Ook nieuw hier!

Discussie in 'Beginners' gestart door adkart, 31 mrt 2015.

  1. adkart

    adkart

    Lid geworden:
    31 mrt 2015
    Berichten:
    7
    Hallo mijn naam is Ad en ook ik ben nieuw hier op dit forum!

    Een jaar of 20 geleden gingen we regelmatig rijden met een groepje van een man of 4 ook al waren we de 20 al gepasseerd..
    We kochten allemaal een Tamiya auto, de meeste een TA02 omdat dat toen het nieuwste model was en omdat we het leuk vonden om alles zelf helemaal te bouwen. Toen het klaar was moest er natuurlijk gereden worden... Was leuk en ging van kwaad tot erger. Altijd werd er wel schade gereden en het moest steeds sneller.. Auto's werden voorzien van kogellagers, andere motoren, elektronische snelheidsregelaars (die toen nog niet standaard waren) en allerlei carbon onderdelen...Ook werden er veel reserve onderdelen gekocht, extra kappen en velgen omdat je dan een mooie auto had voor in de kast en als we gingen racen dan ging de oude troep er weer op. Dit ging zo een jaar of 3 door....Uiteindelijk zijn we de hobby allemaal uit het oog verloren door vrouw, kindertjes enzovoort..

    Onlangs begon zoon des huizes zich te interesseren voor RC auto's.
    Zodoende de oude spullen die ik gelukkig bewaard had maar eens uit de dozen op zolder gehaald om eens lekker mee te doen. Alles deed het nog behalve de zender dus daarvoor een nieuwe gekocht...(2,4 GHZ) Tevens alles uit elkaar gehaald en gesmeerd en de BMW STW staat er weer prima bij en is klaar voor een wedstrijdje...(al ga ik dat qua snelheid denk ik verliezen van iemand met een brushless motor en een hpi chassis) Ook moet ik nog ergens een Tamiya Ford F150 pickup hebben maar waar die is??? Na 3 verhuizingen in 20 jaar raakt er wel eens wat zoek...

    Onderdelen zijn helaas niet meer in de winkel te krijgen maar op E-bay kan ik nog genoeg vinden om de boel aan de praat te houden al is dat soms niet goedkoop..

    Even een kleine impressie van mijn oude autootje zoals toen gebouwd:
    Kap BMW STW 318, nooit mee gereden (precies zoals op avatar)
    2 extra BMW STW 318 kappen om mee te racen (zien er niet meer uit)
    Een Alfa 155 DTM kap ook om netjes neer te zetten (staat nu op een donorchassis wat ik van een neef kreeg)
    Chassis TA-02 met carbon lower en upper chassisdek, carbon schokbrekerophanging, camberinstelling, stabilisatoren en aluminium draagarmen. Ook aparte velgjes om mee te racen.
    Tekin regelaar met rem.
    Corally 13T motor.
    Versterkte hardstalen cardanas en een volledige kogellagerset.


    Ik heb dus alleen nieuwe accu's en een zender/ontvanger moeten kopen en heb meteen maar wat reserve onderdelen ingeslagen.

    Ik heb ook nog wel wat vraagjes maar die post ik wel waar ze horen!

    Als ik het weer echt leuk ga vinden denk ik over een nieuwe regelaar, lipo en een brushles motor al weet ik niet of mijn oude autootje al dit geweld aan kan maar dat zien we dan wel weer...

    Natuurlijk had ik voor al dat geld van reserve en vervangings onderdelen een mooie nieuwe set kunnen kopen maar ik vind het gewoon leuk om dat oude ding weer lekker aan de praat te krijgen!!:D
     
  2. adkart

    adkart

    Lid geworden:
    31 mrt 2015
    Berichten:
    7
    Auto inmiddels wat aangepast.....Sidewinder 3 regelaar en een 5700 kv brushless motor erin.
    Wel tot 3x toe mijn achterdiff aan barrels gegaan door het te hoge vermogen, dus daar nu een andere oplossing voor gevonden.
    Het ball-diff aan de achterkant is namelijk te vervangen door het gear-diff van de voorkant!!! Aangezien ik nog een slopertje had staan dat diff ook maar aan de achterkant ingebouwd..
     

Deel Deze Pagina