opbouw carson attack(+vraag)

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door speeddemon, 4 jan 2017.

  1. speeddemon

    speeddemon

    Lid geworden:
    1 nov 2006
    Berichten:
    186
    Locatie:
    Z,meer
    sinds van de week een onderdelen auto gekocht, deze werd aangeboden als onderdelen auto op mp.
    heb besloten om hem weer in volle glorie te herstellen, had al veel onderdelen van dit model en er zat ook veel bij,

    zo stond die op mp
    [​IMG]

    servo,s waren door verbonden waarom geen idee. heb ze weer opnieuw gesoldeerd en stekkertjes aangezet, motor heeft een op fris beurt gekregen loopt weer als nieuw,
    tankje moet nog ontluchting slangen op deze zijn kei hard geworden, achter diff vernieuwen totaal gesloopt, en moet nog een langere rem stang op deze is nu te kort vanwege de fg aandrijfplaat, gelijk ook de motor stopknop vernieuwen deze is naar zijn gootje.
    de auto is weer volledig voorzien van nieuwe lagers en pakkingen, zal vanavond effe een foto maken hoe die er nu uit ziet.

    ps past een diff van een marder of andere fg ,ook omdat ze op elkaar lijken
     
    Laatst bewerkt: 4 jan 2017
  2. wilbert de wit

    wilbert de wit

    Lid geworden:
    31 okt 2010
    Berichten:
    519
    Locatie:
    nieuwegein
    Lekker aan de hobby, volgens mij past het niet.
    Maar ik kan het mis hebben. Gewoon ff proberen als je er 1 heb liggen
     
  3. speeddemon

    speeddemon

    Lid geworden:
    1 nov 2006
    Berichten:
    186
    Locatie:
    Z,meer
    hoi, was het maar waar dat ik er 1 had :), het is nu toch geen rijden met dit weer, we doen rustig aan de winter is nog lang :confused:
     
  4. speeddemon

    speeddemon

    Lid geworden:
    1 nov 2006
    Berichten:
    186
    Locatie:
    Z,meer
    de beloofde foto's van de auto
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  5. petter

    petter

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    433
    Locatie:
    Hoogerheide
    Diff van een Marder past in een Attack. Mocht je voor een ander diff willen kijken adviseer ik je een diff met een alu behuizing, deze is vele malen sterker als degene met het kunststof huis. Een sperrend diff is niet echt nodig, zeker als je er geen wedstrijden mee gaat rijden, scheelt ook weer in de kosten.

    Andere delen van FG kunnen problemen geven, je zult dan zaken moeten gaan aanpassen. Dus ondanks dat ze op elkaar lijken, zitten er toch verschillen tussen.
    Ik heb destijds ook een Attack gehad, weet zo even uit mijn hoofd nog dat bijvoorbeeld de alu aandrijfplaat van FG past, mits dan je ook de tandwielen aanpast. Dit omdat er verschil zit in de afstand van de assen bij de Attack en de Marder.
    Ook de alu motorsteunen zijn niet gelijk, dus als je wilt ombouwen alles van Carson gebruiken of alles van FG.
    Hier ergens op het forum moet daar nog wel wat van te vinden zijn.

    Destijds stond er op de site van Hobbythek in Duitsland een lijst met onderdelen die wel en niet uitwisselbaar waren, maar heb hem nu zo snel niet meer kunnen vinden.
     
  6. speeddemon

    speeddemon

    Lid geworden:
    1 nov 2006
    Berichten:
    186
    Locatie:
    Z,meer
    oke bedankt voor de info :)ga ik even neuzen, hou jullie op de hoogte :kwijl:
     
  7. speeddemon

    speeddemon

    Lid geworden:
    1 nov 2006
    Berichten:
    186
    Locatie:
    Z,meer
    hierbij de foto's hoe die er nu bij staat na zijn eerste rit
    rijd een stuk beter met een diff er in :D

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  8. Danny de Ruijter

    Danny de Ruijter

    Lid geworden:
    14 mrt 2012
    Berichten:
    76
    Locatie:
    IJmuiden

Deel Deze Pagina