P-51D 2,6mtr afbouw/opknap project / verkocht!!!

Mijn nieuwste aanwinst:

Een Bud Nosen P-51D Mustang span. 2,6 mtr motor ZG62 met vertraging

PICT0791.JPG

PICT0795.JPG

meer info volgt
Ik hou jullie op de hoogte :wink:
 
Laatst bewerkt:
:thumbsup: mooi............................

Jouw kennende wordt dit een schitterende Mustang :yes:

Succes met het opknappen en we blijven het volgen.
(volgend jaar opgeknapt op Oss 8) )


Zie ook al een heel belangrijk modificatie,
Een intrekbaar staartwiel is natuurlijk wel een must op zo`n kist ;-)
 
Hey Erik, ook aan de occasions geslagen?? Hmmm, Bud Nozen, da's lang geleden, bestaan die lui nog wel? Kan me herinneren dat ik ze als kind in de MAN heb zien staan, je weet wel met die advertensies "Big is beautifull"........schat ergens 1979?

Succes :D

Grt,
Gerald
 
Ha Eric,

Wat een prachtkist!
Ik ga ervan uit det de vertraging van Reeves is, deze kun je heel mooi wegwerken in de neus
(zag ik bij Martin zijn Spitfire, totaal onzichtbaar weg te werken)

Ga je nog wat bijzonders doen met de koeling van de motor?

Groeten en succes, Ralf
 
@ strutter ,
ik geloof inderdaad dat het een vertraging van mc Reevers is en de koeling verdient inderdaad extra aandacht


Een nieuw kleurtje staat net zoals een intrekbaar staartwieltje op het "TO DO" lijstje.
0920055dl.jpg


Een "grote" Mustang stond al jaar boven aan mijn verlanglijstje, maar je vind niet veel bouwdozen van deze afmeting.
Wat moet er nog oa moet gebeuren:
besturing in bouwen en stekkers veranderen; motor monteren incl tank en hydromount; schakelventiel voor de wielen/wieldeuren verplaatsen en aansluiten; cockpitkap maken/monteren; het wiel komt tegen de zuiger van de wieldeuren; een spinner zoeken met de juiste vorm met een diamtr van 160mm
na test vliegen: intrekbaar staartwiel maken en spuiten en weatheren

ps heb gisteren effe een wiel en een wieldeur aangesloten op het ventiel om te kijken hoe dat het (canadees) schakelventiel werkt. het was effe zoeken waar welk slangetje moet zitten maak het werkt wel mooi : wieldeur open, wiel intrekken/up, wieldeur dicht , wieldeur open, wiel uit/down, wieldeur dicht. :lol:
 
Mooi, zo'n grote Mustang! :P

Het lijkt of het type dat je wilt nabouwen een andere canopy heeft, of lijkt dat maar zo? :?

De fairings van de romp / vleugel lijken me aan de kleine kant, en dat doet toch veel. :|

En geabonneerd. :)


jan.
 
Mooi, zo'n grote Mustang! :P

Het lijkt of het type dat je wilt nabouwen een andere canopy heeft, of lijkt dat maar zo? :?

De fairings van de romp / vleugel lijken me aan de kleine kant, en dat doet toch veel. :|

En geabonneerd. :)


jan.
 
jan brilman zei:
Het lijkt of het type dat je wilt nabouwen een andere canopy heeft, of lijkt dat maar zo? :?
jan.

Een oplettend oog 8O het type cockpit op de echte is inderdaad anders (van het type "H" geloof ik)
maar de fairing valt wel mee denk ik
JanieBanking45Degrees3oClockladl.jpg

een ander was is deze
44-73206_10_dp1.jpg

maar aangezien dat het geen "echt"schaal model moet worden zal het een mix worden van een aantal uitvoeringen.
De nose-art die er op staat wil ik laten staan, maar ik vind de rest van het kleurenschema niet mooi (geen invasie strepen).
l2-kpro.jpg


en de onderkant
P-51D%2520Mustang%2520_Janie_%2520G-MSTG%2520rolling%2520Boxted%2520Open%2520Day%25202005la.jpg
 
Andere cockpitkap (hood) klopt wel voor deze mustang. Aangezien het een tweezitter betreft is er meer ruimte gemaakt naar achteren waardoor de kap naar achter wat hoger lijkt door te lopen.

Anders stoot de meevliegert z'n koppie hey :mrgreen:


Tjen

:wink:


Wel heftige Mustang!!! abbo'tje d'r bij hoor! 8O
 
Hee Eric,

ik verwacht van jouw eigenlijk ook wel dat als de kist geparkeerd staat staat op de grond met motor uit dat de wieldeuren langzaam openen ;-)
 
@ berto,
en als de motor start ze weer langzaam dichtgaan :wink:
Dat opengaan (van de wieldeuren) als de oliedruk zakt gaat wel eeeeerrrrrrrggggg langzaam ,
dat was toch zo bij de OLD CROW die een jaar of twee geleden hierwas voor een transponder probleem
 
Klopt, als ze nou gewoon hier of daar een one-way valve hadden geplaatst :?
Maar ja daar hadden ze niet aangedacht, met als resultaat dat de deuren tergend langzaam zakken door het drukverlies in het systeem.
Even de motor starten en hup, dicht zitten ze weer.

Denk dat jij dat vast wel kan inbouwen :yes:


PS. sinds wanneer is de PH-CJC een PA28-151?!?!?!?!?! :lol:
 
Hoi Eric,

Lijkt inderdaad een canopy voor de 2-zits Mustang ( Cavallier ?)

De motorkoeling zou je als je de ruimte hebt , op kunnen lossen als volgt: :idea:

Vanuit de luchthapper onder de vleugel, door de romp links en rechts, 2 dunne soort stofzuigerslangen naar voren leiden naar je motrruimte. ( via je motorschot links en rechtsboven naar je motor leidend) :wink:

Ga ik ook zo oplossen bijj mijn Fiberclassics Spitfire MK VIX. heb gelezen dat dit een effectieve koeling zou geven.

Groet,

Martin
 
@ Martin
De koeling zoals je beschrijft heeft de bouwer er ook in gemaakt, Ik heb er geen ervaring mee , maar ik heb er weinig vertrouwen in moet ik eerlijk toe geven :oops:
normal_PICT0864.JPG

De zwarte geribbelde slang is de toevoer komende van de luchthapper en de grote transparante buis is de afvoerkomt uit achter de luchthapper.


De motor ophangingrubbers voor de hydromount lijken mij wat te slap, voor de motor incl de vertraging :cry:
normal_PICT0885.JPG

omdat de (dure) schokbrekers er ook niet bij zitten gaa ik voorlopig voor een starre ophanging.


De cylinder voor het bedienen van de wieldeuren zat klem tegen het wiel (gear-up)
Nu ik de cylinder iets verplaats heb zit hij vrij.
normal_PICT0870.JPG


De rolroer scharnieren waren ook niet naar mijn zin, in de neutraal stand stak het rolroer iets boven de vleugel uit en de scharnier opening was ook te groot
van een kant heb ik de scharnieren al vervangen.
normal_PICT0867a.JPG
normal_PICT0867.JPG



De Gear selector valve is ook verplaatst, deze zat in de romp , als de vleugel op romp gemonteerd moet worden zouden er 8 lucht leidingen aangekoppeld moeten worden,
nu dat hij in de vleugel zit moeten er 4 luchtleidingen aangesloten worden als de vleugelhelften tegen elkaar geschoven worden en maar 1 leiding als de vleugel op de romp gemonteerd wordt.
normal_PICT0868.JPG



Nog een intrekbaar neuswiel gevonden in de oude doos.
normal_PICT0882.JPG
normal_PICT0883.JPG


De Flaps zou ik ook anders gemaakt hebben maar die laat ik toch maar zo.
normal_PICT0888.JPG


Ook maar een piloot gepast (hij lijkt een beetje op Tom Cruise , die ook een P51 eigenaar is ) :wink:
normal_PICT0872.JPG
 
Back
Top