P-47 thunderbolt (voorbereiding)

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door ThalesMaximus, 10 okt 2018.

  1. ThalesMaximus

    ThalesMaximus

    Lid geworden:
    2 mrt 2018
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Genk
    hallo,

    Gelijk de titel al aangeeft gaat het om een voorbereiding. Ik wil stilletjes beginnen met het verzamelen van onderdelen en bekijken hoe ik de kit ga bouwen. En eventueel suggesties/tips krijgen.

    Het betreft een P-47 Razorbacks van manzano laserworks. De kit is 40inch of 101cm, gewicht 570 gr.
    waarom deze kit? De afmeting de prijs EN ( voor mij het belangrijkste ) de vacuform onderdelen ( canopy, motorkap encetera)
    Ik heb niet de knowhow en materiaal om dit zelf te bouwen/vormen. En het is ook niet mijn bedoeling.

    - Kent misschien iemand een alternatief als kit ?

    - Afwijking van de kit, verstevigingen dmv Carbon ( voor de snelheid) en De kit is origineel opgebouwd uit balsa leggers en ik wil hem volledig beplanken. Ik ga een gezonde gewicht/stevigheid verhouding moeten vinden. En flaps.

    - Wat ik zou willen is een mooie warbird uiterlijk, Die snel gaat.
    En dan denk ik kwa prestatie aan de multiplex funracer.

    - Intrekbaar landingsgestel en staartwiel ( nog geen idee welke )

    - Electro motor: 12000 kV 52A 375w ( ook denkend aan het bijkomend gewicht )

    - de rest van de hardware is standaard.

    Groeten, Tim.
     
  2. fransspitfire

    fransspitfire

    Lid geworden:
    13 jul 2012
    Berichten:
    131
    Beste Tim,

    Leuk dat je van plan bent om een thunderbolt te gaan bouwen! Schaal 1/12 is een mooie handzame maat dat is de schaal waarmee er combat gevlogen word. Zelf heb ik jaren lang combat gevlogen met oa diverse thunderbolt’s van “wondermike”

    Als je hem wilt vliegen als een dogfighter dan is het belangrijk dat je het toestel niet tezwaar maakt. Je moet proberen om onder de 1200gram te blijven en Retracts vergeten. Op die schaal is dat niet te doen landen gewoon met een buikschuiver en toestel opgooien.

    Qua setup zou ik voor een 1600kv motor gaan met 4s accu’s of een .25 tweetakt erin.

    Succes,

    Frans
     
  3. ThalesMaximus

    ThalesMaximus

    Lid geworden:
    2 mrt 2018
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Genk
    Hey Frans, bedankt voor je reactie, ik heb al eens gelezen over doggfight vliegen maar ik snap niet echt wat dat is.

    Ik heb ook even wondermike opgezocht en heel veel kan ik er niet over vinden.
    Kan het dat het een kit is met een epoxy romp ? Dat lijkt mij ook interessant, heb je hier wat meer info over ?

    Ik was al aan het twijfelen of mijn huidige motor keuze geen overkill zou zijn, maar ik ga zeker jou optie ook eens bekijken. Ik heb natuurlijk ook nog geen goed zicht op het eindgewicht maar ik was toch vanplan ruim onder de 1200gr te blijven.

    Grts, Tim
     
  4. fransspitfire

    fransspitfire

    Lid geworden:
    13 jul 2012
    Berichten:
    131
    Aircombat is heel simpel je krijgt een lint aan je staart van zo'n 12 meter die moet je bij elkaar eraf zien te vliegen. Dit doe je dus door achter je tegenstanders aan te vliegen en ze af te snijden ofwel door kortere bochten/loopings te draaien. Voor zover ik weet gebeurt dit niet meer grootschalig in Nederland zo'n 10 jaar geleden was er een competitie met zo'n 4 verschillende clubs. in Duitsland word er nog wel gevlogen. http://aircombat.eu/contests.htm

    Wondermike was een bekende combat piloot uit katwoude. Van roofmate sneed hij een aantal goed vliegende modellen (Thunderbolt, Hellcat en Corsair) die hij voor een schappelijke prijs verkocht. Helaas is hij opgehouden met combat vliegen (de meeste piloten doen dit maar 10 jaar het kost veel bouwtijd ;))

    Ik denk dat de Kit die je zelf geselecteerd hebt een goede keus is veel alternatieve zijn er voor zover ik weet niet.

    Hier een bouwverslag waarmee je de thunderbolt kan vergelijken qua afmeting, gewicht en motorisering.
    Toestel van Tjarko weegt 1200 gram 1400KV motor 4s 2200 mAh.
    http://www.modelbouwforum.nl/threads/club-pylon-race-project-ornithos-hawker-sea-fury.251390/

    Succes
     
  5. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.444
    Locatie:
    groningen
    Effe zoeken . . .

    (Pag. 1 van 2)

    upload_2018-10-17_9-2-23.png

    Tekeningen, nog geen kitjes . . .

    Maar die zijn er vast, in de door jou gezochte maat.

    Succes!


    jan.
     
  6. ThalesMaximus

    ThalesMaximus

    Lid geworden:
    2 mrt 2018
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Genk
    Hey Frans, bedankt voor de link naar het bouwverslag. het gaat zeer zeker vanpas komen.


    Hey Jan, plannen kan ik inderdaad genoeg vinden. maar mij gaat het vooral ook om de vacu gevormde delen die bij de kit komen. Mijn ervaring met het bouwen is nog niet groot genoeg om echt alles zelf te maken.
    vandaar dat een kit beter is voor mij. Maar dan ben je natuurlijk ook zeer sterk beperkt in je keuzes.

    Grts, Tim.
     
  7. ThalesMaximus

    ThalesMaximus

    Lid geworden:
    2 mrt 2018
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Genk
    Ondertussen ben ik heeeel stilletjes onderdelen aan het verzamelen, mijn oog was gevallen op een setje landingsgestel covers. Ik ben van plan om mechanische retracts te gaan gebruiken en deze covers zouden dan over de dunne draad moeten passen om het er wat meer schaal uit te laten zien.
    7euro voor het setje, gewoon doen dacht ik :D

    IMG_5664.jpg IMG_5665.jpg
     
  8. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.444
    Locatie:
    groningen
    Precies!

    Likje verf erop: mooi. :thumbsup:


    jan.
     

Deel Deze Pagina