oproep vliegers! geschikte vlieglokatie voormalig Hontenisse

Discussie in 'Verenigingen' gestart door drestar, 23 jun 2009.

  1. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    langs deze weg zou ik graag eens met vliegers in en omgeving Terneuzen,heel zeeuws-Vlaanderen of Belgie in kontakt willen komen om samen eens bij elkaar te komen op de lokatie Axelse vlakte achter de Sagro tussen terneuzen en Axel om dit stukje grond (zie foto en filmpje)om te toveren tot geschikte vliegplaats want als het ergens bij ons kan moet het hier zijn.100 x100 meter zou al genoeg zijn .(ik kan zelfs nog met veel minder)

    de grond is er vrij vlak,er moeten alleen veel losliggende stenen en onkruid weg gehaalt worden.daarna zou er heerlijk gevlogen kunnen worden.de omgeving is erg ruim en er staan geen bomen in de directe nabijheid.misschien kunnen we na een tijdje zelfs wel een clubje oprichten.dan wel of niet officieel voor zolang het duurd,je moet toch ergens beginnen,en op andere stukken grond in de omgeving zijn ze ook regelmatig met paragliders bezig,en op een steenworp afstand bevind zich een motorcross terrein.ook komen er veel gewoon met hun wegmotor of auto crossen.dus ik denk dat het hier om regelmatig te vliegen wel een goede kans van slagen heeft.

    ik hoop op reakties!

    [​IMG]

    Imageshack - 090623201703.mp4
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2009
  2. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    ziet er inderdaad uit als mooie locatie om te vliegen, mits er even gemaaid word etc:)

    Succes!
     
  3. simendewulf

    simendewulf

    Lid geworden:
    5 okt 2004
    Berichten:
    3.030
    Locatie:
    evergem
    is waarschijnlijk de oude lokatie van de vliegclub van Terneuzen
    ( DRESTAR , neem eens kontakt op met RINUS ,en de Gemeente )
     
  4. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen

    zeker weten! en een zee van ruimte daar.prima stek!

    inmiddels heb ik de eerste anmelding via pb van iemand uit zeeland die geinteresseerd is al binnen :D
     
  5. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen

    hallo simen,ik weet niet of dit de oude lokatie is.de axelse vlakte is groter dan alleen die plaats op de foto.en het terrein lijkt daar allemaal op elkaar

    maar ik heb allang hierover kontakt gehad met Rinus,

    die heeft het opgezocht en vond het ook een goede plek
    als hij binnenkort tijd heeft gaan we op een avond samen kijken.
     
  6. simendewulf

    simendewulf

    Lid geworden:
    5 okt 2004
    Berichten:
    3.030
    Locatie:
    evergem
    ik denk als hij goesting heeft,
    tijd zat , heeft deze
     
  7. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    is druk met verbouwen heb ik vernomen,

    maar dat doet er niet toe..als je zelf zin hebt en vliegers kent die ook wel eens willen komen.ze zijn welkom!
     
  8. simendewulf

    simendewulf

    Lid geworden:
    5 okt 2004
    Berichten:
    3.030
    Locatie:
    evergem
    de oude ploeg van vroeger is klaar, maar ik heb geen goesting om WILD te VLIEGEN .
     
  9. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    gedoogd vliegen denk ik dat het eerder wordt.we hebben alle steun van de toppartij voor gemeente belangen
     
  10. simendewulf

    simendewulf

    Lid geworden:
    5 okt 2004
    Berichten:
    3.030
    Locatie:
    evergem
    eerest op papier he Andre , woorden zijn woorden
    ik heb veel woorden gehoord in OOSTBURG , maar wat brachten deze een geploegd veld
     
  11. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen

    dat was de schuld van het bestuur
     
  12. simendewulf

    simendewulf

    Lid geworden:
    5 okt 2004
    Berichten:
    3.030
    Locatie:
    evergem
    100% gelijk , het oude bestuur gaf nog minstens 1 x in de maand een vergadering , nuttig of niet ze was er .
    Nu het nieuwe bestuur???? ? HEEFT NOOIT ENIG BLIJK GEGEVEN , om de vliegplek te behouden , laat staan wel te verwijderen .web site weg - plein laten omploegen - materiaal weg of verdwenen .
    wel zijn ze zeer goed in het versturen van DREIGBRIEVEN
     
  13. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    ook weer helemaal mee eens Beerke
    maar hoezo matriaal verdwenen??? we hebben de grasmaaier toch nog wel..
    en waarom sturen ze dreigbrieven? (heb ik iets gemist?)

    het is zeer jammer van oostburg.dat had nooit gehoeven
    voor MBK Zeeuws-Vlaanderen van hetzelfde laken een pak.geen veld meer en dan is de club schijnbaar eeuwig verloren.terwijl er overal toch zoveel plaats is?

    men moet dit gewoon anders aanpakken.er is nu al dik 10 jaar overheen en we zitten nog steeds in hetzelfde schuitje.er wordt van alles belooft en ondertussen komen er waarschijnlijk nog eens meer dan 100 jaar bovenop tot niemand er uiteindelijk nog iets van weet.

    zelf actie ondernemen lijkt me het beste
     
  14. _Dutchy_

    _Dutchy_

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.352

    Hmm, een beetje een oud topic maar allez.

    Zou het relevant zijn bij deze locatie dat :
    A) De grond eigendom van Zeeland Seaports is,
    B) De locatie ong. 1,6 Km van een zweefvliegveld is (notabene in de uitloop van de start en landingsbaan),
    C) Er rondom glastuinbouw wordt bedreven,

    :confused:

    Kan aan mij liggen natuurlijk maar hoewel het natuurlijk een prachtige plek is heb je wel wat tegenwerkende factoren dunkt me ?



    ...
     
  15. simendewulf

    simendewulf

    Lid geworden:
    5 okt 2004
    Berichten:
    3.030
    Locatie:
    evergem
    inderdaad deze opstakels allen in deze omgeving .
    maar daar moet je niet naar toekijken, botsing met zwever is toch niks .
    neerstorten in de serres , klein ongelukje .
    Ik denk dat DRESTAR , zich daar niks vanaantrekt .
    is zeker geen clubbeest, heb ik ondervonden
     
  16. _Dutchy_

    _Dutchy_

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.352

    :rolling:

    Sorry, Als ik jullie 2 zo hoor kan ik alleen maar aan deze 2 mannen denken :D ;)

    [​IMG]
     
  17. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen

    het word inderdaat niet veel op deze lokatie.een tijd terug heb ik bericht ontvangen van de gemeente Terneuzen en zij schreven dat de axelse vlakte wel geschikt was om te modelvliegen maar dat een modelvliegveld in conflict zou komen met andere activiteiten,de grond staat te koop en men wil daar nieuwe bedrijven gaan bouwen,maar dat kan nog jaren duren.ik heb gelijk weer in een mail terug geschreven of er misschien een optie is om zo lang mogelijk toch te mogen vliegen voor dat ze ergens echt gaan bouwen en er goede afspraken over te maken voor als het daar weg moet.en vandaag heb ik weer bericht gehad dat ze het weer opnieuw gaan bekijken.het zal wel lang gaan duren net als de eerste keer heb ik 4 maanden op antwoord moeten wachten..

    maar ondertussen ben ik met iemand via het forum in kontakt gekomen die toestemming heeft om ergens te mogen vliegen in het voormalige hontenisse..(15km van terneuzen) vorige week ben ik voor het eerst geweest en we hebben daar een zee van ruimte.

    een heel groot veld met een ligging dat je met je rug naar de zon toe staat en ver voor je kan vliegen zonder bomen en huizen in de directe nabijheid.het veld is bezaaid met gras en staat er netjes en niet te lang bij.op sommige stukken zijn er wel wat kleine putjes maar over het algemeen zijn er flinke stukken behoorlijk vlak.

    we zijn dan ook van plan om een groot vlak stuk af te gaan zetten met lint voor een schadeloze landing.in principe kan er ook van alle kanten geland worden en er mag op elke dag van de week gevlogen worden en dat maakt het zeer aantrekkelijk.het enige nadeel is dat het veld wat alleen in de zomermaanden voor graszaad gebruikt wordt,hoogstwaarschijnlijk volgend jaar oktober omgeploegd zal worden.maar we hebben het idee om in onderhandeling te gaan met de eigenaar voor een stukje grond daarvan of ergens anders waar het net zo geschikt is.

    en we willen in de toekomst met enkele geinteresseerde personen tegen betaling van een acceptabel bedrag voor de grond onder elkaar gezellig gaan vliegen.dus bij deze kan ieder die graag in zeeuws-vlaanderen bij elkaar wil komen om te vliegen zijn interesse tonen.(ook kan het vliegen geleerd worden)
     
  18. pascall

    pascall

    Lid geworden:
    8 mrt 2008
    Berichten:
    1.539
    Locatie:
    zeeuws-vlaanderen
    Hoi Andre. Even weer wat informatie vergaard over enkele mogelijke vlieg lokaties. Er zijn wel een paar opties, maat het geluid gaat mogelijk voor problemen zorgen. ik ga zo snel mogelijk naar desbetrefende persoonen voor tekst en uitleg. je hoort er van.
     
  19. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    voor het geluid kunnen we dan nog altijd alleen met 4-takt en elektro vliegen.
    ik ben benieuwd wat je overeen kan komen.als er meerdere plaatsen zijn moet het toch wel eens ergens lukken denk ik..:)
     
  20. simendewulf

    simendewulf

    Lid geworden:
    5 okt 2004
    Berichten:
    3.030
    Locatie:
    evergem
    het is nog niet begonnen, er zijn al geluidslasten ???

    VOOR MIJ NIET MEER .
     

Deel Deze Pagina