Op waterstof aangedreven elektromotor!

• Topicstarter Topicstarter wtarras
  • Startdatum Startdatum
W

wtarras

Guest
Jongens!

Kijk is wat ik gister ben tegen gekomen:

'H-CELL 2.0 hydrogen fuel cell power system for RC hobby model vehicles'

Het wordt al genoemd op verscheidene andere forums!

Het is laatst ook uitgezonden op CNN onder 'Eco-Solutions', als een alternatieve energiebron, maar nu ook in RC formaat! Het schijnt het eerste echt werkende schaalmodel te zijn van de brandstof cel die waterstof gebruikt als energiebron!

Voor specs check hun website (Hobby RC - Horizon Fuel Cell Technologies) en google, maar kijk ook op YouTube voor een paar mooie filmpjes! Volgens mij wordt dit wel groots als ik t zo bekijk!

full
full
full

Groeten!

Laatst bewerkt door een moderator:
2 jaar terug al een werkend model gezien voor een TT01,
ging best hard overgens.

Probleem is alleen met deze kitjes: het kost zo veel.
Het waterstof setje voor de TT01 was al snel € 1.100,00 op ebay.
Misschien dat dit setje goedkoper is?

[URL="
Hydro @ youtube [klik][/URL]

Gr. Christian

Laatst bewerkt door een moderator:
De set gaat geloof ik niet meer dan 500€ kosten, dus dat klinkt wel aangenaam nietwaar?

Ps. Sorry voor de dubbel post btw:mrgreen:

Ziet er gaaf uit en het is mooi dat het kan maar volgens mij is het niet meer dan een gadget.

Ze geven aan dat het handig is voor endurance races omdat je 4 keer zo lang kunt rijden. Met bijna 900g extra gewicht kun je er ook 3 extra lipo's in leggen om 4x zo lang te rijden denk ik dan.

Verder zal het zeker niet goedkoop zijn en zijn de 'hydrostiks' maar 100x te herbruiken voor de opslagcapaciteit afneemt.

Als het inderdaad 500 euro moet kosten valt het mij mee.

De marketing jongens zitten er ook bovenop trouwens.
hydrogen fuel cell hybrid power-train

Hybride noemen terwijl het alleen elektro aangedreven is. :???:

ik ben niet sceptisch ;)

volgens mij word het helemaal niks.

misschien leuk voor de freak

maar al dat extra gewicht, hoe gaat zich dat vertalen in de handeling van de auto?

ik ben bang dat er niet mee te racen valt.
als er niet mee te racen valt word het niet opgepikt door de grote RC fabrikanten, en word het nooit populair en mainstream

kortom: murky gelooft niet in verandering en toekomst. Zei je dat ook met de komst van LiPo's en brushless? of vroeger met de komst van de dieselmotor? de turbo? de intercooler? Of was het de "camera op de gsm" die niemand ooit zou gebruiken?

ik geloof daarentegen WEL in de toekomst! Misschien niet DIT model, maar waterstof kan zeker een belangrijke speler worden in de toekomst! dus... MOOI! ik hoop dat er verder ontwikkeld wordt in dit soort technologieen!

Volgens mij wordt dit wel groots als ik t zo bekijk!

Ik zou er niet op wachten. kan nog wel een aantal jaartjes duren..
hoe mooi de innovatie ook is. realistisch gezien zullen we in de praktijk nog vele jaren op de oude vertrouwde conventionele wijze door gaan

Opzich zou het makkelijk kunnen voor mijn clodbuster ombouw,
ruimte zat en gewicht maakt niet uit.

Maar het lijkt me toch een vrij kwetsbaar systeem,
en 100x gebruik = einde is ook niet echt een leuk vooruit zicht (5,00 euro per run is een hoop geld)

en 100x gebruik = einde is ook niet echt een leuk vooruit zicht (5,00 euro per run is een hoop geld)

Dat gaat alleen op voor de verwisselbare waterstofhouders hè. Die zullen geen 500 euro kosten.

die 500€ die genoemd word als eventueel mogelijke prijs is exclusief refill station.
dus je eerste aanschaf word nog hoger. zo ook je uiteindelijke euro's per run.
je zult ook nog steeds accu's nodig hebben.

ooh fuck mijn master scriptie is invading mijn hobby (scriptie over solar fuels en artificial photosynthesis) Innovatie is altijd goed maar of dit de goede vorm is? Misschien beter om een generator te vervangen voor in field recharges???

Waarom zo moeilijk :)

Was gisteren toevallig leuk stukje op discovery:
Men nemen een ton vult hem met een litertje of 30 water
Gooi er 1 leeg cola blikje bij (of iets anders van alu)
Gooi er 300 gram loog bij
Even geduld en voila Waterstofgas ... nu ff zien te comprimeren en voeren aan je motor blokje (brandstof motor)

Hmm, als ik het filmpje op de site bekijk, lijkt de auto me meer een "proof of concept". Oftewel; leuk experimenteerpakketje voor scholen, science centers etc. Denk niet dat het de bedoeling van de producent is geweest om een concurrerende wedstrijdauto te ontwikkelen.

De titel klopt niet.
De motor loopt gewoon op elektra... Je hebt in deze auto geen accu (of een kleinere) mee omdat de stroom wordt opgewekt in de auto...

Back