Opbouwen Graupner Kadett na crash

zo heb mezelf wat werk bezorgt vanmiddag :( ik had ski's gemaakt en die wou ik even testen voordat ik naar de vliegclub zou, dus de kist in de paardenbak en glijen met die handel dacht ik totdat ik een hobbel tegen kwam en de kadett stijl omhoog ging, ik met mijn weinig ervaring kon dan ook niet vermijden dat ie weer naar beneden kwam helaas resultaat:

full

full

full

full

full

Ik ben alvast maar weer begonnen te lijmen, ook ga ik dit deel wat sterker maken d.m.v. een dwars of kruis latje er in te maken hij kwam n.l. niet eens zo heel erg hard neer, en in de lijmverbindingen zat maar weinig lijm vond ik zelf.

Na 2 uurtjes werk zit het hout bijna allemaal weer in elkaar morgen even wat folie halen als ik daar tijd voor heb en dan woensdag opnieuw proberen de folie erop te spannen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Pech, maar een troost, daar is nog steeds niet EEN boven gebleven, ook niet met de beste piloot aan de knuppels.;)

Mvg Pascal.

Dat is ook weer waar gisteren was er nog iemand op de club die een big lift crashte hij vliegt al heel wat jaren helaas was er een vleugel helemaal aan gort, vrij nieuwe motor kapot romp was ook wat korter geworden, hij was zo hard neer gekomen in een bevroren sloot dat is vast in het ijs zat...

full

full

Zo vanavond de folie erop gespannen. en hij is bijna weer vliegklaar de antennte nog even vastgelijmd en die moet nu nog even drogen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja dit was de eerste keer met de folie vond het wel een leuk klusje. wel verbazend hoe strak je kunt afwerken met oracover.

ook ik heb een kadett gehad en ook deze is na een foute landing en niet eens heel erg hard tegen de grond gekomen en ook helemaal totaal los, ik vindt de graupner kadett ook niet heel erg stevig.
best wel verstandig om je kadett iets te verstevigen dat heeft hij wel nodig

Back