Opnieuw nieuw hier.

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Maus0506, 20 aug 2016.

  1. Maus0506

    Maus0506

    Lid geworden:
    10 jun 2011
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Rotterdam Overschie
  2. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.835
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Zo, die trailer heb je snel in huis! Wordt zo stilletjes aan een uitgebreide set, beginnende van een standaard RTR'tje.
     
  3. Maus0506

    Maus0506

    Lid geworden:
    10 jun 2011
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Rotterdam Overschie
    Snel in huis omdat ik hem opgehaald heb bij Toemen. Die hadden hem op voorraad :)

    Gaat inderdaad snel als ik kijk naar m'n eerste posting..
     
  4. Maus0506

    Maus0506

    Lid geworden:
    10 jun 2011
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Rotterdam Overschie
    [​IMG]

    Verlichting werkt nu ook :)
     
    Synasthesia en Caretaker vinden dit leuk.
  5. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    Gave combi zo :)
    Nu nog een mooie drifter oid op de trailer :D
     
  6. Maus0506

    Maus0506

    Lid geworden:
    10 jun 2011
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Rotterdam Overschie
    Ja er moet nog iets op komen. Drifter/onroad is leuk maar dat heb ik hier nergens in de buurt. Vrees dat ik er dan een beetje weinig gebruik van ga maken.

    Zit stiekem te kijken naar een GF01 Landcruiser, die past nét.
     
  7. Maus0506

    Maus0506

    Lid geworden:
    10 jun 2011
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Rotterdam Overschie
    [​IMG]

    Alu motorplaat kwam nog met een verdwaald pakketje mee. Gelijk maar even ingebouwd :) Je ziet er ongeveer niks van als ie dicht is ;D
     
  8. Maus0506

    Maus0506

    Lid geworden:
    10 jun 2011
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Rotterdam Overschie
    Herinner je je posting nog?

    [​IMG]

    [​IMG]

    De Landcruiser voorzien van lampen achterop.
    Ik mistte wat licht aan de achterzijde met rijden, zeker op moeilijk begaanbare stukken. Ik heb een extra gaatje van 3mm geboord aan de zijkanten van de lampjes, hierin de oranje ledjes gemonteerd voor de richtingaanwijzer. Ik zal het niet echt nodig hebben maar vond het wel een leuke extra.

    [​IMG]

    De richtingaanwijzers, rem en achteruitrijlichten werken niet met de lichtregelaar zoals ik het wil, reageert veel later dan de ESC doet. Ik heb nog zitten klooien met de zender om ze als ch 3 en 4 eerder te laten schakelen, maar helaas... De auto gaat eerst rijden en bij hogere snelheid gaan de lampen pas aan.
    Nu heb ik de richtingaanwijzers en achterlichten op een apart kanaal gezet, met een knopje te bedienen :p

    [​IMG]

    En ik heb er nog een 2e CC bij.

    [​IMG]

    Hier nog niets aan gedaan. Is een rollend chassis. Motor heb ik, evenals de regelaar, servo en een lagerset. De ontvanger is nog onderweg.
    Mooi voor op de trailer :)
     
    Tamaniac vindt dit leuk.
  9. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.835
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Hoe is ondertussen de ervaring met de alu upgrades? Merk je veel verandering in het rij- of stuurgedrag, of gewicht?
     
  10. Maus0506

    Maus0506

    Lid geworden:
    10 jun 2011
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Rotterdam Overschie
    Gisteren toevallig gewogen, hij weegt met accu en dakrek/lampjes 2.6kg volgens de personenweegschaal. Ik heb ook lood aan de binnenzijde van de velgen gelijmd.

    Rijgedrag is veel beter. Rijd strak over de weg, helt leuk over in bochten, net echt. De enige speling die nu nog in de stuurinrichting zit is de servo zelf. De rest heeft nagenoeg geen speling.
     
  11. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    Leuk om te lezen allemaal aangezien ik ook nog steeds met de CC-01 bezig ben en eenzelfde route volg haha.
    GPM stuurdelen staan in bestelling nu.
    Die 2e CC is wel een erg leuke body geworden zeg, maar ik ben bevooroordeeld aangezien ik die body zelf ook heb :p

    Ik heb ook een HobbyWing Crawler WP regelaar besteld, een stuk beter dan dat gekke standaard ding want die heeft tenminste een dragbrake en fatsoenlijke lipo cut-off.
    En binnenkort een 35 of 55turns motortje aanschaffen om de snelheid er wat uit te halen.
     
  12. Maus0506

    Maus0506

    Lid geworden:
    10 jun 2011
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Rotterdam Overschie
    Ik heb een truck motor 2ehands bij Quartel vandaan. Is niet bekend hoeveel turns ofzo, enige maar was dat hij een stukje langer is, was even pielen om in te bouwen. De regelaar is een goedkope Absima van de conrad, moest gewoon 'iets' hebben wat waterbestendig is.

    De Pajero heb ik zoals op de foto van MP geplukt, rollend chassis gebouwd en deels gelagerd. Heeft wel wat draaiuren maar vrijwel nieuw. Kap was al in deze conditie.
     
  13. Maus0506

    Maus0506

    Lid geworden:
    10 jun 2011
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Rotterdam Overschie
    Lipo cuttof heeft de Absima ook, maar ik zie het nut niet zo van lipo in zo'n autootje. Heb een setje 5Ah Nihms en kan daar uren mee rijden.
     
  14. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    Ja snap ik, maar ik heb enkel Lipo's voor in mijn andere auto's, en de regelaar is goedkoper dan een beetje een fatsoenlijke nimh, dus dan is de keuze snel gemaakt :)
    Daarnaast mis ik met de standaard regelaar ook echt een dragbrake, gas loslaten op een helling en hij dendert gelijk naar achteren :p

    Was alleen even rommelen om de Lipo pas te maken, maar ook dat zit prima nu.
    De regelaar en een 55t motor zijn onderweg, als het goed is over een week of 2 binnen.
     
  15. Maus0506

    Maus0506

    Lid geworden:
    10 jun 2011
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Rotterdam Overschie
    Dragbrake in de Absima doet niet erg veel. Hij remt iets met gas loslaten, maar hij rijd gewoon naar beneden.
     
  16. Maus0506

    Maus0506

    Lid geworden:
    10 jun 2011
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Rotterdam Overschie
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Inmiddels alles bekabeld met stekkers zodat de kap er makkelijk af kan. Richtingaanwijzers in de lampen op de bumper en achterop dak, deze kunnen oranje knipperen of wit continu branden, bedienbaar via zender.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    En CC02 rijd ook :auto-swerve:
    HPI servo uit een Savage, GPM stuursetje en wielophanging ('Knuckle arms'), TEU 105 ESC, standaard 27T motor met 20t tandwiel, Spektrum SR310 ontvanger, lichtschakelaar op servokanaal.
    Morgen eens verzinnen hoe ik de kap ga monteren. In de voorkant zitten al bevestigingsgaten, achter nog niet. Ik wil hier ook zo'n ideale magneetsluiting in hebben zoals de Landcruiser. Ook moet er nog een bumper op, nu is de kap vrij onbeschermd.
     
  17. Maus0506

    Maus0506

    Lid geworden:
    10 jun 2011
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Rotterdam Overschie
    Vandaag de eerste rit met de trailer gemaakt met de Pajero erop.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    De trekhaak moet steviger, deze buigt om. Verder rijd het erg leuk en de Landcruiser heeft er geen moeite mee. De Pajero de aanhanger oprijden vergt wat precisie, zeker met op tijd remmen.
     
  18. Maus0506

    Maus0506

    Lid geworden:
    10 jun 2011
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Rotterdam Overschie
    [​IMG]

    Klein (ver)bouwprojectje erbij. :p
     
  19. Maus0506

    Maus0506

    Lid geworden:
    10 jun 2011
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Rotterdam Overschie
    Inmiddels de verzameling uitgebreid, een TRX-4 en 3 stuks CC01's, waarvan 1 de zwarte Lowrider. Ik ben net klaar met de montage van de trekhaak onder de nieuwe TRX :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  20. BertusvB

    BertusvB

    Lid geworden:
    14 sep 2011
    Berichten:
    1.258
    Locatie:
    Hoeksewaard
    Eindelijk een foto die ik kan zien! De laatste dus.
    Wat is dat Bucket gedoe?
    Foto's gewoon, in klein formaat, uploaden s.v.p.
    Prachtig set! :yes:
     

Deel Deze Pagina