Onze vakantie in Landhaus Kitzblick

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door TC01, 31 jul 2011.

  1. Ariel

    Ariel PH-SAM

    Lid geworden:
    8 dec 2009
    Berichten:
    2.821
    Locatie:
    Hoorn NH
    Theo, bedankt voor je boeiende en interessante vakantieverslag.
    Ik heb het met veel plezier gelezen!
    Wel thuis!

    Johannes
     
  2. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    @Ariel, Dank je.

    Eindelijk we zijn weer thuis. Onderweg enkele keren flink ruzie gekregen met Truus Domdom, en die heb ik op staande voet ontslagen. Het eerste stuk van de reis ging perfect, tot ongeveer 10 kilometer voor Munchen, daar kwamen we in de eerste echte file. Deze bleek achteraf 10 kilometer lang te zijn en die afstand hebben we ruim 1 uur over gedaan. Daarna ging het richting Nurnberg en even voorbij het Audi museum in Ingolstadt stuurde Truus Domdom me van de snelweg af om me aan de andere er weer op te sturen weer in de richting van Munchen. Gelukkig kon ik daar onder de snelweg even stoppen om de snelwegen kaart te bestuderen. We zaten nog op de goede weg en dus besloot ik die weg gewoon te gaan volgen. Na ongeveer 3 afslagen verder te zijn bedacht Truus Domdom zich en gaf mij uiteindelijk gelijk. Echter op een parkeerplaats toch maar eens de route die Truus Domdom in gedachten had gecontroleerd. En ja hoor, ze wilde me op een gegeven moment weer terug sturen naar Koblenz in plaats van rechtdoor naar Keulen. Ook dit bericht heb ik dan maar genegeerd, en 2 afslagen verder kreeg ik weer gelijk van Truus Domdom. Echter nabij Kuelen lette ik niet echt op en ging het weer fout. Gelukkig wist ik ongeveer waar ik was en heb de weg gewoon gevolgd en dat kwam uiteindelijk weer goed. Omstreeks 20:30 draaide ik de oprit bij mij thuis op en waren we thuis. In totaal ruim 2 uur verspeeld aan files, en ruim 1 uur aan (plas en eet)pauzes.

    ps, Truus Domdom is van het merk VT-Tech........... en tegen elk aannemelijk bod te verkrijgen............. Hier in de omgeving weet ze de weg redelijk tot goed, maar...................

    Van hier uit Nederland moet ik nog eens Gert en Esther bedanken voor het leuke verblijf bij hun. Alles was tot in de puntjes door hun verzorgd. En ja, mijn vrouw is nu nog steeds druk bezig met uitpakken, de eerste was draait al, de nog schone was is denk ik al weggeruimd en ik hoor de bakker (broodbakmachine) ook alweer draaien. Tja, dat is iets daar mag ik mij niet mee bemoeien want dan is het toch niet goed..............

    Zo, nu nog een lekker pilsje en dan naar bedje toe, dat rijden is toch wel vermoeiend of zou dat al komen door mijn leeftijd.......................


    ps, vanmorgen zag ik pas dat het vliegen op de wildkogel direct voor de webcam daar was...........................
     
  3. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    Dom, dommer en domst ....
    Niet naar een vrouw luisteren Theo :smile: je ziet het maar weer :yes:

    mvg

    Dirk
     
  4. Ariel

    Ariel PH-SAM

    Lid geworden:
    8 dec 2009
    Berichten:
    2.821
    Locatie:
    Hoorn NH
    Vanaf Nürnberg het beste autobaan nr. 3 volgen tot de grens van Nederland.
    Heel makkelijk zonder Truus domdom!;)

    Evengoed snel gedaan!:)

    Johannes
     
  5. Gert Mulder

    Gert Mulder

    Lid geworden:
    27 feb 2009
    Berichten:
    416
    Locatie:
    Oostenrijk, Zell am See
    Hoi Theo,

    Fijn om te horen dat jullie weer heel thuis zijn.
    Jammer van de files, maar ja dat hoort erbij in het hoogseizoen.

    Het was erg gezellig de twee weken met je te vliegen, hier in Oostenrijk.
    Zodra ik in Oktober naar Nederland ga om te hellingvliegen in Zeeland, dan mail ik je nog even.
    Wie weet heb je ook zin, om daar te komen vliegen.

    We houden contact, groetjes thuis en nogmaals bedankt.

    Gert
     
  6. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Voor jullie wel, maar voor mij tot Keulen en dan de 4 naar Aken en Heerlen. En ook daar ging Truus in de fout.

    @Gert, doen we.
     
  7. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    slecht nieuws, helaas ben ik ondanks de wandelingen die we daar gedaan hebben een kleine 5 kilo zwaarder geworden, dat wordt weer flink hard werken om die eraf te krijgen. Ik had al iets in de gaten want ik moest de broekriem 2 gaatjes ruimer maken.................................

    Maar ja, wat wil je ook met al dat lekkere eten daar....................Met dank aan Gasthof Eschbacher, en de dames Andrea, Moni en de kok die ons elke dag van heel goed eten verzorgden.
     
  8. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    5 kilo in 2 weken? Ze hebben daar ook toiletten hoor Theo! Je hoeft niet alles op te houden tot thuis :p
     
  9. hansbu

    hansbu

    Lid geworden:
    9 okt 2006
    Berichten:
    34
    Locatie:
    eerbeek
    [​IMG] Als het werk het toelaat half nov weer naar oostenrijk.misschien om te vliegen.
    maar ik denk het niet.
    gr Hans
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  10. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Wij zaten ook al te denken om weer voor een paar dagen terug te gaan.............. Maar vrij regelen is best lastig nu.
     
  11. hansbu

    hansbu

    Lid geworden:
    9 okt 2006
    Berichten:
    34
    Locatie:
    eerbeek
    10 Nov gaat het toch gebeuren. hopelijk nog een beetje goed weer.

    vgr Hans.
     
  12. hansbu

    hansbu

    Lid geworden:
    9 okt 2006
    Berichten:
    34
    Locatie:
    eerbeek
    En weer thuis.heerlijke dagen gehad.met super weer.

    gr Hans
     
  13. Ariel

    Ariel PH-SAM

    Lid geworden:
    8 dec 2009
    Berichten:
    2.821
    Locatie:
    Hoorn NH
    Super weer,.... en gevlogen?

    Johannes
     
  14. hansbu

    hansbu

    Lid geworden:
    9 okt 2006
    Berichten:
    34
    Locatie:
    eerbeek
    [​IMG]
    Nee niet zelf gevlogen.maar wel even met Gert mee gewest om te vliegen.
    had zelf niks mee geen plaats meer in de auto.
    maar zoiets is ook leuk hoor. foto

    gr Hans
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  15. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Deze oude draad maar weer eens ophalen, Na bijna 3 jaar gaan we er binnenkort weer heen voor een lang weekendje.......
     
  16. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Het is alweer een kleine 3 jaar geleden dat we er waren, maar we zijn er nu weer terug. Het is er nog net zo gezellig als toen. Ook zijn er nog enkele andere modelvlieggasten aanwezig. Jammer alleen dat het vandaag een slechte vliegdag is. Dus vandaag maar iets anders gaan doen. en later in de middag lekker relaxen in ons appartement/pensionkamer.
     
  17. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Vandaag dan eindelijk goed vliegweer, dus met zijn allen vanmorgen om 10 uur naar de lokale club getogen waar we allemaal enkele vluchten gemaakt hebben. Daarna door naar een leuke helling op 1200 meter hoogte. Daar hebben we allemaal heerlijk gevlogen, enkelen bijna continue.
    Raymon heeft zijn nieuwe kist ingevlogen en dat ding vliegt werkelijk fantastisch, maar dat zal hij straks zelf wel ergens neerschrijven. Het is sommigenvan de Odoorner Luchtvaartclub zo goed bevallen dat er al nieuwe modellen besteld zijn om aan de helling te gaan vliegen.
    Mijn micro-Horten deed het op het lokale veld heel goed,maar dat is geen hellingkistje, dus daar had ik ander spul voor mee. De easyglider eerst maar eens verzwaard met een ijzeren staaf in de glasvezelvleugelbuis, maar dat was niet zo een succes, toen die staaf er weer uit was ging het beter en een tijdje later moest ik zelfs grote moeite doen om naar beneden te komen. De Xeno deed het vandaag niet echt goed en viel dan ook bij de landing als een baksteen uit de lucht zonder schade. De Karo-as maar niet gestart dat is een redelijk zware kist en daar waaide het mijnsinziens niet hard genoeg voor en ik ken die kist nog niet goed genoeg voor dit weer.
     
    Laatst bewerkt: 4 mei 2014
  18. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Het geheel krijgt weer een vervolg. Vanmiddag zijn we weer vertrokken voor een vakantie in Oostenrijk. De eerste week weer bij Gert en Esther. Omdat zij gaan verhuizen wordt dat onze laatste vakantie in landhaus Kitzblick. Zodra we weten waar ze weer opnieuw beginnen zullen we daar ook gelijk weer boeken voor minimaal een lang weekend of een hele week.

    De rit vandaag viel zwaar tegen. Het was nog redelijk druk ondanks dat de echte vakantie periode voorbij is. Net geen 500 kilometer in ruim 6 uur, met morgen volgens de tomton nog 4 uur te gaan. Maar de randweg rond Munchen zal ook wel weer roet in het eten gooien en de rit verlengen.
    Ik hoop dat de andere gasten (modelvliegers) die morgen nog komen en de rit in 1 keer doen het optijd redden. We zullen ze morgenavond wel verwelkomen mits ze optijd zijn.
     
  19. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Theo, als je de vliegplekken kent dan kan ik wel een hotelkamer voor je regelen.
    De zus en zwager van mijn vriendin hebben een een hotel in Bramberg am Wildkogel, dat is net even buiten Zell am See.

    Nadeel is dat het een Kinderhotel is en ik heb een hekel aan kinderen.....


    GJ
     
  20. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    hotels en vliegplekken meer dan zat, maar er is meer dan alleen maar dat.
     

Deel Deze Pagina