Op zoek naar de juiste motor met aansturing

Discussie in 'Model elektronica' gestart door R.J, 5 feb 2018.

  1. R.J

    R.J

    Lid geworden:
    5 feb 2018
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Zeewolde
    Hallo allemaal, mijn naam is Ruud en ik ben nieuw op dit forum.
    Hoewel ik in mijn jeugdjaren wel aan modelbouw heb gedaan ben ik niet zoals de meeste forumleden bekend en betrokken in de huidige modelbouw wereld, maar ligt mijn interesse meer op het gebied van audio.

    Al “surfend” op het internet, op zoek naar informatie over dc. motoren, zag ik dat er op dit forum naast modelbouw ook veel informatie te vinden is over het bouwen van motoren, (binnenloper/buitenloper, borstelloos of borstels) en elektronica.
    Nu ben ik al geruime tijd bezig met een draaitafel project en zijn er voor dit project ook een aantal motoren aangeschaft en uitgeprobeerd. Hier is ook het nodige van geleerd maar de juiste motor en aansturing heb ik helaas nog niet kunnen vinden.
    Omdat ik nu op een punt ben aangekomen waar ik gehinderd wordt door onvoldoende kennis om de passende motor en bijbehorende aansturing te vinden ben ik op zoek naar iemand die mij zou kunnen helpen/adviseren om verder te komen met dit project.
    In het verlengde hiervan ben ik ook nog op zoek naar iemand die tegen vergoeding een noise profile en capaciteitsmetingen aan een dc. motor zou willen doen.

    Mochten er forumleden zijn die tegen vergoeding wat metingen aan een dc. motor willen doen, of mij willen adviseren over de draaitafel motor en aansturing dan kom ik graag via een PM met hun in contact.
     
  2. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Hell
    De draaitafel is inmiddels toch wel een beetje "retro", toch?
    Niets mis mee natuurlijk, maar waarom zou je de bijpassende aandrijftechniek dan willen verlaten?

    Terug naar jouw vraag; Wat moet de motor precies doen?
     
  3. R.J

    R.J

    Lid geworden:
    5 feb 2018
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Zeewolde
    De draaitafel is voor een grote groep audio liefhebbers nooit weggeweest en gedurende al die tijd ook doorontwikkeld, wel is er tegenwoordig ook bij de niet audio liefhebbers steeds meer belangstelling voor.

    De reden waarom ik reguliere aandrijfmethode wil verlaten heeft te maken met het feit dat ik drie jaar geleden een draaitafel hoorde met een zelf ontwikkelde/gebouwde motor met bijbehorende aansturing.
    Deze motor met aansturing werd vergeleken met andere bestaande aandrijvingen en de verbetering van de geluidskwaliteit was voor een audio liefhebber “schokkend”.
    Deze motor met aansturing bleek een éénmalig iets te zijn en zou ook niet te koop worden aangeboden.
    Deze persoon heeft wel in algemene termen beschreven waarop gelet moest worden om tot een goed resultaat te komen.
    Op grond van deze algemene termen zijn er een aantal motoren aangeschaft waarmee experimenten zijn gedaan.
    Je vraagt: “Wat moet de motor precies doen?” Wanneer men meer wil weten over de eisen van motor en aansturing wil ik dat graag via een pm. communiceren.

    Groet, Ruud
     

Deel Deze Pagina