opnieuw folieen

hallo,
Ik ben bezig met het opnieuw folieen van mijn vliegtuig. Na het kaalhalen zag ik dat er behoorlijk veel vettigheid van de brandstof kan dit kwaad? En hoe kan ik dit verwijderen zodat de folie weer zal hechten? Ook zit er nog wat resten van de oude folie hoe kan je dit makkelijk verwijderen?
Grt Robert

Posted via Mobile Device

De resten folie kan je verwijderen met een verfbrander, dan steek je de lijmresten er zo van af. Vettig hout kan je ook behandelen maar waarmee weet ik niet meer (wel es gelezen):)

Ik heb een wattenstaafje deze ingedumpeld in tinner ervoor gezorgt dat het hout behoorlijk nat en doorweekd is en daarna met een stofzuiger alles weer opgezogen.(met een zelf gemaakte mondstukje)
Let we op dat tinner lijm verbindingen oplost dus raadzaam dan kleine stukjes te doen en eventueel iets lijn aanbrengen.
Daarna zal er geen probleem zijn om met oracover eroverheen te plakken.

grt Trion

opnieuw folie'n

Men maakt de kist geheel kaal.Op de plaats waar er veel oli en vet zit maak je zo goed als het kan schoon met een stuk keukenrol doordrenkt met tinner [wel in de buitenlucht].
Laat alles even drogen en zet een spuitbus spuitlijm van bison klaar.Men neemt nu weer een stuk keukenrol en smeert de romp waar de vet en olie resten op zaten in met tinner daarna pakt men de spuitbuis en spuit direct de lijm op de romp. Laat de lijm nu maar een uurtje drogen hij mag zelfs meerdere uren drogen .Men zal zien dat we een goede ondergrond hebben om opnieuw over te gaan met met oracover opnieuw te folieén .
De ondergrond voelt voor men begint wat plakkerig aan maar als men hem verwarmd met het folie'n zal de bisonlijm weer zacht worden en dan weer voor een goede hechting zorgen voor de folie.
Mvg Katana

Balsaloc heet dat. Zit in een klein glazen potje. Het is net witte houtlijm. Ook gebruikt voor mijn Oxalys waarvan de neus in de olie zat. Folie liet niet meer los na die tijd. Kost rond de €5 bij de modelbouwzaak.

Ik heb een wattenstaafje deze ingedumpeld in tinner ervoor gezorgt dat het hout behoorlijk nat en doorweekd is en daarna met een stofzuiger alles weer opgezogen.(met een zelf gemaakte mondstukje)
En er is verder niets gebeurd? Gefeliciteerd!
Want het opzuigen van mengsel van lucht en super brandbare tolueen / xyleen dampen door een apparaat met vonkende schakelaars en koolborstels komt je meestal op een stevige knal en mogelijk begin van brand te staan.
Niet meer doen.....

Back