Our Lass II

Discussie in 'Algemeen scheepsbouw' gestart door Frank Vekemans, 19 aug 2017.

  1. Frank Vekemans

    Frank Vekemans

    Lid geworden:
    21 okt 2008
    Berichten:
    208
    Locatie:
    Benidorm (Spanje)
    wie zou me kunnen zeggen wat de bedoeling ( werking) is van de 2 groene lichten bovenaan in de mast. van
    Rood-Wit-Rood weet ik de bedoeling net zoals van het toplicht maar de twee groene lampen stellen mij voor een raadsel, (ik ben dan ook een leek in de visserij) mast lichten.jpg
     
  2. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.100
    Locatie:
    Oostvoorne
    Frank, Denk dat de dubbele lampen afdekking van de mast moeten voorkomen. Of eventueel reserve als er eentje defect is. Groen boven wit is de combinatie, die een vissend vaartuig laat zien. Kijk eens op het forum bij het verlichtingsdraadje. Wat me wel eens opvalt, als ik langs de Stellendamse haven rijd, is dat menig schip, de getoonde verlichting in acht genomen, nog druk aan het vissen is. Waarschijnlijk na binnenkomst te moe om de verlichting aan te passen. Dus navigatieverlichting uit en ankerlicht aan. Of doen ze dat in Benidorm anders? Gr. Klaas.
     
  3. Frank Vekemans

    Frank Vekemans

    Lid geworden:
    21 okt 2008
    Berichten:
    208
    Locatie:
    Benidorm (Spanje)
    Klaas, bedankt had reeds op het vermelde draadje gekeken doch daar vond ik niets over vissersschepen, en hier in Benidorm liggen er niet zulke schepen, zeker niet zoals ze er in Ierland en GB hebben, dat ze inderdaad een dubbele werking hebben als er een uitvalt dat wist ik reeds maar niet wat het groene betekende, nu weet ik door jouw uitleg dat dit licht brand wanneer ze aan het vissen zijn.
     
  4. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.100
    Locatie:
    Oostvoorne
    Frank, Google eens op : navigatieverlichting vissend vaartuig
    Dan krijg je wel een plaatje met aanzichten uit verschillende hoeken. Wordt het wat inzichtelijker.
    Gr. Klaas.
     
  5. Frank Vekemans

    Frank Vekemans

    Lid geworden:
    21 okt 2008
    Berichten:
    208
    Locatie:
    Benidorm (Spanje)
    Klaas,
    Bedank, via uw hint terechtgekomen op de site gratisvaarbewijs.nl en daar word het wel heel overzichtelijk weergegeven, heb deze gelijk bij mijn favorieten geplaatst, want er staat nog heel veel goede informatie op
    Mvg Frank
     
    Bert V vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina