Ik vrees dat ik hier tot scha en schand moet bevestigen dat je ze beter halfvol opslaat zoals in 't sticky toppic.
Ikzelf zit beroepsmatig in de batterijwereld (industrieel gel, AGM) en daar was altijd de stelling: batterij moet zoveel mogelijk in opgeladen status zijn.
Echter heb ik zopas enkele weken moeten wachten op een nieuwe stuurkaart voor m'n MCPX. Is deze tijd waren de lipo's volledig opgeladen.
Bij de eerste maal herladen stelde ik meteen vast dat de laderspanning bijna meteen naar 4.2V ging, zelfs al waren de LIPO's ontladen.
De LIPO's nemen de lading niet meer zo snel op, of ze deze minder snel afgeven is me niet zo duidelijk. Maar er is zeker beschadiging opgetreden...
Dus...Lipo's gedeeltelijk geladen houden is de boodschap.
Ikzelf zit beroepsmatig in de batterijwereld (industrieel gel, AGM) en daar was altijd de stelling: batterij moet zoveel mogelijk in opgeladen status zijn.
Echter heb ik zopas enkele weken moeten wachten op een nieuwe stuurkaart voor m'n MCPX. Is deze tijd waren de lipo's volledig opgeladen.
Bij de eerste maal herladen stelde ik meteen vast dat de laderspanning bijna meteen naar 4.2V ging, zelfs al waren de LIPO's ontladen.
De LIPO's nemen de lading niet meer zo snel op, of ze deze minder snel afgeven is me niet zo duidelijk. Maar er is zeker beschadiging opgetreden...
Dus...Lipo's gedeeltelijk geladen houden is de boodschap.