Ordering from UK

• Topicstarter Topicstarter vishdes
  • Startdatum Startdatum
V

vishdes

Guest
Hello,

I was wondering if I order anything from vendors in UK will I be charged any customs duties here in the Netherlands??

Are there any taxes levied??

Regards,
Digvijay

Yep, you pay about 25% tax on your item(s) and shipping.
It's much cheaper to buy from the u s and the a btw.

Volgens mij is er binnen de EU vrij verkeer van mensen en goederen.

UK hoort bij de EU.

Dus geen invoerrechten op spullen die je in de UK bestelt.

Wél verzendkosten uiteraard :-)

Volgens mij is er binnen de EU vrij verkeer van mensen en goederen.

UK hoort bij de EU.

Dus geen invoerrechten op spullen die je in de UK bestelt.

Wél verzendkosten uiteraard :-)

klopt, en buiten de EU is het gewoon 19% + een eenmalig bedrag van 9 euro, tenzij de spullen minder dan 22 euro zijn als ik het goed heb, dan is het gratis:)

There are no extra taxes when you order from the UK because the UK is part of the EU. You only pay taxes when ordering from outside the EU. With the dollar getting stronger again, ordering from the EU becomes more interesting again anyway.

So the question still remains. Will I be charged extra taxes or not? Coz some see to say yes and some no.

So the question still remains. Will I be charged extra taxes or not? Coz some see to say yes and some no.

From experiance: You need to pay Dutch tax 19%. Here the explanation:

Leveringen van accijnsgoederen aan particulieren
Als u accijnsgoederen levert aan particulieren, maakt het voor de btw-heffing verschil wie het vervoer verzorgt. Als u goederen levert aan particulieren en de particulier verzorgt zelf het vervoer naar zijn eigen land, moet u in Nederland over uw levering btw aangeven en afdragen. Als u voor het vervoer van de accijnsgoederen zorgt, is uw levering belast in het land van de particulier (het land van aankomst van de accijnsgoederen). In dat geval moet u in het land van de particulier de btw aangeven en betalen.

Let op!

Als u zelf de goederen vervoert naar het land van de particulier, verricht u een afstandsverkoop en moet u btw betalen in het land van aankomst van de goederen, óók als u het drempelbedrag voor afstandsverkopen niet overschrijdt en óók als u in eigen land een kleine ondernemer bent. Een afstandsverkoop van accijnsgoederen aan een particulier is dus altijd belast in het land van aankomst van de goederen.

zucht Nismo.....ik mag hopen dat je zakelijk wat handiger bent...het gaat om een particulier...

Wanneer hoef ik geen belastingen te betalen? (tot en met 30 november as.)
U ontvangt goederen uit het buitenland? Dan hoeft u geen douanerechten en geen omzetbelasting te betalen als:

de goederen komen uit een ander EU-land
de goederen komen uit een niet-EU-land en de waarde van de goederen niet meer is dan € 22

meer info: Kopen via internet of postorder door particulieren

and in English..... YOU DONT HAVE TO PAY TAXES!

Laatst bewerkt:
Lol... en die leverancier heeft iets van doen met de NL KvK? Just Buy and see what the bill states.

You have to look at it from a supply perspective and not buy...

The vendor has to pay. Read our national tax rules!

Volgens mij staat er toch echt een aantal keer:

"Leveringen van accijnsgoederen aan particulieren"
"accijnsgoederen levert aan particulieren"
"naar het land van de particulier"
"accijnsgoederen aan een particulier"

Laatst bewerkt:
nog één keer proberen dan, speciaal voor Nismo...

De steller van de vraag woont in Nederland, spreekt Engels blijkbaar. Hij wil iets bestellen bij een winkel in Engeland en laat dit naar Nederland verzenden. De verkopende partij in Engeland brengt de normale verkoopprijs in rekening, dus incl. de engelse BTW. Als de goederen in Nederland aankomen zal de Douane geen Nederlandse BTW in rekening brengen aangezien de producten uit een EU-land komen (vrijstelling). Onze vriendelijke vragensteller hoeft dus alleen de aankoopprijs in Engelse Ponden te betalen en verder geen Nederlandse euro's aan douanekosten, BTW of andere onzin. Volgens mij was dat de vraag en niet of de BTW uit Engeland erin verrekend is.

Zucht... eigenwijzen die het beter weten dan de belastingdienst zelf.

Dus hij betaald gewoon 25% VAT in the UK? Dan kan hij beter bij (ala) Modelsport aankloppen denk je niet?
Scheelt toch weer 6% ;)

Behalve dat de engelse pond op dit moment erg laag staat. Zo heeft een jongen waar ik zondag een race mee heb gereden, een maand geleden een hongnor X2 uit Engeland overlaten komen voor omgerekend 400 euro inclusief verzendkosten. En geen btw,invoerrechten o.i.d. hoeven te betalen. In nederland kost deze auto 500 euro.

If Google translate is accurate enpugh. I can somewhat understand the cause of discussion. I must clear certain things. Firstly, I live in Den Haag and was planning to buy from the UK. I haven't ordered yet, just doing a survey. Yes I was looking at the Modelsport UK website and saw that they have somewhat lesser prices than the Dutch websites that I have seen.

Correct me if I am wrong on this. But to me right now, it seems ordering from Modelsport is better than ordering from here itself. Am I wrong?? If I am then show me where the prices in Netherlands is cheaper than the landed prices from UK. I am looking at HPI or AE or Kyosho.

Again, thanks for the info in advance.

It seems to be cheaper but you have to pay some shippingcosts. Maybe some models are still cheaper then. But remember if there is a malfunction/warranty issues or questions regarding finetuning your settings i rather go to the local hobbyshop than to ask this by phone.

Laatst bewerkt:
Back