Op zoek naar goede verf

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door Davy_D, 28 feb 2017.

  1. Davy_D

    Davy_D

    Lid geworden:
    18 feb 2017
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Sint-Truiden
    Ik ben op zoek naar een goede verf. Ik was begonnen met Revell email omdat het het enige was wat in de buurt beschikbaar was maar ik vraag me af wat eigenlijk het leukste/beste werkt?
    Kan je de accurate kleuren vinden in de aqua lijn van Revell? Zijn er nog andere merken die waterverf hebben die voor modelbouw kan gebruikt worden? Of zijn de gewone verven van Humbrol of Tamiya dan weer beter?
    Welke heeft de beste dekking?
    Ik airbrush (Fengda BD-180 met 0.2mm nozzle) zowel als met penselen voor de kleine delen.
    Vermits ik nu toch alles online bestel kan ik ze allemaal bekomen dus eer ik bestel heb ik graag wat advies van de ervaren mensen vermits ik nog een heel groen groentje ben :)
     
    Speedycon vindt dit leuk.
  2. Dennist

    Dennist verslagschrijvers

    Lid geworden:
    24 sep 2012
    Berichten:
    771
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik heb zelf nog niet zoveel ervaring maar ben tevreden met vallejo air. Is ook waterbasis. Geen ervaring met andere verf als vergelijking omdat ik met deze verf begonnen ben.

    Hoop dat je er iets aan hebt.
     
  3. Davy_D

    Davy_D

    Lid geworden:
    18 feb 2017
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Sint-Truiden
    Moet dat met gewoon water verdund worden of met speciale produkten
     
  4. EBT_The_Tank

    EBT_The_Tank

    Lid geworden:
    18 aug 2009
    Berichten:
    96
    Vallejo kun je verdunnen met glassex, water kun je beter niet doen is me wel eens verteld in de airbrush winkel. Andere merken die je ook nog kunt gebruiken zijn Faskolor, Autoair, Wicked. Ook deze merken zijn goed te verdunnen met glassex. Nu ben ik zelf ook zeker geen pro, maar ik gebruik de verschillende merken door elkaar ze hebben elk weer een beetje dr eigen kleuren maar ook werken sommige kleuren van het ene merk beter dan het andere merk vind ik. Bijvoorbeeld rood vind ik altijd een lastige kleur tot dat ik pas de rood van Wicked gebruikte die verbaasde me echt, ging super.
     
  5. Davy_D

    Davy_D

    Lid geworden:
    18 feb 2017
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Sint-Truiden
    Ah ok dank je voor de info :)
     
  6. Dennist

    Dennist verslagschrijvers

    Lid geworden:
    24 sep 2012
    Berichten:
    771
    Locatie:
    Eindhoven
    De vallejo air is meteen spuitbaar. Die hoeft niet perse verdund te worden. Ik doe het wel eens voor de eerste laag maar dan wel gewoon met water verdunnen.
     
  7. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/

Deel Deze Pagina