Op reis naar Frankrijk

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door dockerdirk, 12 mrt 2017.

  1. dockerdirk

    dockerdirk

    Lid geworden:
    23 feb 2011
    Berichten:
    118
    Locatie:
    kapellen antw.
    Beste vliegvrienden, deze zomer heb ik een reisje voorzien naar Frankrijk. Nu is mijn vraag kan ik daar met mijn zender namelijk een frsky x9E vliegen of moet er iets met de zend sterkte verander worden, ik had namelijk zo iets vernomen bij mij in de club, ik woon in België.

    Grts Dirk
     
  2. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  3. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Ik dacht dat dit een Europese aangelegenheid was? België, Frankrijk, ... allemaal onder dezelfde regelgeving. Niets veranderen dus. Volgens mij hebben je ze op de club wat wijsgemaakt...
     
  4. P.L.

    P.L.

    Lid geworden:
    14 feb 2015
    Berichten:
    944
    Niet helemaal.
    Voorheen gold er een beperking op zendvermogen en het aantal gebruikte frequenties in Frankrijk maar dit is al in 2012 of 2013 of zoiets opgeheven.
    Dit vanwege het destijds gebruik van die frequenties door de Franse defensie.
     
  5. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Hey Paul, we spreken hier toch over het pré 2,4 GHz tijdperk of zie ik iets over het hoofd?
     
  6. Von W

    Von W

    Lid geworden:
    23 mei 2004
    Berichten:
    699
    Locatie:
    testelt
    Nee Dries er was wel degelijk een beperking op 2.4, er mochten minder frequenties gebruikt worden. Op de zendmodule van mijn zender moest je daarvoor een schakelaartje omzetten maar zoals gezegd de is verleden tijd.

    Dirk
     
  7. P.L.

    P.L.

    Lid geworden:
    14 feb 2015
    Berichten:
    944
    Hoi Dries,

    Nee, zo'n Taranis ding is enkel 2.4Ghz meen ik en wat ik aanhaalde betrof derhalve ook 2.4Ghz.
    Die Fransen hadden het best leuk voor elkaar overigens.
    Bij 2.4Ghz had je op bijna alle zenders inderdaad 2 standen: Standje 1 "De rest van de wereld".........en standje 2 "Frankrijk" :D:worship:
    In standje Frankrijk werd het zendvermogen teruggeschroefd naar ik meen 10mW (wat normaliter bijv. 100mW is) en enkel de eerste 6 kanalen konden worden gebruikt.
    Dit omdat ze in Frankrijk de 2.4Ghz ooit eens hadden toegewezen aan gebruik door defensie.
    Mja, de rest van de wereld had duidelijk andere gedachten met 2.4 Ghz :D

    Gr.
    Paul
     
  8. dockerdirk

    dockerdirk

    Lid geworden:
    23 feb 2011
    Berichten:
    118
    Locatie:
    kapellen antw.
    Bedankt voor jullie reactie, als ik het goed begrijp is er geen probleem meer met het zend vermogen

    Grts.Dirk
     
  9. P.L.

    P.L.

    Lid geworden:
    14 feb 2015
    Berichten:
    944
    Klopt w.b. 2.4Ghz.
    En anders helpt "je ne sais pas....je ne parle pas Francais".
     
  10. Banaanhangwagen

    Banaanhangwagen

    Lid geworden:
    8 mrt 2017
    Berichten:
    39
    Locatie:
    Area51
    áls je iets fout doet (wat niet zo is), is de domme tourist uithangen niet handig. Jaren geleden vloog ik op kanaal 60 35Mhz, en dat was het enige 35Mhz kanaal wat wél mocht in Frankrijk. En toch stond er binnen 5 minuten na opstijgen een 'anoniem' autootje met een enorme antenne op het dak een stuk verderop mij uit te peilen. En de gendarmerie wil je liever te vriend houden, op je vakantie.
     

Deel Deze Pagina