Zoals ongetwijfeld bekend is de samenwerking tussen HorizonHobby en Graupner beëindigd en wordt in de toekomst geen Spektrum apparatuur meer door Graupner geleverd. De nieuwe leverancier voor Duitsland is geworden:
JSB Marketing & Vertriebs GmbH
Otto Hahn Strasse 9A
25337Elmshorn, Germany
0049-4121-4619966
Ook de service op de door Graupner verkochte apparatuur is inmiddels geheel overgenomen door de fa. JSB. Uiteraard verandert dit niets aan de eventuele garantie, maar men dient zich tegenwoordig te wenden tot de servicedienst van de fa. JSB. Winkeliers hebben hiervan (volgens opgave van Graupner) inmiddels bericht gehad. Apparatuur, die door particulieren of winkeliers binnen de garantietermijn wordt ingestuurd naar Graupner of naar één van de Graupner servicediensten, wordt doorgestuurd naar de fa. JSB met het verzoek dit te retourneren naar de oorspronkelijke opdrachtgever.
Apparatuur, die via de Belgische fa. MCM Distribution op de markt is gebracht, zal uiteraard retour gestuurd moeten worden naar de fa. MCM. Helaas heb ik al enkele jaren geen kontakt meer met deze firma, dus hierover kan ik geen zekerheid verschaffen. Dit moet men navragen bij zijn winkelier.
Apparatuur, die buiten de garantietermijn wordt toegestuurd aan de servicedienst van Nederland en België wordt - voor zover mogelijk - nog wel bewerkt. Men moet er echter rekening mee houden, dan niet alle bewerkingen meer mogelijk zijn.
Uiteraard is e.e.a. zeer teleurstellend voor alle partijen. Waarover de desbetreffende importeurs een zakelijk conflict hebben gekregen is niet erg terzake dienend en is mij ook niet geheel duidelijk (er zijn verschillende verhalen). Dit heeft in ieder geval niets met de kwaliteit van de Spektrum produkten te maken. Ook de van HorizonHobby afkomstige Team Losi produkten zijn bij Graupner verdwenen. Deze worden nu door de Oostenrijkse firma Robitronic geleverd.
Jan van Mouwerik, Graupner servicedienst voor Nederland en België.
JSB Marketing & Vertriebs GmbH
Otto Hahn Strasse 9A
25337Elmshorn, Germany
0049-4121-4619966
Ook de service op de door Graupner verkochte apparatuur is inmiddels geheel overgenomen door de fa. JSB. Uiteraard verandert dit niets aan de eventuele garantie, maar men dient zich tegenwoordig te wenden tot de servicedienst van de fa. JSB. Winkeliers hebben hiervan (volgens opgave van Graupner) inmiddels bericht gehad. Apparatuur, die door particulieren of winkeliers binnen de garantietermijn wordt ingestuurd naar Graupner of naar één van de Graupner servicediensten, wordt doorgestuurd naar de fa. JSB met het verzoek dit te retourneren naar de oorspronkelijke opdrachtgever.
Apparatuur, die via de Belgische fa. MCM Distribution op de markt is gebracht, zal uiteraard retour gestuurd moeten worden naar de fa. MCM. Helaas heb ik al enkele jaren geen kontakt meer met deze firma, dus hierover kan ik geen zekerheid verschaffen. Dit moet men navragen bij zijn winkelier.
Apparatuur, die buiten de garantietermijn wordt toegestuurd aan de servicedienst van Nederland en België wordt - voor zover mogelijk - nog wel bewerkt. Men moet er echter rekening mee houden, dan niet alle bewerkingen meer mogelijk zijn.
Uiteraard is e.e.a. zeer teleurstellend voor alle partijen. Waarover de desbetreffende importeurs een zakelijk conflict hebben gekregen is niet erg terzake dienend en is mij ook niet geheel duidelijk (er zijn verschillende verhalen). Dit heeft in ieder geval niets met de kwaliteit van de Spektrum produkten te maken. Ook de van HorizonHobby afkomstige Team Losi produkten zijn bij Graupner verdwenen. Deze worden nu door de Oostenrijkse firma Robitronic geleverd.
Jan van Mouwerik, Graupner servicedienst voor Nederland en België.
Laatst bewerkt: