Opnieuw nieuw hier.

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Maus0506, 20 aug 2016.

  1. Maus0506

    Maus0506

    Lid geworden:
    10 jun 2011
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Rotterdam Overschie
    Hallo allemaal. Ik heb me een aantal jaar geleden aangemeld en ben daar door omstandigheden niet mee verder gegaan. http://www.modelbouwforum.nl/threads/voorstellen-met-hpi-mt2.137428/#post-2160887

    Intussen ben ik samen gaan wonen, en heb ik een andere baan. Nu werkzaam bij een grote roltrap en liften fabrikant als servicemonteur roltrappen. Voornamelijk bij de RET (metro Rotterdam) en vele winkels in en om Rotterdam. Werkzaamheden varieren van onderhoud tot grote reparaties en storingen. Sleutelen aan grote machines heb ik dus inmiddels wel geleerd. Lagers vervangen van 20cm doorsnee.

    Inmiddels ben ik weer leuk met RC bezig. De HPI uit het topic hierboven heb ik vergeven aan mijn alleraardigste buurman, gezien het feit dat er teveel werk aan zat om hem in orde te krijgen, en ik liever met elektro rijd ivm geluidsoverlast.

    De hobby heb ik weer opgepakt nadat ik bij de Action een drone kocht voor wel 16 euro. Daarvan heb ik na ruim 20 lipo's en 200x neerstorten nog steeds een hoop lol. Ding werkt nog steeds erg leuk. Nadat ik hem telkens aan de grond moest houden wegens wind, ben ik me weer gaan verdiepen in auto's. Nu wil het toeval dat ik verhuist ben en door m'n buren weet ik nu dat ik niet zo ver bij Quartel vandaan woon. Erg gevaarlijk zoiets.
    Ik beperk het vliegen in de straat op hooguit 2 meter hoog en erg dichtbij (max 5m). Het landen op kleine objecten (kliko's, struiken etc) vind ik leuker dan heel hoog of snel vliegen. Ik oefen dan ook meer de behendigheid in het stilhouden en precies vliegen. Ik wil er ook geen overlast mee veroorzaken bij de buurt. Niet iedereen zit te wachten op gezoem heel de tijd om zich heen.

    Na enkele bezoekjes aan quartel waarbij ze na de 3e keer in anderhalve week riepen 'Jij weer?!' heb ik een klein betaalbaar autootje gekocht om te spelen rondom huis. We wonen aan een dijkje met rotsblokken tegen golfslag, tussen de dijk en de rotsen is nog leuk te rijden met de auto. Het betreft een Monstertronic (WLtoys?)

    [​IMG]

    Het autootje rijd voor de 99 euro RTR erg leuk. Inmiddels heb ik 2 nieuwe schokbrekers moeten kopen na een crash, en het eerste onderhoud van het vullen hiervan is geweest. Nooit gedaan, want ik wist niet dat dat moest.
    Ik heb ook de banden verwisselt voor de grotere versie van de monstertruck variant van deze auto. Dat rijd een heel stuk beter. Minder grip op de weg maar hij ligt wel een stuk hoger waardoor grasrijden ook mogelijk word.

    En nu... Ja. Dan kom ik weer bij quartel voor onderdelen en sta ik toch te kwijlen bij de wat grotere modellen. M'n buurman verdiept zich er ook in, rijd niet. Maar die kijkt urenlang forums en filmpjes, wist mij te vertellen dat ik een Traxxas moest nemen, de Stampede of X Maxx. Beide auto's ken ik niet, de Xmaxx vind ik wel te groot. (klein huis.. ;))

    We gaan zoeken, bij deze voor jullie wat informatie over waar ik zoal op let of belangrijk is.

    Ik heb een voorliefde voor HPI, geen idee waarom. Zal komen doordat ik er een heb gehad, en wellicht dat het wat degelijker lijkt in dezelfde prijscategorieën. Prijsidee: rond de 500€ maximaal ex accu's, lader heb ik, Wizard X65. (laad nu dus de 1100 accu van de WLtoys :p)

    Wat heb ik gezien, voornamelijk truck's en geen buggy's.
    HPI Savage XS (nadeel gevonden, net geen 1:10 ivm uitwisselbare onderdelen?, wel erg degelijk?)
    HPI Bullet. Nadelen lijken dat de aandrijflijn snel stuk is?
    Op aanraden van verkoper: Kyosho DMT VE, geen ervaring met dit merk en type.
    Traxxas truck iets met 4 wiel aandrijving.

    Ik ben meer van het rustig rijden door een bos, dan het snel over een heuvel vliegen. Voor mij staan vooraan:
    Degelijkheid
    Verkrijgbaarheid onderdelen
    Goede offroad (bijna crawler) capaciteiten.
    Mogelijkheden tot upgraden van degelijkheid.

    Snelheid is dus niet zo mijn ding. De 1:18 auto die ik nu heb haalt volgens opgave 50, ik hou een stel wielrenners bij dus het zal redelijk kloppen. Ik vind 't hard zat zo.

    Ik heb ook gekeken naar de Wheely king, maar deze lijkt weer een hoog plastic gehalte te hebben. Ik vraag me ook af hoe lang dat heel blijft en hoelang er spul voor te koop is.

    Afijn, hele waslijst. Ik ga ondertussen lekker verder topic's doorspitten met ervaringen. Dank alvast voor reacties en veel plezier deze zaterdag met crossen!

    Maurice
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2016
  2. Maus0506

    Maus0506

    Lid geworden:
    10 jun 2011
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Rotterdam Overschie
    Oeh, een Traxxas Summit of Telluride vind ik ook leuk. Waarom de summit, vanwege z'n versnellingsbak!
     
  3. DollarHobby

    DollarHobby

    Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Berichten:
    411
    Locatie:
    rijssen
    Geen HPI nemen. Is tijdelijk uit productie en failliet verklaard. Is nu overgenomen door Ripmax en wie weet komen die modellen nooit weer terug. Dan vallen er geen onderdelen meer te bestellen van de eerdere HPI modellen.

    Heb me er niet erg in verdiept omdat HPI erg slechte diffs moest bevatten. Dus zekere voor onzekere genomen en ander merk gekozen.

    Dus HPI zou ik eigenlijk niet op de keuzelijst zetten. Maar ik heb gewaarschuwd bij deze. Nogmaals: even goed checken hoe nou zit met Ripmax.

    Hoop voldoende info zo.

    Link naar de gebeurtenissen: http://hpiracing.world/en/article/view/2016053101
     
  4. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Hpi is en blijft gewoon de modellen leveren. Dat is al bekend gemaakt.
    Het is ook nog steeds 1 van de bekendere merken en kwalitatief erg sterk.

    En wat betreft de diffs, daar hoor je nagenoeg geen slechte berichten over dus dat verhaal van jou klopt niet helemaal.
     
  5. Maus0506

    Maus0506

    Lid geworden:
    10 jun 2011
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Rotterdam Overschie
    Hmm ik had wel zoiets gelezen, maar bij de onderdelen levering niet stilgestaan. Dan voorlopig even geen HPI. Jammer, want het is wel fijn spul.
     
  6. DollarHobby

    DollarHobby

    Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Berichten:
    411
    Locatie:
    rijssen
    Naja ik dacht laat ik waarschuwen. Zoals gezegd heb ik het niet gehad dus ivm met horen zeggen van slechte diffs.
    Ik heb een modelmagazine waarin een aantal dingen erover werden gezegd. Toen was alles niet zeker. Maar had er verder niet in verdiept vandaar dat ik het even apart opschreef misschien
     
  7. Maus0506

    Maus0506

    Lid geworden:
    10 jun 2011
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Rotterdam Overschie
    Bij de Bullet lees ik dat soort dingen her en der wel. Ik weet echter niet of het bij andere merken ook zo gaat?
     
  8. DollarHobby

    DollarHobby

    Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Berichten:
    411
    Locatie:
    rijssen
    Misschien niet de hoop opgeven hier is iemand die meer weet

    Andere types bedoel je?
     
  9. Maus0506

    Maus0506

    Lid geworden:
    10 jun 2011
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Rotterdam Overschie
    In de 2 Bullet topic's lees ik verschillende ervaringen over de diffs. De ene rijd er 3 keer mee, de ander een jaar. Een en ander zal wel liggen aan de rijstijl en onderhoud.

    Er is veel keus, dat heb ik al gezien. Ik kijk bijvoorbeeld nu bij Toprc, daar sorteert de website op soort auto. Nu kijk ik in de categorie 'Truck' en dan krijg ik 4 pagina's resultaten.
     
  10. Rednas_N

    Rednas_N

    Lid geworden:
    3 mei 2012
    Berichten:
    286
    Locatie:
    Dordrecht
    Ik ben van plan binnenkort een Arrma Kraton te kopen. Heb je daar ook al naar gekeken? Of überhaupt het merk Arrma? Schijnen ook erg degelijk spul te verkopen.
     
  11. Maus0506

    Maus0506

    Lid geworden:
    10 jun 2011
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Rotterdam Overschie
    Ook gezien. Het is lastig zonder het in het echt te zien.

    Na avonden youtuben blijf ik ook een liefde hebben voor de CC01..
     
  12. Maus0506

    Maus0506

    Lid geworden:
    10 jun 2011
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Rotterdam Overschie
    Ik ben eruit dat ik voor een 'scaler' wil gaan, als ik de juiste soort auto bij de juiste naam noem zo.
    Een Tamiya CC01 of Axial SCX10, of iets wat erop lijkt.

    Vind ik toch leuker dan de Stampede-achtige modellen.
     
  13. Maus0506

    Maus0506

    Lid geworden:
    10 jun 2011
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Rotterdam Overschie
    ...Axial SCX10 dus. Betere rij-eigenschappen als ik de fora mag geloven. Nu nog twijfel tussen de kit en RTR versie. Op zich is een 'luxere' zenderset niet verkeerd, daar kun je de verlichting mee schakelen als ik het goed heb?

    Andere motor, eventueel gelijk bl is dan ook een optie.
     
  14. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    SCX10 rijdt beter dan een CC-01 inderdaad, maar daar zit dan ook een flink prijsverschil tussen.
    En imho is een CC-01 toch iets meer schaalgericht in rijgedrag dan een SCX10.

    Verlichting zul je dan ook zelf moeten inbouwen, zit volgens mij standaard op geen enkele SCX10.
    Als je dan toch bezig bent kun je gelijk voor de SCX10.2 gaan :)

    Motor, gewoon een nette 35-55turns brushed set is het beste voor een SCX10, zeker als je ook modder, water etc. gaat tegenkomen.
    Anders kom je uit bij sensored brushless om een beetje soepel langzaam te rijden en die vinden water niet zo heel erg leuk.

    [edit] neem ook hier eens een kijkje: http://www.modelbouwforum.nl/threads/rock-crawler-en-scaler-topic.122095/
     
  15. Maus0506

    Maus0506

    Lid geworden:
    10 jun 2011
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Rotterdam Overschie
    Kijk mooie info. Ik vroeg me af juist of brushless niet beter zou zijn, vanwege het precieze wegrijden. Wat is het grote verschil met de 2, behalve dat ik hem alleen als kit zie tot nu toe?

    Topic was ik al tegengekomen. Ideaal trouwens hier dat vele auto's hun eigen topic hebben. Zo blijft het overzichtelijk zoeken :)
     
  16. Maus0506

    Maus0506

    Lid geworden:
    10 jun 2011
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Rotterdam Overschie
    Even zitten zoeken. De verschillen lijken niet bijster groot. Toch vind ik het prijsverschil met de CC01 en SCX10 wel wat groot. De CC01 is een stuk goedkoper en als je dan diverse upgrades doet tot hetzelfde bedrag, heb je ook een leuke auto.

    Wellicht begin ik toch eens met de CC01. Gewoon om eens te proberen hoe het sleutelen en rijdend houden is. Duurder kan altijd nog :)
     
  17. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    De SCX10.2 heeft diverse verbeteringen ten opzichte van de SCX10, op de site van Axial zelf kun je de verschillen teruglezen:
    http://www.axialracing.com/products/ax90046
    De SCX10.2 is er in zowel kit als RTR vorm.

    CC-01, heb er zelf ook een, het is echt een hele leuke auto, maar heeft redelijk wat werk nodig om hem betrouwbaar mee te laten komen.
    Uit de doos qua rijgedrag ook niet te vergelijken met de SCX10 die ik heb gehad.
     
  18. Maus0506

    Maus0506

    Lid geworden:
    10 jun 2011
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Rotterdam Overschie
    Ik had de site van Axial al gezien. Maar nu na wat avonden lezen worden de termen me steeds duidelijker. Dank voor de info! :D

    CC01 is ook een hoop over te lezen. Ik ben onlangs bij PKracing geweest omdat ze daar een SCX10 hebben, gewoon om eens te voelen. Lijkt me ook een superding. De verkoper raadde me ook aan te gaan voor de SCX, en dan de kitversie. RTR kan wel, maar alles is met 'net niet' onderdelen in elkaar gezet. Qua prijs scheelt het ruim 100 euro (kit duurder) wat we zo als ruwe schatting konden maken.

    Hoe zit het met onderdelen en upgrades van beide auto's, zijn die altijd goed leverbaar en ook in nederland? Ik lees veel over Hobbyking, echter heb ik 0.0 ervaring met bestellingen in het buitenland, zelfs niet bij DealExtreme. Hier ben ik dan ook wat huiverig voor.

    De CC01 stuurupgrade is zo te leveren hier bij de lokale zaken. Lagertjes kan ik ook altijd wel aankomen.

    Het mooiste lijkt me nog een Landrover kap voor een van de 2 chassis.
     
  19. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    Het is ook maar net wat je zoekt qua rijgedrag.

    Verkrijgbaarheid van Tamiya is naar mijn ervaring dramatisch in Nederland, dat bestel ik altijd in Duitsland, gaat prima en indien op voorraad binnen een week in huis.
    Axial is wat dat betreft een stuk beter.

    HobbyKing verkoopt naar mijn weten geen upgrades voor deze auto's, wel gigantisch veel op het gebied van accu's, laden, motoren, regelaars, servo's etc.

    Landrover body is te krijgen van RC4WD, maar beide chassis hebben aanpassingen nodig om deze mooi pas te maken.
    Of gaan voor de RC4WD Gelande kit.... Maar die is een iets andere prijsklasse :D
     
  20. Maus0506

    Maus0506

    Lid geworden:
    10 jun 2011
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Rotterdam Overschie
    Gisteren bij toeval een CC01 Toyota land cruiser zien staan, RTR. Lijkt me een mooie basis. Even laten bezinken en forums lezen :)

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina