Overstap van Mjx F45 naar ?

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Samuel Torsy, 21 sep 2016.

  1. Samuel Torsy

    Samuel Torsy

    Lid geworden:
    21 sep 2016
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Schoonhoven
    Hallo,

    Ben sinds ongeveer 2 weken in bezit van een Mjx F45. Hiervoor heb ik alleen gevlogen met een Mjx F29 Coxiaal.
    De overstap van de F29 naar F45 was al een heel verschil voor mij.

    Alleen na een 20-25x gevlogen te hebben met de F45 begint het toch wat saai te worden. Hij is niet zo snel en direct. En soms schommelt hij ook heel erg.

    Na vele filmpjes op youtube gekeken te hebben vond ik zo'n 3d helikopter wel wat. Op marktplaats zag ik wat Align Trex'en voorbij komen. Mijn vraag is, is een overstap van een F45 naar een Trex250, 450 veel te groot en te moeilijk voor een beginner als mij? Zoja naar wat voor heli's moet ik dan kijken als ik wat anders wil?
     
  2. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    gefeliciteert met je nieuwe virus ;-)

    Vraagje.
    die mjx 45, als je die in een windstille ruimte hoovert, blijft hij dan (grotendeels) zonder sturen op 1 plek hangen?
    of gaat hij dan afdwalen, tot hij iets hards tegenkomt?


    Voor wat betreft 3d heli's, alle stappen zijn zo groot als de eigenaar ze maakt.
    heb je hulp/les, bijvoorbeeld bij een club, kan het makkelijk.
    doe je het op jezelf, zou ik zowieso voor afstellen en invliegen hulp zoeken.

    ga ook niet zomaar een 2e hands heli bestellen.
    HEEL erg veel van die dingen zijn gecrasht, half gerepareert, en toen kwam de eigenaar erachter dat het toch wel moeilijk is.
    en zet hem te koop als bijna nieuw, 1 keer gevlogen.
    of niet gevlogen.
    Of men zet een clone te koop als align. wat dus niet hetzelfde is.
    alleen is de align een stuk duurder.

    Een 3d heli is ook een vleesmolen. vinger erin, en de vinger smeert zich netjes over de straat uit. OOK de kleine maten.
    je MOET dus een stevig veld ter beschikking hebben, waar niet zomaar kinderen of beesten voor de heli gaan staan.
    een mcpx bl als voorbeeld, die valt nog mee..
    maar een 250 maat moet je echt niet tegen je lichaam krijgen.


    Stel, je wilt verder, je hebt ook pc simulatoren.
    zoek s op realflight, of phoenix.
    eigenlijk heeft iedere piloot er wel eentje.. kun je oefenen zonder schade.
    en het is realistisch qua gedrag.
     
  3. Samuel Torsy

    Samuel Torsy

    Lid geworden:
    21 sep 2016
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Schoonhoven
    Hij dwaalt meestal af, hij was afgesteld maar ik merk bijna geen verschil als ik alles reset.
    Ben 1x hard gecrasht, maakte een duikvlucht en kreeg hem niet meer omhoog omdat hij te hard ging. Hierna was alleen de balance bar verbogen en er was een stuk afgebroken van de innershaft.
    Hierna merkte ik dat hij erg schommelde als ik veel gas gaf. Daarna een nieuwe balance bar en innershaft gemonteerd maar hij schommelde nog steeds heel erg.
    Dus ik snap eigenlijk niet echt wat er nou precies aan de hand is. Hij vliegt gewoon nog wel maar niet helemaal zoals het hoort lijkt het.

    Zijn er trouwens niet collective pitch helikopters of iets wat de grootte heeft van de f45 maar niet gelijk honderden euro's kost? De simulatoren had ik al gezien maar ik was eigenlijk niet van plan om gelijk honderden euro's uit geven. Die f45 was ook maar 80euro... :)

    Volgens mij vliegt dus zo'n 3d heli een stuk moeilijker dan dat het lijkt. Beter kan ik dus naar wat anders kijken maar wat weet ik dus niet.
    Verder is er hier een groot grasveld dus ruimte is geen probleem.
     
  4. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    Als 80 eur de max is, en je wilt daarmee verder: dan houdt het op.

    Een maatje 450 heli heeft een rotordiameter van ongeveer 70 cm.. Kop staart 65 cm lang.
    Een 450 maat is een prachtige tussenmaat. Kan best wat wind hebben.
    Windkracht 3 wordt meestal als " goed te doen" ervaren. Ikzelf vlieg ook wel s met windkracht 5 a 6 ermee.
    Dan ben je wel stevig aan het knuppelen. Maar gaat an sich goed.
    Zo'n apparaat moet je ergens tussen de 500 en 750 euro voor uit trekken.
    4 accu's, goede lader. Paar reserve dingetjes. Wat gereedschap.

    Zender zit daar niet bij. Ontvanger ook niet.

    Heb je wel wat :D

    Snap je ook meteen waarom 100 euro voor een simulator niet zo'n punt is.
    Iedere crash die je bespaart, scheelt ongeveer dat bedrag. Soms heb je er twee crashes voor nodig. Soms kun je de hele heli weggooien.


    Als je rond die 80 blijft, kun je beter even bij horizon hobby rondkijken, blade.
    Je hebt de mcpx bl, 130x enzovoorts. Zit je waarschijnlijk nog 2x zo duur.
    Goed merk voor de kleinere maten (alles onder de 450 maat, bladmaat 325)
    Volwaardige cp heli's.
    Vanwege de maat wel wat schichtig, maar dat hebben alle kleinere heli's.

    Voordeeltje, die dingen crashen vrij netjes meestal, echte schade komt niet zo extreem veel voor.
    Als je het gas eraf gooit bij het crashen.
     
  5. Starscreamer

    Starscreamer

    Lid geworden:
    2 jan 2015
    Berichten:
    50
    Locatie:
    Eibergen (Achterhoek)
  6. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Dat is wel een leuk ding idd. Voor het geld zeker het proberen waard. Ik denk wel dat het een nerveus beestje is wat heel erg graag niet op zijn plek wil blijven. Met je ogen knipperen kun je vergeten want dan is hij er vandoor, op zoek naar harde dingen.

    Voor een 450 zou je eens kunnen kijken naar een KDS 450. Niet duur en ze zijn best goed. Maaja, onder de 80 tientjes blijft het dan niet.
     

Deel Deze Pagina