Orlandoo f150 1/35 electronica

Discussie in 'Model elektronica' gestart door mickietjuh, 12 jan 2017.

  1. mickietjuh

    mickietjuh

    Lid geworden:
    6 jul 2009
    Berichten:
    815
    [​IMG] Orlandoo 1/35

    Ik heb sinds een tijdje een orlandoo f150 opgebouwd schaal 1/35, ook meteen de elektronica besteld die er bij zou moeten.

    Nu heb ik het probleem dat mn servo stekkertje veel te klein is voor mn ontvanger, zijn hier verloop stukjes voor te krijgen of moet ik zelf gaan solderen?

    Alvast heel vriendelijk bedankt
     
  2. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.836
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Een kant-en klaar verloopstekkertje zul je (denk ik) niet snel vinden. Zo'n witte stekker lijkt me tamelijk specifiek voor dit model/merk, en allesbehalve universeel voor een servo.
    Gezien je waarschijnlijk ook weinig plaats over hebt onder de cabine voor extra kabels en stekkers, zou ik er gewoon een andere servostekker aan solderen... de kleurencode in de gaten houden, stukje krimpkous erover, ...

    Als je nú de bijhorende ontvanger (waar de witte stekker in past) niet hebt meebesteld, weinig kans dat je dat in de toekomst wél ooit doet toch?
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2017
  3. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.335
    Locatie:
    Woerden
    Verloopsnoertjes zal je inderdaad niet snel vinden. Ze kunnen vrij makkelijk storingen opleveren vandaar dat ze ook zelden gebruikt worden.
    Deze stekkertjes zijn voor de mini ontvangers. Je zal of andere servo's (de juiste servo's ;)) moeten kopen met de juiste stekkertjes of zelf nieuwe stekkertjes aan de snoertjes zetten. Met het juiste gereedschap is dat een simpel klusje wat voor twee servo's binnen tien minuten te doen is.
     
  4. xxsanderxx

    xxsanderxx

    Lid geworden:
    23 okt 2009
    Berichten:
    1.506
    Locatie:
    Alkmaar
    Als je de esc hebt die erbij hoort dan moet je die in je esc stopen.
    Er komt een signaal kabel uit je esc en die gaat in je ontvanger.

    Als je gaat zoeken dan kom je de verloop stekers voor deze servo overal tegen. Zeker als je zoekt op micro servo. Maar let op met deze servo. Ze kunnen maar 3 volt aan.
    Dus om solderen zal niet gaan.

    Gr Sander
     
  5. xxsanderxx

    xxsanderxx

    Lid geworden:
    23 okt 2009
    Berichten:
    1.506
    Locatie:
    Alkmaar
    Hier is het overzicht.

    Gr Sander.

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina