Hallo,
3 jaar geleden heb ik een graupner 47G Heli gekocht om kennis te maken met de modelbouw. Helaas is het daarna uitgebloed van wegen de kosten.
Maar ik ben weer helemaal enthousiast over het rc-heli vliegen en daarom wil een "echte" cp-heli kopen.
Ik ben voor advies naar modelbouw Bloemendaal geweest en die hebben mij een T-rex 450 sport aan geraden met losse electronica.
Ik zelf vind dat nu een beetje overkill om zelf alle electronica uit te zoeken en ik heb daarom zelf een beetje uitgezocht wat ik moet hebben.
Hieronder is de setup die ik gevonden heb.
De heli:
§T-REX 450 sport super combo (met daarin)
De Zender en ontvanger:
Ik weet nog niet wat voor gereedschappen ik nodig heb, kunnen jullie daarbij helpen?
Verder wat vinden jullie van deze setup en ben ik nog wat vergeten?
Groetjes!
3 jaar geleden heb ik een graupner 47G Heli gekocht om kennis te maken met de modelbouw. Helaas is het daarna uitgebloed van wegen de kosten.
Maar ik ben weer helemaal enthousiast over het rc-heli vliegen en daarom wil een "echte" cp-heli kopen.
Ik ben voor advies naar modelbouw Bloemendaal geweest en die hebben mij een T-rex 450 sport aan geraden met losse electronica.
Ik zelf vind dat nu een beetje overkill om zelf alle electronica uit te zoeken en ik heb daarom zelf een beetje uitgezocht wat ik moet hebben.
Hieronder is de setup die ik gevonden heb.
De heli:
§T-REX 450 sport super combo (met daarin)
- 325 Carbon blades
- RCE-BL35X 35A Brushless
- 450M Brushless motor
- DS410M (Metal Gear) Digital servo
- GP750 Head lock gyro
- DS420 Digital servo
De Zender en ontvanger:
- DX6i + AR6100e ontvanger
- De Spektrum DX8 (wat vinden jullie er van?)
- Graupner Ultramat 16S (advies van het forum)
- Over de accu ben ik het nog niet uit.
Modelbouwbloemendaal adviseerde: - BatteryHobby Li-Polymer Battery 11.1V 25C 2200 mAh (alleen hier hoor ik niemand over dus ik vertrouw het niet helemaal)
Ik weet nog niet wat voor gereedschappen ik nodig heb, kunnen jullie daarbij helpen?
Verder wat vinden jullie van deze setup en ben ik nog wat vergeten?

Groetjes!