ornithopter als eindwerk

Discussie in 'Ornithopters' gestart door Nico Vanneste, 18 jan 2013.

  1. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.071
    Gefeliciteerd, hij vliegt..... Nu nog even die beweging naar links wegwerken. Hiervoor even experimenteren met een paperclipje op de neuslijst van de rechtervleugel. (even na lezen in de andere draadjes of ik nog wel goed zit)
     
  2. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.071
    Vanmorgen maar weer eens mijn "oude" Eagle eens uit de kast gehaald en vliegklaar gemaakt, kijken of die nog het luchtruim in wil.
     
  3. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.583
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    hehe idd dat kunnen we nog proberen, er was waarschijnlijk ook nog wat te veel wind... want terugkeren was moeilijk. ook viel hij iedere keer plotseling uit... ik dacht te warm worden maar neen alles blijft zeer koel...

    alles nu op 2cellen lipo...
    succes in ieder geval:p en bedankt voor de hulp
     
  4. fireforx309

    fireforx309 Guest

    mss een wat kleinere , in gewicht lichtere servo in het staartje monteren?
    nu lijkt hij nog steeds achterover te willen, als staat je staart veel meer UP. mss is dat er uit te trimmen.
     
  5. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.583
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    we zijn nu al een eindje verder, en de 2 leerlingen zijn nog altijd bezeten met het modelbouwvirus... we hebben nu opnieuw onderdelen besteld om nog 2 kestrels te bouwen, alsook een eigen "kleiner ontwerp" te proberen.
    Dit maal een rompje uit carbon, lichtere stof,...
    om hem lichter te maken gaan we de stof en de stokken ook naaien ipv de zware dubbelzijdige tape (iemand die kite's maakt zal helpen)

    nu zijn we nog op zoek naar iemand die eventueel 1,5mm carbon plaatjes kan frezen, zodat die onderdelen ook 100% juist zijn( tekening digitaal hebben we al)

    nu was er nog de vraag, waarom moet het motortje vertraagt zijn? bestaan er nu tegenwoordig nog geen genoeg brushless motortjes die rechtstreeks kunnen gebruikt worden, heeft voordelen van gewichtsbesparing, minder onderdelen die kapot kunnen gaan, minder duur,... maar wat zijn de nadelen, of waarom wordt het niet gedaan?

    Alvast bedankt, wij houden binnenkort wel een update!
     
  6. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.071
    In de vleugelslag zitten 2 dode momenten, die krijgt een motor niet overwonnen. Pas toen we naar 4 tandwielen (2 traps vertraging) gingen kregen we dit probleem opgelost.
    Helaas is al die informatie uit de begintijd weg, toen zaten we nog op een ander forum en dat is helemaal weg. De eigenaar van dat forum heeft wel nog alle info opgeslagen, maar dat is voor niemand meer bereikbaar........
     
  7. fbk

    fbk PH-SAM

    Lid geworden:
    25 apr 2005
    Berichten:
    1.858
    Locatie:
    Nijmegen
    Helemaal zonder vertraging lijkt me niet mogelijk, je hebt ongeveer 7 flaps/sec nodig, dat is dus 420 toeren/min. Dat zou dan bij 2s een motor opleveren met een kv van ca. 420/7=60, zo'n motortje ken ik niet. Ik heb destijds wel geexperimenteerd met een enkele vertraging van 10x en een redelijk laag kv motortje, weet zo even niet meer hoeveel kv, was met 2s Lipo. Het verhaal moet wel terug te vinden zijn in een van de oude Eagle draadjes. De Eagle heeft er succesvol mee gevlogen maar toch was er een probleem, nl. op de grond kwam de motor wel op gang en was een start en vliegen mogelijk. Maar als ik in de lucht de motor even stopte om te zweven, wilde daarna de motor niet meer op gang komen. Omdat de vleugel vanuit de hoge zweefstand omlaag moet, gaf dat tijdens het zweven een te zware belasting voor de motor om op te starten. Een hoogtoerige motor met grote vertraging heeft hier geen last van.
     
  8. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.583
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    oke bedankt, het moeilijke is dus om de juiste tandwielen te vinden... die van het prototype zijn met enorm veel moeite vanuit de us hier geraakt, maar moeten hier toch ook ergens te verkrijgen zijn...
    eventueel ergens standaard tandwielen zoeken, en dan een motortje met ene hoger of lager kv ter compensatie?


    Greetz
     
  9. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.583
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    Is er hier iemand die mss de rompjes of toch al de kleine onderdeeltjes zou kunnen frezen uit carbon 1,5mm dik? het materiaal leveren we zelf wel aan...
    Ik heb het al op het cnc gedeelte gevraagd, maar nog geen reactie...

    het zou natuurlijk veel nauwkeuriger, properder, en gezonder zijn...


    Groeten Chris
     
  10. StarLite

    StarLite

    Lid geworden:
    29 jul 2013
    Berichten:
    10
    Ik weet niet hoe groot ze moeten worden en wat de eisen voor het materiaal zijn, maar ik 3D printen niet een optie?
    Er zijn zat online-bedrijven waar je je eigen 3D geprinte onderdelen kan laten printen en laten opsturen.
     
  11. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.583
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
  12. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.071
    Zeer goed gedaan..... Kleuren komen mij bekend voor......
     

Deel Deze Pagina