P38 Lightning 2e 'double trouble' FLY's AGAIN VQ Models

• Topicstarter Topicstarter Ger Kovacs
  • Startdatum Startdatum
G

Ger Kovacs

Guest
De 2e 'double trouble' staat op het punt om ge-remaidend te worden.
Heb hem 2e hands overgenomen van een Belgische rc vlieger.
Van oorsprong een VQ Models kist en redelijk schaal voor wat betreft de afmetingen en dimensie's.
Heb de kist volledig overhauld, lichter gemaakt waar mogelijk en uiteraard geelectrificeerd.
Spanwijdte is 2.15 meter, gewicht is een hele nette 6.4 kilo vliegklaar geworden.
Motorisering is 2X 4120-7 buitenlopers van 660KV met ieder een 70 amp regelaar.
Als aandrijf accu's zitten er 2 LiPo's in van 4 Amp 6S met ieder een gewicht van 490 gram.
Propellers zijn 1 rechtsdraaiende 13X8 3 blad en 1 linksdraaiende 13X8 van Masterairscrew.
In de kist zitten 2 rudder servo's á 20 gram, 1 neuswielsturing servo á 40 gram, 1 hoogteroer servo á 20 gram, 2 rolroerservo's á 20 gram, 2 flaps servo's á 38 gram en 5 X 9 gram's servotjes voor de wieldeuren, tevens zit er een electronisch luchtventieltje in voor de retract's.
Deac is een 2400 AA pakketje, ontvanger een 617 7 kanaals van Futaba Faast 2.4Ghz.
Meeste werk is gaan zitten om het ding zo snel en practisch mogelijk deelbaar en aansluitbaar te maken, nu is het stabilo in de bomen steken, vleugel met nacelle boven de bomen hangen, vleugel in de voor-duveltjes steken en achter de vleugel de nylon breekboutjes indraaien, stekkers van de besturing aansluiten MPX stekkers, lucht aansluiting van ieder hoofdwiel retract festo verbinden, aandrijf accu's aansluiten, boom deksels met snelsluiting erop, ontvanger aanzetten, cockpit dek met snelsuiting erop en vliegen met die hap.
Probeer hem zondag even in de lucht te brengen om het zwaartepunt te checken en de uitslagen te customizen.

12404a1e4a3ada5a5.jpg

12404a1e4a396031a.jpg

Groet Ger.

Laatst bewerkt door een moderator:
Geweldig mooie kist Ger (jammer dat het elektro is ;-) )

Ik ga je ermee zien op Oss en dan moet ie maar eens een rondje samen met de PFeil doen :yes:

Geweldig mooie kist Ger (jammer dat het elektro is ;-) )

Ik heb zolang en zoveel met brandstof kisten (methanol) gespeeld vroeger, dat ik er nu uitslag van krijg als ik in aanraking kom met methanol brandstof.
Ben eigenlijk op dokters advies met electro gaan vliegen :mrgreen:

Ger.

Laatst bewerkt door een moderator:
hahahahaha, gelukkig dat jets dan geen methanol gebruiken ;-)
(ps. mijn P80 is weer toppie ;-) )

Maar als we samen gaan vliegen gaan we Onno even achter de cam zetten :yes:

Supermooie kist, Ger, en gelukkig dat ie electro is. Blijft ie tenminste ook mooi en werkt ie ook echt :)

Daarnaast.. heb je dan ook niet dat totaal onschaal lawaai wat brandstofmotoren maken.

Blijft ie tenminste ook mooi en werkt ie ook echt
Zo`n kist moet eruit zien als een werkpaard, en met brandstofmotoren werkt het ook wel echt hoor :yes:

heb je dan ook niet dat totaal onschaal lawaai wat brandstofmotoren maken.
Neee, nu is die onschaler doordat er geen geluid uitkomt, maar ik zal Ger opjutten door er een geluidsmodule in te gaan bouwen ;-)

Zo`n kist moet eruit zien als een werkpaard, en met brandstofmotoren werkt het ook wel echt hoor :yes:

Ik denk dat ik Ton v M maar eens ga contacten, die weet wel hoe je een kissie moet wheatheren, enne die prop's maken best wel een behoorlijk geluid hoor, ben er tevreden over.

Ger.

Daarnaast.. heb je dan ook niet dat totaal onschaal lawaai wat brandstofmotoren maken.

Je hebt ook nog nooit de grote P38 van Andreas Dehn gehoort .:mrgreen:

Niks tegen elektro op zo'n mooie kist , ga ook een P51 op elektro maken omdat ik geen methanol motoren meer wil en voor benzine is hij te klein .

Mvg Johan

Kijk zo ken ik je weer :D

Mhhh, moet die van mij eigenlijk dan nog wel voorzien van wat lopen anders moet ik je uit de lucht vliegen ;-)

Kijk zo ken ik je weer :D

Mhhh, moet die van mij eigenlijk dan nog wel voorzien van wat lopen anders moet ik je uit de lucht vliegen ;-)

:mrgreen:

Ahum, EERST maar eens proberen achter mij te komen.

Heb ik geen kanon voor nodig hoor, probeer mij maar te lossen als ik op je staart zit :mrgreen:
Je hoeft ook geen achteruitkijk spiegeltje te monteren hoor, ik zit gewoon de hele vlucht achter je, totdat je tankjes leeg zijn en je moet landen, en dan gooi ik er nog wel eventjes een victory-roll tegenaan alvorens te landen.

Ger.

O ja Ger,

Qua dat jij op mijn staart zit klopt dat schaaltechnisch niet.

De Do was (is) namenlijk wat sneller dan de P38 (althans, kijkend naar de technische gegevens).

Dus historisch schaaltechnisch gezien MOET ik wel bij jouw op je staart hangen ;-) :cool:

Een hele mooie kist ,was hem eerder vandaag al tegen gekomen in het draadtje van de pfeil :-D
De P-38 blijft een van mijn favoriete toestellen.
Succes met de MAIDEN en hopen dat we hem in Oss mogen aanschouwen (jagend achter de Pfeil ;))

Hee hee, laat die ene Duitse kist (die er trouwens niet uitziet) ook een beetje in z`n waarde.

Ach ik durf tenminste de confrontatie aan, ook alverlies ik :yes:

En ja, jouw endurance zal zeker ver boven die van mij uitkomen, na 8 minuten zal mijn peut wel aan het slinken zijn (al vloog ik met de Skymaster ook rustig 15min rond) maar dan mag je victory roll maken, als jij daar gelukkiger van wordt :D

Stik jaloers natuurlijk ... (maar mijn tijd komt nog wel ... als Pasen op een maandag valt ;))

Ger, volledig voorzien van flaps (binnen en buiten)?

Besturing inwendig?

Luc

Ger,

Mooi kissie hoor, ik zeg niks over elektro maar als ik Berto zo hoor over een geluidsmodule gaat het in ieder geval de goede kant op.

Ik denk dat ik Ton v M maar eens ga contacten, die weet wel hoe je een kissie moet wheatheren, enne die prop's maken best wel een behoorlijk geluid hoor, ben er tevreden over.
Zie em wel verschijnen heb zelf nog een onderstelletje waar ik wat hulp bij kan gebruiken:mrgreen:

Succes met de maiden.

Ton

Back