'oude' RC-Cars uit 1980 enzo...

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Bart_Banaan, 8 feb 2004.

  1. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Zijn er hier op het forum ook liefhebber van 'oude'RC-Cars? Ik bedoel dus autos van de jaren 70/80/90 van vorige eeuw.
    Ik moet zeggen dat die dingen uit mijn jeugd wel heel gaaf waren, en nu ik mij erin aan het verdiepen ben, blijkt dat de meeste techniek nu nog gewoon wordt toegepast in moderne autos! ABC motoren bestaan gewoon al 25 jaar!

    Ik ben er zo van onder de indruk dat ik op mijn site www.RC-Junkies.com zelfs een speciale sectie ervoor heb ikgericht, en vandaag heb ik het eerste openings verhaal gepubliseerd! Dat behandeld een Kyosho Landjump uit 1982, en is best heel interessant! Het staat onder het knopje 'Nitro's Retro Corner' op mijn site (zie sign)

    [​IMG]
    Klik op het plaatje voor een directe link naar het praatje....

    Nou ben ik benieuwd of er nog meer mensen 'lyrisch' zijn van deze oude auto's, en misschien nog zo'n ouder model hebben staan, want ik kan me goed voorstellen dat je zo'n auto van bijna 1000 gulden je levenlang bewaart. Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik een paar jaargangen HB Model & techniek uit de jaren 80 op de kop heb getikt, en als jij nou zo'n ouder model hebt, misschien dat ik wel een test voor je kan inscannen en aan je mailen/sturen. Laat het maar even weten, dan spit ik ff door de stapel oude RC-bladen!
     
  2. No1Uno

    No1Uno Guest

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Zoiets bedoel je? Dit is een oude tamyia off road, en als ik er mee bij een winkel kom, beginnen ze over clasic ;)

    Ik ben er niet lyrisch van ofzo, maar heb hem wel nog steeds. De gehele electronica moet vervangen worden, en daar heb ik nog even geen zin in. Wie weet dat hij het ooit wel weer gaat doen ;)

    Marco.
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik ben opgegroeid met de:
    - Tamiya Holliday Buggy
    - Tamiya Sandrover
    - Graupner Gepard/Leopard
    - Associated RC12E
    - Tamiya Frogger
    - Serpent Cobra/Spirit
     
  4. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Leuk dat je zo'n ' oudje' nog in je collectie hebt!

    En die types die in de vorige post genoemd worden, geven mij ook nog wel 'een speciaal gevoel' , dat waren de 'droom' auto's uit mijn jeugd (ik ben van 1965.... :oops: )
     
  5. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Dag ik ben ietsje later.

    Mag de Tamiya Grasshopper ook nog?
    Op de kast heb ik nog een Tamiya Lotus F1.
    (met pensioen wegens gebrek aan onderdelen)

    Vroeger reden wij nog met de Marui Samurai en Hunter. Hadden voor die tijd leuke technische oplossingen. Maar minder degelijk dan Tamiya.

    Gerben
     
  6. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hoe oud/jong ben je als ik vragen mag :oops: (omdat het toch wat oudere wagens zijn)
     
  8. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Vandaag bespreek ik op RC-Junkies.com weer een echte klassieker: de Bullit van M.R.C. uit 1981 (helaas met pics van een 83-er)

    [​IMG]
    Klik op het plaatje voor het praatje

    Die klassiekers zijn echt LEUK!
    Want wie kan het Nederlandse merk Yu'can nog? Die introduceerde in Maart 1981 twee veel verkochte 1:8 RC-auto's: de Bugatti 35B en een MG TC. Of wie zegt de naam Veroma (Nederlandse stockcars '81) of Stockcar Racing Holland nog iets? Zo maar een greep uit de namen van de grondleggers van de 4WD Off-road racers van vandaag!

    Zijn er misschien mensen die een klassieker (maakt niet uit welk merk!) hebben, die daar een verhaaltje over willen schrijven, met fotos erbij enzo? Misschien dat de members die gereageerd hebben zin hebben om over hun klassieker te schrijven? Dan zou ik daar graag mee in contact komen, zodat we die verhalen op het i-net kunnen publiseren en veel klassieke auto's virtueel kunnen 'conserveren' op het internet!!
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

  10. BlackFox

    BlackFox Guest

    Bij mijn broer staan nog enkele oude rc's een serpent en een 1/10 (waarschijnlijk tamiya)
    De serpent heeft een OPS motor en die andere een ENYA.
    Als ik foto's heb plaats ik ze wel.
    Ze zijn trouwens zo'n 25jaar oud.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Koooool, die foto's hebben we nodig man :D
     
  12. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Kijk, zo zie maar dat je nog eens iets aan broers hebt!
    Maakt hij ook gebruik van het internet? Misschien kan je hem op de hoogte brengen van dit forumtopic!! Lijkt me leuk om die karretjes te zien!!
     
  13. BlackFox

    BlackFox Guest

    Kzal hem meteen vragen of hij eens foto's maakt :D
    Ik hou jullie op de hoogte :wink:
     
  14. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik ben nu 34, precies 20 jaar terug had ik mijn eerste echte fatsoenlijke RC model, een Tamiya Sandrover, deze kap heb ik nog, maar is gemonteerd op het onderstel van een Revell 1:8 electro jeep.

    Ik was ooit begonnen om mijn eerste brandstof (Serpent Cobra) op te bouwen wat nu weer een beetje aandacht trekt omdat ik sinds kort een leuke motor daarvoor heb en alle onderdelen weer tegen kwam.
     
  15. hallo bart

    leuke actie man toen ik die landjump zag komt er weer wat naar boven
    ik ben begonnen met een grasshopper gevolgd door een wild willy en toen de kyosho gevolgd door nog een en nog een en nu is er een fg competition
    Ik zelf heb er een gehad maar geen landjump de opbouw was hetzelfde alleen ik had wishbones en geen trailer arms en een marder achtige kap.
    Misschien dat een van jullie de orginele benaming weten en zelfs een paar fotootjes hebben dat zou helemaal top zijn.
    Die van mijn werd door een nachtelijke actie uit mijn auto ontvreemd.

    groet marcel
     
  16. dibbes

    dibbes Guest

    hallo,

    Ik ben juist de laatste tijd weer een paar oudjes aan het opknappen. Laatst de Supershot van Tamiya helemaal opgeknapt, nieuwe onderdelen via Ebay gekocht, nieuwe electronica erin en weer leuk rijden. Alleen nog een nieuwe kap. Nu ben ik bezig met het opknappen van twee oude tamiya porsche 959. Is ook weer een hele speurtocht naar de juiste onderdelen voor een redelijke prijs maar het gaat me vast wel lukken. Foto's volgen nog

    Groeten Remco
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mag ik eens een foto van die kap zien ?

    Ik ken die wagen niet ;)
     
  18. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    ik heb een grasshopper 2 (of super hornet)
    en een raider pro van kyosho ('92 toen als beste beginner auto uitgeroepen door ??? dat staat toch op de doos ...)
     
  19. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
  20. corvette

    corvette Guest

    De Supershot. Die heb ik ook nog gehad. 8 Jaar zelfs. Dat was de duurste auto de Tamiya had destijds.
    Voor diegene die niet weten wat de Supershot is ( ga je schamen ):

    http://www.rc-network.com/main_pages/Museum/Supershot.jpg

    Heb ik vorig jaar met mijn stomme kop weg gegeven. Hij was nog in een redelijke tot goede staat. Dom dom dom, is nu veel geld voor te vangen.

    Trouwens hier staan nog wat meer klassiekertjes:
    http://www.rc-network.com/main_pages/Museum/1.html
    Wel japans ...
     

Deel Deze Pagina