Overdruk Spuitcabine

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door The Green Dutchman, 30 jun 2011.

  1. lucbra

    lucbra

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    279
    Locatie:
    Merelbeke
    Even een kant opmerking omtrent veiligheid en Ex in het bijzonder ...

    Het heeft weinig zin om de TL armaturen Ex te maken - of speciaal Ex aan te kopen. De ventilator aan de afvoerkant is ook niet Ex en daarenboven weinig solvent bestendig. De dampen gaan over de motor, waardoor de harsen en alle kunstof dichtingen (oa van de lagers) bij hogere solvent concentraties geen lang leven beschoren zijn.

    Als je echt Ex wil gaan, zal je nog een veelvoud van je huidige budget moeten investeren.

    Het is dus aan te raden om zo weinig mogelijk met thinner als solvent te spuiten. Beter is om water gedragen verven toe te passen indien mogelijk.

    Luc
     
    Laatst bewerkt: 12 aug 2011
  2. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Mitch,


    Hoe is het met de spuitcabine ??
     
  3. RCKJ

    RCKJ

    Lid geworden:
    15 okt 2010
    Berichten:
    492
    Locatie:
    In de buurt
    Tjonge jonge de veiligheids dienst is er weer.
    Wat maakt het uit als die man het zowil, moet hij dat toch weten.
    En ga nu niet steeds weer een discussie aanzwengelen, als jij je stoort aan de veiligheid sla je deze stick gewoon over.
    Je hoeft niet te reageren.
     
  4. The Green Dutchman

    The Green Dutchman

    Lid geworden:
    10 apr 2009
    Berichten:
    121
    Locatie:
    Maastricht
    Hey,....

    Zie hier de mensen die alles beter weten zijn weer opgedoken in mijn topic !! Rommelen jullie maar lekker allemaal wat aan met jullie kartonnen doosjes als spuitcabines enz. enz.

    Greetzzzz
     
  5. Lt.Lowenfast

    Lt.Lowenfast

    Lid geworden:
    9 mrt 2006
    Berichten:
    639
    Locatie:
    Breda,de Parel van het Zuiden
    solvent of watergedragen

    Zou ik me niet zo ontzettend druk over maken, het is geen productiecabine, maar een hobbycabine.
    In watergedragen materialen zit trouwens ook hars ;-)
    Mocht die motor toch teveel vuil gaan aanladen plak je er toch een stukje paintstop-filter voor?

    Succes Green Dutchman
    Frank
     
  6. jordi

    jordi

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    717
    Locatie:
    nieuwveen
    hoe staat het er voor met je spuitcabine? heb je al modellen gespoten of resultaat behaald uit je spuitcabine?
     
  7. The Green Dutchman

    The Green Dutchman

    Lid geworden:
    10 apr 2009
    Berichten:
    121
    Locatie:
    Maastricht
    Hoi Jordi,


    De laatste loodjes wegen zwaar zeggen ze wel eens. Door familie omstandigheden thuis heb ik helaas maanden lang niets kunnen en willen doen aan de spuitcabine. Probeer na een lange maar vooral zware tijd de draad toch weer op te pakken en verder te gaan met de cabine. Heb 2 weken gelden een frame gemaakt waarin de plafond filter zit. Ook heb ik toen alle naden en kieren afgekit. Nu is het enkel nog de tafel plaatsen en de Kleeflak aanbrengen op de tegelwanden. Dan kunnen we eindelijk testen hoe een en ander werkt !!

    Zal dan zeker een resultaat posten !


    Greetz
    The Green Dutchman
     
  8. The Green Dutchman

    The Green Dutchman

    Lid geworden:
    10 apr 2009
    Berichten:
    121
    Locatie:
    Maastricht
    Hallo Mannen,

    Vandaag na enige tijd weer wat gedaan aan de spuitcabine. Het speciale filter rek voor de plafond filter heb ik vandaag in de verfgezet. Morgen zal ik dan ook het filter plaatsen welke ik middels 3 klapbare aluminium profielen kan borgen. Handig systeem als het filter verwisselt dient te worden kan ik het eenvoudig weg klappen en uitnemen.

    Dan wordt de spuitcabine morgen nog 1 maal uitgewassen met een vochtige doek en na droging wordt de kleeflak daan eindelijk aangebracht.

    Als ook dat klusje morgen gebeurd is kan ik de tafel erin zetten en.......
    Spuiten maar !!!!! :D;)
     
  9. jordi

    jordi

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    717
    Locatie:
    nieuwveen
    de laatste loodjes wegen het zwaarts haha.
    het heeft je een hoop werk gekost, maar je hebt dan ook wel iets op zolder staan waar je lang plezier van kan hebben.

    ben benieuwd of je nog modificaties moet doorvoeren nadat je je eerst werkstukken hebt gespoten in de cabine.

    we lezen het wel wanneer je zo ver bent.

    succes met de afbouw.

    mvg jordi
     
  10. Tanker

    Tanker

    Lid geworden:
    26 jan 2006
    Berichten:
    219
    Locatie:
    Buitenkaag
    spuitcabine

    Hoi,

    Ikzelf wil ook een spuitcabine maken.
    Ik had u al eerder een pd gestuurd, maar nog niks gehoord.
    Maar voordat ik voor niets te veel kosten ga maken zou ik graag horen hoe bij u de resultaten zijn of eventuele aandachtspunten.
    In mijn geval wil ik aan de voorkant de gezuiverde schone lucht aanvoeren en aan de achterkant afzuigen ipv boven en onder.

    Ik hoop spoedig van u te horen.

    M.vr.gr.

    Jan
     
  11. The Green Dutchman

    The Green Dutchman

    Lid geworden:
    10 apr 2009
    Berichten:
    121
    Locatie:
    Maastricht
  12. haje74

    haje74

    Lid geworden:
    1 aug 2010
    Berichten:
    612
    Locatie:
    Zutphen
    spuitcabine op zolder

    Hallo Green Dutchman,

    Ik vind dat je een fantastisch stuk werk hebt geleverd. Gezien je historie ben je goed op de hoogte van de risico's en zal het in gebruik nemen van de cabine feilloos verlopen. Ik wens je dan ook veel spuitplezier!

    Volgens mij is iedereen razend benieuwd naar het resultaat, laat ons graag eens zien wat er allemaal kan!

    Zowiezo volledig geslaagd als je het mij vraagt...

    groetjes,

    HJ
     
  13. MrP

    MrP

    Lid geworden:
    7 jun 2014
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Maastricht
    Verhuur je je cabine ook aan andere mensen ? :)
     
  14. Losi5T & opale trike L

    Losi5T & opale trike L

    Lid geworden:
    8 jun 2014
    Berichten:
    35
    Locatie:
    Tongeren, Belgiƫ
    Goed idee !..
    Maar Waarom heb je de afzuiging in het midden gezet en niet gelijk verdeelt over de gehele vloer? Nu blijft toch alles in die hoeken liggen?
    Als het nog mogelijk is zou ik een water vloer onder die afzuiging zetten en roosters gebruiken om op te lopen zo ben je zeker dat de stofdeeltjes blijven plakken aan het water oppervlak.
    Ook stel ik mij ook een vraag met die tegeltjes hoe ga je die schoon houden? Met thinner? Dat gaat toch de voegen aan tasten?
    Goed concept maar misschien nog wat denkwerk?
     
  15. The Green Dutchman

    The Green Dutchman

    Lid geworden:
    10 apr 2009
    Berichten:
    121
    Locatie:
    Maastricht
    @ Mrp: Neej helaas verhuur ik mijn cabine niet

    @ Losi5T: dat was om bepaalde redenen niet mogelijk, de tegeltjes zijn ten alle tijden voorzien van Kleefcoating. Deze was je heel eenvoudig af met een lauw water sopje en alles is weer helemaal schoon. Hierdoor hoef je ook geen gebruik te maken van watervloertjes en dergelijke. Eventueel stof kleeft ten allen tijden aan wanden, vloer enz.
     
  16. haje74

    haje74

    Lid geworden:
    1 aug 2010
    Berichten:
    612
    Locatie:
    Zutphen
    En, hoe bevalt de cabine inmiddels?
     
  17. Biem 01

    Biem 01

    Lid geworden:
    2 jan 2015
    Berichten:
    289
    Locatie:
    Haarlem
    Dit is echt heel gaaf en handig, mooi vindt ik het ook om te zien dat je niet te ingewikkeld hebt bedacht. (Dit klinkt miss veel simpeler maar het komt er wel op neer). Je hebt een mooie grote doos gemaakt en betegeld. En daar een gefilterde lucht-aanvoer aangemaakt met een afvoer naar buiten. Dat is een supereffectief idee.

    Maar ik ben wel nieuwschierig hoe de Kleefspray heeft gewerkt en of alles nog wit is?
     
  18. The Green Dutchman

    The Green Dutchman

    Lid geworden:
    10 apr 2009
    Berichten:
    121
    Locatie:
    Maastricht
    De spuitcabine doet inmiddels al een tijdje probleemloos zijn werk. De cabine is nog vrijwel net zo wit als toen hij in gebruik is genomen. De kleefcoating werkt dus perfect en zorgt er tevens voor dat eventuele stof niet rond dwarrelt.

    [​IMG]

    Na een uurtje zag het er weer zo uit ....

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2015
  19. Biem 01

    Biem 01

    Lid geworden:
    2 jan 2015
    Berichten:
    289
    Locatie:
    Haarlem
    Kan je foto's misschien anders uploaden? Ik kan ze zo niet zien
     
  20. haje74

    haje74

    Lid geworden:
    1 aug 2010
    Berichten:
    612
    Locatie:
    Zutphen
    Ik ook niet....
     

Deel Deze Pagina