xeno en later nog eens met de easyglider. Tijdens die vlucht riep Gert ineens dat er een grote roofvogel links van mij zat. Hier ben ik gelijk naar toe gevlogen en ik kwam een heel stuk hoger dan hem uit in de thermiek en ging zelfs sneller naar boven dan die roofvogel. Die bel heb ik helemaal kunnen uitvliegen en na ongeveer een half uur zat ik alweer op een hoogte dat ik moest landen.

    Gerts heli

    [​IMG]

    Het lokale clubgebouw

    [​IMG]

    Het vliegveld

    [​IMG]

    De bevoorrading, net op tijd!!!!!!!!!

    [​IMG]

    Ikke met Xeno

    [​IMG]

    [​IMG]

    Vanmiddag zijn we dan met ons gezin naar het fahrzeugmuseum in Kaprun gegaan. Daar staat op een wel heel kleine ruimte een schat aan diverse voertuigen. Velen daarvan zijn al bijna niet meer te vinden en als je ze vind niet te betalen. Dat al die voertuigen op een eigenlijk te kleine plaats staan vind ik heel jammer. Dit zou veel beter tot zijn recht komen in een grote ruimte waar je om elk voertuig heen kan lopen.

    Enkele voorbeelden.

    Trabant cabrio

    [​IMG]

    Gogo mobil limousine

    [​IMG]

    Fiat multipla staat onder en boven op de stelling staat een Messerschmidt

    [​IMG]

    Victoria spatz 200/250

    [​IMG]

    Maico mobiel

    [​IMG]

    Een voorloper van de Sparta met, let op de voorrem……

    [​IMG]

    En nee, dit is geen Fiat 500, maar een Steyr puch 500 met deuren die verkeerdom
    open gaan.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Na het museum zijn we nog even naar het kasteel van Kaprun gegaan en hebben we dat bezichtigd. Nu zitten we in ons appartement uite terusten van het wandelen. Straks rond 18:00 uur worden we verwacht in het restaurant waar we een gril/BBQ avond hebben.
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2011
  15. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.071
    Vandaag zijn we naar het kasteel hohenwerfen geweest. Dit is een heel oud kasteel waar je alles kan bezichtigen. We hebben daar een rondleiding gehad waarin men ons de gehele geschiedenis van het kasteel en het kasteelleven heeft uitgelegd. Daarna was er in de kasteeltuinen nog een mooie roofvogelshow met diverse valken en arenden en gieren. Man wat zijn sommige van die dieren imposant, vooral die heel grote gieren als ze op enkele meters over je heen scheuren. Op dat kasteel was het ook genieten van de mooie uitzichten, het hoogste punt, de klokkentoren, was ruim 400 meter boven het dal.

    een van de roofvogels

    [​IMG]

    raadplaatje.

    dit gebouw ligt hoog in de wand,

    [​IMG]

    en dit gebouw ligt iets lager en is met het andere gebouw verbonden met een kabelbaan.

    [​IMG]

    En dit is die wand

    [​IMG]

    Toen we thuis kwamen stond Gert mij al op te wachten om te gaan helling zweven. Onderweg had ik al gezien dat de wind had toegenomen en ook de richting goed was. We zijn toen samen snel de maiskogel opgereden en hebben daar op 2 plaatsen staan zweven. In eerste instantie droeg het maar net, maar dat werd al snel beter wat ook zorgde voor enkele probleempjes met landen. We hebben een kleine 2 uur staan zweven op die berg.

    [​IMG]

    Ikke met de easyglider pro en Gert met een kleinere snelle zwever.
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2011
  16. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Hmm, ziet er allemaal goed uit Theo.
    Ik heb een kennis daar in de buurt wonen met een hotel in Bramberg.
    Misschien ook maar eens die kant op.

    Heb je nog gevraagd bij Red Bull voor sponsoring?
    Die zooi is niet te drinken maar als ze wat geld kunnen missen plak ik wel stickers.

    Veel plezier nog daar!

    GJ
     
  17. Fotor

    Fotor Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    5.899
    Locatie:
    Hillegom
    Die gebouwtjes die je hebt gezien op de wand is op de route richting de ijsgrotten (Eisriesenwelt oid). Erg imposant. Je parkeert de auto, loopt dan 20 minuten richting het onderste gondelstation, met de gondel (zeer steil!) naar boven en dan nog eens 20 minuten lopen langs die imposante bergwand. Prachtige uitzichten onderweg. In de grot zijn waanzinnige ijsformaties. Neem iets warms mee, de temperatuur ligt rond het vriespunt. En doe goede schoenen aan, naast de wandeling heen en terug moet je ook in de grot nog ca 2 km lopen en 1400 treden (700 omhoog, 700 omlaag) nemen.
     
  18. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.071
    @Gert-Jan, niet kunnen vragen vanwege de drukte. Het was er goed druk en er zaten in het restaurant verschillende zakenmensen druk (laptop en een hele berg papieren)te doen onder het eten............


    @Fotor, Nu je het zo zegt, dat lijkt me de ingang van die Eisriesenwelt. ik heb de folder er eens bijgenomen. We zagen die huisjes ineens liggen in die bergwand en met maximaal inzoomen kon ik pas echt zien wat het was. We zaten toen in het zonnetje te wachten op de roofvogelshow. Een bezoekje aan die grotten zit er niet in, ik heb 2 man bij mij die deze lift niet ingaan vanwege hoogteangst. Te hoog, te steil en te vrij hangen...............

    Toen we gisteren gingen helling vliegen kwamen we onder aan de berg nog een vlieger tegen, zijn model hing al in de lucht, hij vloog nog op 35 of 40Mhz. Toen we hem vroegen of en hoe het ging kwam geen antwoord, die man was zo geconcentreerd dat hij schijnbaar niks hoorde om zich heen. Wij zijn toen nog een heel stuk hoger gegaan waar we meer plaats hadden om te landen. En daar leek het beter te gaan dan waar die vent uit wenen stond te vliegen.

    Vandaag wordt het warm hier, het zonnetje prikt nu al door de wolken heen en de temperatuur loopt snel op.
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2011
  19. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.071
    Jullie hebben nog een update te goed van gisteren.

    Gisteren zijn we naar het wildpark gegaan dat aan de tolpoort van de Grossglockneralpenstraat ligt. Dit is een prive "dierentuin" met de dieren uit Oostenrijk, aangevuld met enkele dieren die hier ooit hebben gewoond zoals de wolven en bruine beer. Ook zaten er enkele berberapen, maar die hebben hier volgens mij nooit geleefd in de vrije natuur.
    Toen we aankwamen bij het park was het nog niet echt druk, maar na een uurtje begon het langzaam steeds drukker te worden. Zo ook op de Grossglockneralpenstraat. Je zag daar vele sportwagens en cabrio's de tolpoort doorrijden. Zodra ze die door waren ging bij sommigen het gas er goed op. Ook de motorrijders konden er wat van. En dat terwijl er enkele kilometers eerder een groot bord staat waarbij men vraagt om rustig te rijden ivm het lawaai............... en bijna niemand die zich daar aan houdt. na het bezoek aan dat park zijn we weer richting Zell am See gereden en hebben we een pauze gemaakt op het lokale vliegveld. Daar stonden de nodige interesante vliegtuigen. Zo stonden er een pipercubje in de kleur rood zwart, een tipsy-nipper, een jodel robin en diverse andere kisten en ultra-lights. Het vliegbedrijf was redelijk druk en de nodige kisten kwamen binnen en vertrokken er weer. Op het terras zaten diverse piloten hun nieuwe route uit te werken en hun maag te voorzien van nieuwe vulling. Zo rond 14:30 uur waren we weer terug in ons appartement en daar hebben we lekker zitten genieten van het zonnetje. Het was onegveer 25 graden en bijna windstil. In die tijd heb ik ook de easyglider iets aangepast. Zo heb ik er de motor van de Blizzard ingeschroefd en de vleugelonderzijde voorzien van enkele zwarte balken voor een betere zichtbaarheid.

    Vandaag vrijdag is onze laatste dag en hebben we besloten om er een echte rustdag van te maken. Moeder de vouw heeft alle bagage al ingepakt en ik ben samen met Gert naar de Wildkogel gereden om daar boven op de berg te gaan helling vliegen. Toen we boven aan kwamen was het eerst goed kijken waar we konden gaan staan om te vliegen. Na wat rond zoeken hadden we een plek waar we van dachten dat hij goed was. Daar hebben we onze zwevers in elkaar gezet en zo ook gestart. ik had mijn easyglider als eerste vliegklaar en ben als eerste gestart. Vlak bij de berg droeg het eigenlijk vrijwel niet. Iets verder weg ging het wel en na een kwartiertje werdt het steeds beter met vliegen en op een gegeven moment dacht ik dat ik nooit meer naar beneden kon komen. Maar aan de andere kant voelden we waar we stonde ineens de wind uit alle richtingen komen met als toppunt ineens een hoop lawaai en daarna niks meer. Volgens Gert die zich kon omdraaien om te kijken was het een windhoos. Vanaf dat moment droeg het nog wel en soms ging het heel hard omhoog, maar op de plek waar we stonden was de wind erg onrustig en kwam constant onder een andere hoek. met als hoofdwindrichting in onze rug, dus bergaf. Het landen was daarna echt een crime. Gert moest tot wel 5 keer proberen en bij mij ging het bij de 2de poging mis omdat ik in een rotor kwam en de easyglider recht naar beneden klapte. Enkele lokale vliegers (ze hadden niks bij zich) wezen ons toen een plek die volgens hun beter was en daar zijn we nog even wezen kijken. Na heel veel rondkijken en even een broodje eten kwamen we tot de conclusie om niet meer te vliegen vanwege de wisselende windrichtingen. We hebben toen nog even zitten genieten van het uitzicht en zijn toen weer met de lift naar beneden gegaan.
     
  20. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.071
    Vandaag de vertrek dag en dus ook mijn laatste bericht vanuit Oostenrijk. Gistermiddag ben ik nog snel even met Gert naar het modelvliegveld van de LSV Piesendorf gegaan om nog snel een vluchtje te maken. Daar hebben we nog gesproken met enkele lokale vliegers. Tijdens dit gesprek bleek al snel dat we in de ochtend uren net op de verkeerde stek stonden om te helling vliegen. We hadden nog een 10 tal minuten verder moeten lopen naar een van de berghutten. Volgens die meneer kon je daar je model vanaf het terras zo starten en dan lekker vanuit een van de ligstoelen vliegen...............

    Na het vliegen heb ik samen met mijn vrouw en zoon het meeste spul opgeruimd waarna we zijn gaan eten. Gert en Esther hadden geregeld dat we elke dag terecht konden bij gasthuis Eschbacher in Piesendorf. Hier hebben we elke dag perfect en lekker kunnen eten. Na het eten hebben we de auto volggeladen. Nu zit ik te wachten op de rest van het gezin om de laatste dingen in de auto te stouwen en dan nog even ontbijten waarna we de terugweg gaan aanvaarden. Hopenlijk hebben we onderweg geen last van files en schiet de reis goed op zodat we tegen de avond weer thuis zijn.
     

Deel Deze Pagina