OXY3 tailwag

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door AWB, 25 nov 2016.

  1. AWB

    AWB

    Lid geworden:
    16 jun 2014
    Berichten:
    21
    Ik heb me gehouden aan de handleiding en al het binnenste gaatje van de servo arm gebruikt. Dichterbij kan niet.
     
  2. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    boor er 1 bij.
    +/- boortje 2mm.
    Wat ik tegenwoordig nog wel eens doe, is een ball/draadeind/schroef pakken, poosje op het gas van moeders de vrouw heet stoken, en dan erdoor steken.
    gat is meteen exact op maat. en strak.
    Werkt alleen niet bij alu hevels ;-)

    handleiding is een uitgangspunt.
    werkt het niet, ga je verder proberen.

    en inderdaad, je verlaagt de mechanische gain, waardoor e.e.a. weer met elkaar in balans komt.
    en je gebruikt meer servoweg. kortweg, de servo zelf heeft meer resolutie, waardoor hij ook nauwkeuriger je staart kan plaatsen.
    gaat ten koste van wat snelheid.. maar dat kun je wel hebben.

    Wat ook wel eens helpt, is het verkleinen van de staartbladen.
    daarmee verlaag je de staart authority, waardoor dus ook de hardware gain zakt.
    Dit gaat alleen niet bij alle heli's even goed. gevaarlijk is het zowieso niet, alleen op de heftige pitch bewegingen moet je de eerste keer even bedacht zijn op wegslaan eventueel.
     
    Ralphie vindt dit leuk.
  3. AWB

    AWB

    Lid geworden:
    16 jun 2014
    Berichten:
    21
    Het was de servo! Mijn leverancier heeft mij een andere servo gestuurd en nu is staart rustig, de wag is weg. De gain moest een stuk omlaag en zit nu in de buurt van wat door OXYheli geadviseerd wordt. Graag wil ik iedereen die met tips kwam daarvoor bedanken. Door al dit gepuzzel en de tips begrijp ik het e.e.a. wel weer wat beter.
     
  4. mestdaght

    mestdaght

    Lid geworden:
    17 jan 2005
    Berichten:
    1.120
    Locatie:
    Ekeren
    ik snap het niet meer. Heeft de servo dan schade opgelopen bij het vervangen van de pinion ?
     
  5. loges

    loges

    Lid geworden:
    19 sep 2008
    Berichten:
    319
    Locatie:
    gorinchem
    IK heb ook zo'n probleem gehad en alles gedaan wat er mogelijk was. nope. Toen regelaar vervangen en probleem opgelost. Jouw regelaar moet meer amps leveren met een groter tandwiel. Ik durf er gif op in te nemen dat daar je probleem schuilt.
     
  6. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    Servo's slijten bij gebruik...
    Sommige vlot, andere niet. Koolborstels en zo intern.
    Daarnaast heb je nog de techniek van de potmeter.
    Is dat er een met sleepcontact (vaak) kun je vlekken in krijgen waar de potmeter niet meer lekker ziet waar hij zit (en dus zichzelf onnodig gaat corrigeren)
    Waarschijnlijk was de snelheid/kracht er een beetje uit, of hij voldeed zowieso niet aan zijn specs. Kwaliteitscontrole mist wel eens een slag

    Dat zie je op de staart vlot terug, zeker bij die kleine 3d dingen.

    Om die staart echt strak te krijgen, moet alles 100% meewerken.

    Iig, erg prettig dat je het hebt gevonden!
    Kan soms zo'n extreme zoektocht zijn..
     
  7. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Mijn vermoeden was ook de regelaar, blijkbaar was de servo toch niet snel genoeg om het hogere toerental te kunnen bolwerken. Mooi dat het is opgelost !
     

Deel Deze Pagina